Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Alla forum har sina teoretiker, nu har ni egen
sm205.gif
:banana:


*viskar*
Måste erkänna att jag tror hon kan lite i praktiken också, den där axel, men säg det inte högt hon blir så himla stöddig då så man törs inte knysta
ahhhhh.gif
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

*KL*
Schas tillbaka med er nu, det börjar bli otroligt dött där ni kom ifrån :angel:
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Vi vet:crazy:
det är ju därför som vi är här o härjar- fast bara i en enda tråd:cool:
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Vi vet:crazy:
det är ju därför som vi är här o härjar- fast bara i en enda tråd:cool:

och om vi inte aktar så kommer snart den Allsmäktiga (LenaH förstås) och jagar oss ända in i Sandlådan med långpisken smällande runt våra hasor.:eek::rofl:
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Precis, en enda tråd, vad är det jämfört med hur vi härjar i hanteringstrådarna:o

Det är så lite att göra här så vad ska man tillbringa dagen med:cool: Lära ut lite hästvett:idea:

Oj, ja, novalie, du menar att vi är lite OT?:angel:

Ska sluta med det NU:o
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Precis, en enda tråd, vad är det jämfört med hur vi härjar i hanteringstrådarna:o

Det är så lite att göra här så vad ska man tillbringa dagen med:cool: Lära ut lite hästvett:idea:

Oj, ja, novalie, du menar att vi är lite OT?:angel:

Ska sluta med det NU:o

Med tanke på vad jag såg i ponnyleden i Hermanstorp och ser ofta i debutantklasser på Häst så är ni nog mer än välkomna att härja lite här...:angel:

Men det är nog bäst att jag startar ny tråd om detta ämne då jag hyser stoooor respekt för LenaH......:eek:
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

och om vi inte aktar så kommer snart den Allsmäktiga (LenaH förstås) och jagar oss ända in i Sandlådan med långpisken smällande runt våra hasor.:eek::rofl:
Här är en tjej som har greppat läget, snart blir du utnämnd till min deputy! :D
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Jag har samma bekymmer, men rider på ett kombi bett från Mylerbits.. det enda som funkar för oss.
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Ja, efter att ha provat en uppsjö av olika bett köpte jag ett myler, fast inget kombination, ett vanligt D-bett med port och det funkar hur bra som helst! Är så himla glad över att slippa alla stångar, det känns som det blir så stumt med en sån.

Har funderat på kombi-bett, men jag har inte vågat, prova att rida min pålles mamma på hack en gång... EN gång-aldrig mer!! :eek:

Men om det skulle vara så att allt skulle bli värre och jag inte kan lösa de på nåt annat sätt så blir de nog kombibett... Och förmodligen myler!
 
Sv: Kan inte hålla min häst i terrängen!!

Ska man rida på hack/bettlöst måste man kunna rida på eftergifterna, och inte på förhållningarna. Så ja, det kanske inte är det första du ska sätta på din häst som det låter ;)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: zarmino
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 117
Senast: lilstar
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 306
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 125
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp