Bukefalos 28 år!

Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag tyckte liksom inte att det kunde bli så mycket tydligare än så. :D

Nä, precis!

Sedan skrev jag sia i både din och Lindgrens teoritext från mig. I dom andra skrev jag att jag inte sett något nytt sen igår. Det gjorde jag inte i era.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

KL

Hurra! :banana:

Kul att se att björnkräken försökte äta mig andra natten också! :sneaky: Jag var såååååå nära att skydda nån annan den natten, men det fanns ju roller som man ville Björnarna skulle ge sig på så det fick bli jag själv i alla fall... Men jag var rasande när jag kom hem från hundpromenaden och såg att björnarna sprängt mig - Matmissbrukaren hade hintat sig som sia så fruktansvärt kraftigt (jag trodde vi skulle få straff faktiskt! :p) att jag var bergsäker alla sett det, inklusive björnarna (och nu idag när Hedinn skulle ha Habina2 att nödvändigtvis skriva ut och motivera varför hon trodde Matmissbrukaren var god höll jag på att gå åt - hade jag felbedömt Hedinn och hon var ond!? :p) så jag måste ju vara kvar och ängla henne.

Men föga överraskande kunde ni vinna utan mig också! ;)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Haha, jag visste att LindgrenV var Mårten Gås, det enda hon ville prata om i början var att äta. ;)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Och förresten, himla kul spel förresten LL (trots Kalle-tema :meh:)! Spännande med de (för mig) ovana specialrollerna, där det hände överraskningar hela tiden! :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag bara måste fråga - var det ingen, förutom Myrten som snappade upp att jag skrev Kalle VON Anka i inledningen och sedan i Joakims inlägg skrev "till min arvinge"??
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Haha jag ville bara höra lite teorier, det kan hjälpa mycket bara av att höra hur en person motiverar en ond-/godförklaring i det läget. ;) Sen hör det väl till reglerna att man inte får ond-/godförklara någon utan motivering, så skriver man att man tror att någon är god räknar jag med att man kan motivera det också. :)

Habina: Hahaha men åh, det reflekterade inte jag över! Den typen av hintar tar jag liksom aldrig (vilket ni kanske har räknat ut vid det här laget, tänker inte ens på att sånt jag hittar på i början kan ses som hintar om något. :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Och förresten, himla kul spel förresten LL (trots Kalle-tema :meh:)! Spännande med de (för mig) ovana specialrollerna, där det hände överraskningar hela tiden! :D

Tack Monstermom :)
Jag tror vissa av specialrollerna var ovana för alla - inkl mig själv!! :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag bara måste fråga - var det ingen, förutom Myrten som snappade upp att jag skrev Kalle VON Anka i inledningen och sedan i Joakims inlägg skrev "till min arvinge"??

Jag reagerade på att du använde von i Kalles namn, men jag har aldrig spelat med ärvda roller förut så jag (...:o) trodde du skrivit fel... :o:o:o
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag bara måste fråga - var det ingen, förutom Myrten som snappade upp att jag skrev Kalle VON Anka i inledningen och sedan i Joakims inlägg skrev "till min arvinge"??

Jo, jag funderade över det! Men så tänkte jag att ulvarna kanske inte gjorde det och det främst hade varit till deras fördel att veta att borgmästarens förmågor kanske fanns kvar så jag tyckte det var onödigt att dra upp det till diskussion. ;)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Haha jag ville bara höra lite teorier, det kan hjälpa mycket bara av att höra hur en person motiverar en ond-/godförklaring i det läget. ;) Sen hör det väl till reglerna att man inte får ond-/godförklara någon utan motivering, så skriver man att man tror att någon är god räknar jag med att man kan motivera det också. :)

Habina: Hahaha men åh, det reflekterade inte jag över! Den typen av hintar tar jag liksom aldrig (vilket ni kanske har räknat ut vid det här laget, tänker inte ens på att sånt jag hittar på i början kan ses som hintar om något. :D

Åhå... Jag har nog dålig koll på reglerna egentligen, jag... :o
Jag blev riktigt orolig att du blåst mig totalt! :p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Matmissbrukaren hade hintat sig som sia så fruktansvärt kraftigt (jag trodde vi skulle få straff faktiskt! :p)

Jag är ju ganska så snäll egentligen (förstår inte varför ni säger att jag är ond och elak hela tiden :( ) så jag såg ganska så lätt på egna hintar i den här leken - det var flera personer som låg på gränsen.... Hade inte varit lika förlåtande med hintar om andras roller dock....

Hade faktiskt tänkt spela utan regler först, men tänkte att det blir nog mer anarki än kallebalik och därför lade till dem i slutändan :p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jjag fattade också att Hedinn var siad som god, men jag trodde som sagt att det var av Monster för jag tyckte att hon vände efter första dagDL. Men det är nog för att hon hade fattat att Hedinn var siad god som hon vände. Jag trodde nog att Hedinn kanske var spionen.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Det fattade jag med.
Och min allra första tanke om Monster var att hon var just farmor. Så hjälpsam!

Synd att jag inte fattade att det var MM som var siare även om jag trodde att hon var god från dag 2. jag måste skärpa mig!
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Vi kunde inte käka dig, trodde inte ängeln skulle skydda sig själv andra natten, och det var nåt mer... nåja, det fanns en chans för att du var Alexander, vi var i en dålig situation som förklarat tidigare och "var tvugna" att kasta så du blev offret. :p
Nu hade vi ju räknat med att en björn skulle ryka med, tanken var ju att karamell skulle sprängas MED dig, men så blev det inte heller.

Själv hade jag hoppats på att hela Ankeborg skulle sprängas i luften... :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Vi kunde inte käka dig, trodde inte ängeln skulle skydda sig själv andra natten, och det var nåt mer... nåja, det fanns en chans för att du var Alexander, vi var i en dålig situation som förklarat tidigare och "var tvugna" att kasta så du blev offret. :p
Nu hade vi ju räknat med att en björn skulle ryka med, tanken var ju att karamell skulle sprängas MED dig, men så blev det inte heller.

Själv hade jag hoppats på att hela Ankeborg skulle sprängas i luften... :D

Åhåååå... Nä, hade det inte varit för att det fanns oaptitliga roller med i spel så hade jag nog inte skyddat mig själv den natten också. :p

Jag blev bara så förvånad, så förvirrad och hattigt som jag spelar kände jag mig inte precis farlig! :D

Ni fick alltså välja både vem ni skulle kasta på och vem som kastade?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 372
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
18 608
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp