Kan det skilja så mycket på graderna på bommen?

B

blondi3958

Som alla säkert vet så skall jag köpa en New england dressyrsadel från Jacson, men är osäker på bomvidden.

Jag har inte hittat graderna på dressyren, men på hoppsadeln.
Och 88 grader är vid står det.
Och kollar jag på en Husar Felsbach(lite äldre) så är 91 grader normalbom! :eek:
Hur kan det vara sådan skillnad????
 
Alla tillverkare gör efter sitt eget mått,tyvärr........Det hade ju varit lättare med ett universalmått. :smirk:
Kolla på www.stalleldshestra.nu , där finns bomviddstabell och de måtten är tagna på ren bomvinkel...dock är inte alla med men....Det kan ge god hjälp ändå.
 
Tack så jätte mycket :bow:
Tänk om alla hade samma bomvidd i respektive stl.
Skulle vara jätte bra :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 260
Senast: Calmiche
·
Hemmet I veckan har vi (läs: jag) börjat prata om sommarhus hemma och sambon sa: "Visst, plead your case" så det tänkte jag göra nu, om det nu...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 207
Senast: FannyN
·
Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
2 810
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 501
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp