Kamomill - Stressig häst

Sv: Kamomill - Stressig häst

Ja det är jobbigt när man har för tjocka hästar. Ett gissel när man vill att de ska äta många timmar.
Faktum är att det är en hel krut kvar i gräset faktiskt. I varje fall här nere i södra sverige.
Det kanske tom är som så att du kan minska höt? Ge lite halm kanske istället?
Jag ger min lilla loppa BioMag som är ett magnesium tillskott som jag köper på Grann***. Det är faktiskt billigt jämförelsevis.
Jag vet inte ifall det hjälper men många tycker det hjälpt på sina hästar så jag tänker fortsätta lite till.
 
Sv: Kamomill - Stressig häst

Främst magnesium. :) Kan lova att dom inte blir slöa, min är fortfarande väldigt pigg iaf... :p Dom blir bara inte lika nerviga.

NAF har en hemsida, googla efter den, där finns översikt över vad det innehåler.
 
Sv: Kamomill - Stressig häst

Tack för infon! Hade din häst magnesium-brist innan du började ge tillskottet? Min har det inte (enligt blodprov) så jag är osäker på om det har effekt..... Vad tror du?
 
Sv: Kamomill - Stressig häst

Jag vet inte, då han är extremt spruträdd försöker vi undvika det så gått det går.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
366
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 430
Senast: BornAgain
·
Hästvård Hej, någon här med erfarenhet av provtagning på mugg? Några frågor isåfall.🙂1. Hur länge hade hästen haft mugg innan det togs prov? 2...
Svar
8
· Visningar
766
Senast: lundsbo
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 808
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp