Kan ej skicka sms?!

Kratus

Trådstartare
Hjälp! Jag köpte mig en Samsung Galaxy SIII mini för en vecka sen, är jättenöjd bortsett från att den vägrar skicka sms! :banghead: Allt annat fungerar, ringa och ta emot samtal, ta emot sms fungerar också liksom internet osv.
Nån som vet varför den inte skickar sms? Enligt Telia så är det inte deras fel, fick ändå en uppdatering från dom som inte hjälpte tyvärr.

Sv: Kan ej skicka sms?!

Jaha, efter hur mycket letande som helst ( :p ) både i mobilen och samsungs och telias hemsida så har jag lyckats klura ut att jag behöver ett nytt simkort då det är det som ska tala om för telefonen vad det är för nummer till meddelandecentralen. Och det är det som är felet, jag har inget sådant inställt. Och jag kan tydligen inte knappa in det manuellt. :banghead:

Min samsung galaxy s3 mini började krångla med sms sen jag bytte till comviq. Ibland går det, ibland går det inte. Funderar på om jag ska byta kontantkort, telefonen eller bägge....

Knepigt! Jag läste massor med recensioner innan jag bestämde mig för telefon och inte en enda nämde detta problemet.
Jag har inga problem att ta emot sms, hur fungerar det för dig? Eller är det också bara skickandet som är ett problem?

Jag hoppas iaf att det ska lösa sig med ett nytt simkort, mitt är trots allt några år gammalt även om det är ett 3G simkort.

Så höll min Samsung galaxy w på tills jag bytte från comviq/tele2 till halebop!

Jag upplevde samma problem med min telefon dvs det gick inte att skicka sms och det gick inte heller att ställa in numret manuellt till centralen. Beställde ett nytt sim-kort och när jag satte i det nya i telefonen fungerar det som det ska utan att jag behövde göra något ytterligare!

Funderar på att byta till Halebop, det går på telias nät, eller hur? Dvs hyffsad täckning också?

TS - ta emot sms är inga problem

Åh, det låter ju jättebra! Jag har förhoppningsvis mitt nya simkort redan imrgon, vilken service! :D

hemlig: Jo, jag har också för mig att Halebop går på Telias nät, och det är enligt vad jag upplever väldigt bra täckning på Telias nät.

Har fått lära mig att SIM kort har hållbarhets datum p ca 2-4 år. Så kan ju mkt väl har varit nått sånt.
Sj byter jag varannat år när jag byter abonemang.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
24 662
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som... 2 3
Svar
56
· Visningar
10 994
Senast: machafuko
·
Hästvård Som många av er känner till fick jag ju en fölunge med senkontrakturer i början på maj. Pga Engemycinet han fick mot kontrakturerna blev... 2
Svar
36
· Visningar
5 485
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är bevisat. Fyra dagar. Fyra dagar provade jag att "jobba" 25%. 5:e dagen var jag hemma. Med en sån fruktansvärd värk i nacken...
Svar
5
· Visningar
2 042

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka