Kan inte ta bort en fil

P

Pamela

Jag har en bildfil på datorn som inte går att ta bort. Jag har startat om datorn flera gånger och det vill sig fortfarande inte. Om jag tycker på delete står det att den används av "en annan användare eller ett annat program". Trots att inget annat program är öppet!

Vad kan man göra? Är systemåterställning det enda man kan göra? :crazy:
 
Sv: Kan inte ta bort en fil

har du provat oppna den, spara om den och sen slanga den? den kan ha 'corrupted' nagonstans, det har hant mig forut, da kan det bli sa.
 
Sv: Kan inte ta bort en fil

Stäng av miniatyrvisning / förhandsgranskning av bilder (dvs välj att visa som ikoner eller en lista) om du har det på (standard att det är på för bildmappar)
Testa annars ta bort den i felsäkert läge. (Tryck F8 vid uppstart)
 
Sv: Kan inte ta bort en fil

Mitt fulknep är att starta en kommandopromt, döda explorer med ctrl-alt-delete, radera filen i kommandoprompten och sen starta explorer igen med ny process. Hur bra det är att göra så kan förmodligen diskuteras.
 

Liknande trådar

Fordon För mig är det självklart att använda bälte när jag åker bil och tror det är för de flesta. (Vet inte. Gissar bara.) Om inte annat så...
2
Svar
32
· Visningar
1 866
Senast: Seabaz
·
Hemmet Inför flytten digitaliserade jag hela min film- och TV samling för att slippa släpa med en massa DVDer som vi ändå inte har nån läsare...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 838
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 558
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 638
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp