Kallsvettig

ullo

Trådstartare
Imorse lämnade jag in min missa för kastrering, inga problem alls, en trevlig "sköterska" tog emot och pratade lugnande med oss båda. Men, när jag gick därifrån fick jag en smärre ångestattack. Senaste gången jag lämnade en katt hos veterinären överlevde han inte sövningen.

Det är visserligen stor skillnad på en fullt frisk trekilos ettårs-hona som ska kastreras och en jättesjuk sexkilos hane med urinsten, men ändå. Ångesten satte sig i bröstet och jag funderade på att springa tillbaka och "kattnappa" henne. :crazy: Jag lyckades iaf låta bli det och åkte till jobbet, och nu sitter jag här, kallsvettig om fötterna och med noll koncentration.

5½ timme kvar tills jag ska hämta henne. *biter på naglarna*
 
Sv: Kallsvettig

Det är klart det KAN hända saker, men narkosmedlen nu är så testade så.
Det går bra ska du se!
 
Sv: Kallsvettig

Tack. Jag hoppas verkligen det, och tror det, men litar inte helt ändå... :crazy:
Men å andra sidan, hade jag inte brytt mig så borde jag nog inte haft katt heller.

Nu är det bara en timme kvar till hämtning, och hade de haft problem under operationen och själva uppvaket så hade de ringt. Nu är det bara "ipiggningsfasen" som de vill kontrollera. Men jag är fortfarande apnervig. Har iaf övergått till att tugga på äpple nu, säkert nyttigare än fingrarna.
 
Sv: Kallsvettig

Nä, det är jobbigt när man förlorat ett djur.....
Antar att kisse kommer vara lite trött ikväll också, de flesta brukar vara det. Du får skriva igen när du fått hem henne!
 
Sv: Kallsvettig

Nu är hon hemma! Hon var jättetrött först när jag fick komma in till henne, men efter att vi släpat ut henne ur buren och tippat upp och ner på henne för att kolla såret så blev hon lite piggare. Och sen när vi gick ut i friska luften så blev det lätt ös, om än en del frysdarr! Nu lallar hon runt och föser leksakerna framför sig med tratten samtidigt som hon försöker gömma sig. Tyvärr är alla gömställen för små för att få in tratten... :D

/lättad matte
 
Sv: Kallsvettig

Gud ja. *pustar ut*
Nu har hon druckit vatten, kräkts vatten, druckit mer vatten, ätit mat, sovit surandes i sängen, ätit mer mat, sovit surandes i soffan samt fastnat med struten mot varenda möbel i hela lägenheten och mot majoriteten av väggarna. En hyfsat normal kastrationsdag... :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp