Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Kul Nina att det gick bra på tävlingen! Din häst är ju super fräck och kul att han skötte sig. Vi tränade samtidigt i Säve förra veckan, det är jag med fuxen om du kanske kommer ihåg. Läste precis igenom tråden och angående tränare tycker jag nog att den du tränade för i Säve är ett bättre alternativ, men det är min åsikt.

Jamen hejsan! Klart jag minns dej! Din häst va ju jättefin på träningen!
Ja jag gillar ju henne vi träna för, de va inga krusiduller utan rakt på sak å hon sa va hon tyckte och gav en utmaningar. Jag kommer absolut träna för henne igen! Fast de gick tyvärr inge vidare för henne i helgen, vet inte riktigt vad som hände.. såg henne inte rida men såg i resultat listan sen. Men de kan ju inte gå bra varje gång, det vet jag alltför väl ;)

Vet du förresten om hon åker till andra banor oxå?
Jag tänkte trollhättan har ju en bana och ni har inte så långt dit heller ju.. Om vi alla vill åka dit istället nån gång så kanske hon vill oxå?
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

*KL*

Nämen...celebert besök hos FT-bukarna!:D;) Flashlight, Alexandra och axel...det var inte dåligt att vi lyckats locka hit er!

Som ni redan har märkt är vi en klubb för inbördes beundran och har svårt att ta in nya åsikter... *skrattar*

Till mina ft-polare vill jag bara säga att våra ovanstående 3 besökare hyser jag stor respekt för deras kunnande och det är väl kul att vi kan få hit lite andra åsikter för det brukar oftast lyfta fram bra diskussioner.


Jag har smygläst här lääänge. Röde herrn ska ju bli FT-häst så matte kan väcka liv i det intresset igen. Och kursen i juni gav ju mersmak hos både häst och matte, vet inte vem som hade roligast, tror det blev dött lopp faktiskt *s* Skulle ju varit iväg igen, imorrn faktiskt, men då behagade herrn drabbas av endera galopperande djungelsjuka eller inbillningssjuka (kommer tråd på hästvård sen) så. Här sitter jag och svettas ihjäl i hettan och slösar bort semesterdagar, istället för att hoppa terräng.. mummel..

Fast jag var svarar sällan, har ju knappt hoppat terräng ens mellan nu kursen då och öh..tja.. sent nittiotal, så.. Jag läser mest i smyg och snattar tips och goda råd och läser skvaller ;)

Tack förresten för de snälla orden ;)
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Ja hon har träningar i trollhättan ibland, vet att Norpan85 har lite koll på det, tror att det ska vara en träning den 30:e augusti för Jk där som Norpan85 har hand om så att säga. Men det kanske går att få dit henne tidigare och jag vet att EricaB är intresserad på helgerna, kanske blir lättare att få ihop träningar om vi är ett par stycken?

Du ska inte till oss (lerk) och hoppa banhoppning nästa vecka då?
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Fast jag var svarar sällan, har ju knappt hoppat terräng ens mellan nu kursen då och öh..tja.. sent nittiotal, så..

Inte jag heller, men inte hindrar det mej att skriva :o
oups-pardon-9877.gif


Och jag har inte gått kurs nyligen ens, men har faktiskt funderat lite på det, för det är så kul, (Vi har en anläggning med nybyggd bana en bit bort.....) men inte kan gamla kärringar hålla på med sånt så det får nog vara, även om den här
chevalcourse.gif
skulle älska det och den lilla unghästen är som gjord för ft :D

Men ska nog i alla fall dit o träna lite nån gång med ft-ryttaren i stallet:bump:

Själv är jag mest på dressyrforumet eftersom jag är en så obegåvad dressyrryttare och behöver lära mej rida:cool:

Nu åter till trådens ämne:idea:
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Ha ha ha...eller hur...jag som är SUPER känd för att vara gulligast i stan....:angel:

Men faktum kvarstår, axel hjälpte mig i början ett par ggr rejält med några fina tips som jag fortfarande använder i dressyren, flashlights kommentarer här o där är alltid värda att läsa så för en gång skull var det varken semester eller solsting från min sida utan ärlig beundran!
Tips från mig:confused: Äh det hittade jag väl återigen i en bok:angel:

Tack ändå;)

själv har jag bara ridit EN enda terräng- bara för att man tvungen:eek: för en sisådär snart 30 år sen- för att få bronsmärket. det låg då iallfall på 1.2o- vad jag kommer ihåg:cool:

Hästen hade hoppat även puissance o var flegmatisk- bara att sparka på o hålla i sig:banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Ja hon har träningar i trollhättan ibland, vet att Norpan85 har lite koll på det, tror att det ska vara en träning den 30:e augusti för Jk där som Norpan85 har hand om så att säga. Men det kanske går att få dit henne tidigare och jag vet att EricaB är intresserad på helgerna, kanske blir lättare att få ihop träningar om vi är ett par stycken?

Du ska inte till oss (lerk) och hoppa banhoppning nästa vecka då?

Jo jag hade visst ett litet meddelande från Norpan och blev inbjuden till träningen och tacka självklart ja direkt. Men om ni funderar på att dra ihop ett gäng tidigare så jag är på det oxå! Min kusin ska ju vara me den 30:e, hon vill säkert oxå vara me om det blir något tidigare så de e säkert inga problem att få ihop folk iaf!

Jag kommer till LERK ja, fast jag ska inte rida själv faktiskt, min medryttare ska få göra sin första tävling någonsin på min häst och jag måste säga att jag är nog mer nervös än när jag ska rida själv! :crazy: Hon ska rida båda 1 m klasserna på fredagen, vi lär väl träffas där antar jag! :idea:
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

själv har jag bara ridit EN enda terräng- bara för att man tvungen:eek: för en sisådär snart 30 år sen- för att få bronsmärket. det låg då iallfall på 1.2o- vad jag kommer ihåg:cool:

Oj nu dammar du ju av gamla minnen :idea:
Märkena - ja.
På den tiden var det ju riktiga terränghinder, inte banhoppningshinder utflyttade i terrängen :devil:
och snabbast gällde :p

att vi överlevde :rofl:
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Märkesridningen upphörde då jag skulle ta silvermärket- puuuh!
Kom på att jag faktiskt har ridit fler- på träning- hua:eek:
Inget för mig-fegisen:o

vi hoppade över stora stenar o väggrindar i ström- helt galet:crazy:

Red ju mest för hoppryttare som ung o skötte hopphästar- fick "fila" hur mkt jag ville- varav dressyrintresset.:banana:
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

följer med spänning denna tråd då jag har en häst med samma problem :angel:

har också provat det mesta i bettväg.. :crazy: men har tränat mkt dressyrarbete o det har gett resultat :bow: förut hade jag svårt att hålla honom på en vanlig ridbana när vi skulle hoppa, men nu går det super med ett rakt tränsbett :D terrängen har vi jobbat med under våren o sist vågade jag testa ett tvådelat muffbett - o jag överlevde! :o :bump: han var stark o drog iväg ibland, men det var hanterbart. jag får inte glömma bort att RIDA, hålla om o påverka honom med sitsen i stället.
känn iaf kul när man är på rätt väg :banana:

lycka till med din pålle!
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Om hästen skulle bli stark i terrängen- även fast den har blivit mkt bättre- skulle jag kosta på mig ev. straffpoäng o lägga en volt- för framtiden- rida i utbildningssyfte.

Om inte annat måste ryttaren RIDA i volten.

Axel- FT-ryttaren:D:angel:
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Om hästen skulle bli stark i terrängen- även fast den har blivit mkt bättre- skulle jag kosta på mig ev. straffpoäng o lägga en volt- för framtiden- rida i utbildningssyfte.

Om inte annat måste ryttaren RIDA i volten.

Axel- FT-ryttaren:D:angel:

Dessutom får du inga straffpoäng i terrängen om du lägger en volt om det inte är inne i en bokstavskombination. På alla andra ställen är volt tillåtet utan straffpoäng om du inte gjort en tydlig anridning och viker undan då givetvis.
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Dessutom får du inga straffpoäng i terrängen om du lägger en volt om det inte är inne i en bokstavskombination. På alla andra ställen är volt tillåtet utan straffpoäng om du inte gjort en tydlig anridning och viker undan då givetvis.


+ att det är dumt att lägga volter precis innan mål :D
då åker man på straff

Annars har Tilda använt metoden på tävling. Sten blev i början för stark och hon blev hängandes i bettet. Men med en volt så bröt de det "onda" och numera behövs inte volten.:idea:
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

ja, det kan nog vara bra för mig o pållen. så han inte tror att han bara kan ligga på :devil:
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

följer med spänning denna tråd då jag har en häst med samma problem :angel:

har också provat det mesta i bettväg.. men har tränat mkt dressyrarbete o det har gett resultat förut hade jag svårt att hålla honom på en vanlig ridbana när vi skulle hoppa, men nu går det super med ett rakt tränsbett :D terrängen har vi jobbat med under våren o sist vågade jag testa ett tvådelat muffbett - o jag överlevde! han var stark o drog iväg ibland, men det var hanterbart. jag får inte glömma bort att RIDA, hålla om o påverka honom med sitsen i stället.
känn iaf kul när man är på rätt väg
lycka till med din pålle!

Skönt att man inte e ensam :laugh:
Men denna sidan har varit bra, mycket bra tips om vad man kan ändra i sin ridning för att komma åt hästen bättre. Man får helt enkelt prova sej fram och ha tålamod.
Och ta hjälp av en tränare naturligtvis...

Jag har iaf gjort framsteg sen jag starta denna tråden och kommer fortsätta på samma sätt! tills nästa problem dyker upp ;)

Lycka till du oxå!
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Jag vet hästar som aldrig fattade att hoppa igenom steeplechasehinder eller liknande, utan hoppade jättestort över dem.

Fanns det då en båge över kunde ju ryttaren sopas av. De hästarna fick gå banhoppning sen.
Även de som aldrig hade ngn respekt för fasta hinder. Kamikazepiloter:eek:

Lite OT.
Vet ni vaför de kunde bli självmordspiloter? Japanerna då:angel:

de använde methamfetamin o blev oövervinnerliga.
 
Senast ändrad:
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Jag suger i mig allt- värt att veta:devil::rofl:

Nej, men intressant var det. Japsen var först med det där vidriga knarket.
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Hon sa det själv:devil: Sitter där med sina böcker och kan allt
0156.gif
Och så nätet förstås
0004.gif
:bump:

Jamen det är ju himla käckt med en "teoretiker" när vi själva inte har tid att sitta o slå upp saker och ting utan har fullt sjå med att rida våra stackars pållar över stock o sten!:bump::bump:
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Tyvärr läser jag bara thrillerromaner:cool:men ser gärna på NG på Tv- när jag inte är här:angel:

måste vara härligt att tävla FT o få ta ett svalkande dopp i vattengraven:D i Mars helst:devil:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 306
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 028
Senast: lilstar
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp