Kan en häst spela rädd?

Jag tror att en häst som får för litet stimulans och inte får "öva" flykt i tillräckligt stor utsträckning måste sänka skräcktröskeln för att "överleva". Detta är nog inget som hästen styr med tanken.
Däremot tror jag att en häst som normalt är både lydig och orädd kan "fejka" till litet rädsla för att få studsa runt.
Nog minns de att matte blir förbannad om man brallar, precis som de minns att matte blir "rar" om de blir rädda.
Tror jag.
 

Liknande trådar

Träning Vad anser ni om viktmanschetter i rehabsyfte och resultat? Har blivit rekomenderad utav veterinär att ta hjälp utav en Fysioterapeut som...
Svar
3
· Visningar
936
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Hästnyheter Två hästar har dött efter en vargattack i Norrtälje. Nu ser Länsstyrelsen över möjligheten för ny skyddsjakt. – Alla jag känner är rädda...
Svar
0
· Visningar
126
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Hästhantering Jag har två döttrar som tävlar och tränar sina ponnyer i hoppning, vilket kräver en del resande med häst. En av våra ponnyer hatar att...
Svar
9
· Visningar
1 589
Senast: Gunnar
·
Anläggning Upptäckte idag att hästarna börjat gnaga på de stora granarna i hagen. Det finns ett antal grandungar med stora granar. Bästa o...
Svar
10
· Visningar
552
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp