• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare oio
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 041
O

oio

Ni som fotar en del, när hästar är i rörelse...eller "annat" också- vilka kameror har ni?

Jag forskar i att ev köpa min första digital system kamera. Rekommendationer?
Visa gärna foton också!

För egen del hoppas jag på en kamera som skulle kosta max 5.000 kr som ny, jag vill kunna byta objektiv i framtiden, jag vill börja jobba med att göra inställningar manuellt. Väga helst max 700 g... Vad tror ni?

Sv: Kamera?

Skulle rekommendera dig att söka lite i trådarna här, finns massor med både kamera och objektivsfrågor.
En bra sida med tester, testbilder & specifikationer på kameror/objektiv är www.cyberphoto.se

Kortfattat ger alla instegskameror bra bildkvalité. Köp hellre ett så billigt hus som möjligt och så dyr optik som möjligt. Allt från Nikon D60, Canon 100D osv och uppåt duger fint.

Som ovanstående skrev så är det ett bra tips att satsa på bra objektiv. Nikon D50 tycker jag är en helt okej kamera som nu finns billigt begagnad. (rekommenderar begagnatmarknaden f.ö- där kan du göra kap).

Själv har jag haft en D50 men fotar sedan ett bra tag tillbaka med D200. Olika objektiv. Bilderna här under är tagna med Nikon d200 samt ett Nikkor Afs 80-200/2.8 (finns dock billigare alternativ på objektiv som fungerar utmärkt!)

04-61.jpg

06-46.jpg

05-42.jpg

08-18.jpg

031.jpg

03-3.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
183
· Visningar
23 902
Senast: Palermo
·
IT & mobiler Jag står i begrepp att skaffa en kamera, utöver mobilens. Jag har en relativt ny iPhone, och vill att den nya kameran ska vara minst...
Svar
2
· Visningar
431
Senast: pollex
·
IT & mobiler Jag är väldigt sugen på att byta ut min iPhone SE mot ny telefon med en bra kamera, men jag vill inte lägga ner allt för mycket pengar... 2
Svar
24
· Visningar
2 449
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
17 767

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka