Bukefalos 28 år!

Kan jag lämna tillbaka hästen?

Sv: Kan jag lämna tillbaka hästen?

Jo,det gjorde det faktiskt :) Jag har inte ändrat det. Du läste nog inte tillräckligt noga. Ganska idiotiskt att skriva att hon skulle vara snäll i hanteringen, så kommer någon och kollar på henne och så är hon skitsur. Den pinsamheten hade inte jag velat vara med om.

Man ser att du INTE har ändrat annonsen, Om man ändrar i annonsen står det **ändrat xx-xx-xx** och det står inte, så jag tror på vad du säger:-)
majeld
 
Sv: Kan jag lämna tillbaka hästen?

Så lågt att klanka på hur någon skrivit en annons...och dessutom ha mage att ifrågasätta priset ... det är väl upp till säljaren att själv prissätta sin häst? Får hon inte hästen såld så är priset för högt, svårare än så är det faktiskt inte.

Jag läste också annonsen och tyckte den beskrev hästen ganska bra. Man kan ju inte skriva en roman utan får ta mer per telefon sen tycker jag.

Till ts, jag förstår att du vill sälja då hästen verkar lite för tuff för dig, alla hästar passar ju inte med alla ryttare. Lycka till!
 
Sv: Kan jag lämna tillbaka hästen?

håller med dig....

TS: synd att ni inte passa ihop, hon är grymt fin!
 
Sv: Kan jag lämna tillbaka hästen?

Jag tackar så mycket för de vänliga svaren. Det ger mig hopp om att det faktiskt finns många trevliga,kunniga och snälla människor där ute som bara vill hjälpa till :bow:

Till Cilla: Ja hon är riktigt snygg faktiskt. Och nu sköter hon sig super när hon blir riden också, känns roligt :)
 
Sv: Kan jag lämna tillbaka hästen?

Ta och kolla din häst i ryggen. De är inte ovanligt med kissingspines. Läs om det på nätet så får du veta mera.
Och har hon det så är det återköp=doltfel kallas det. De är inte lätt för säljaren att veta detta heller. Man måste rönka ryggen för att se detta. Lycka till och hoppas de ordnar sig.

OBS ! Jag har inte läst alla inlägg utan skriv svaret ändå.
 
Senast ändrad:
Sv: Kan jag lämna tillbaka hästen?

KS på ett fullblod är otroligt svårt/omöjligt att klassa som ett dolt fel då fullblod har en känd svaghet med just ks och att en undersökning (röntgen) enkelt visar denna åkomma. Att ks automatiskt skulle klassas som dolt fel och därmed rendera återköp är alltså långt ifrån självklart.
 
Sv: Kan jag lämna tillbaka hästen?

Det är inget fullblod. Det är ett korsningssto. Eftersom hon helt lagt av med sina protester så kommer jag i dagsläget inte att röntga henne. Jag anses säkert vara en fruktansvärd människa för detta...
Jag har konsulterat mycket kunniga människor och bett dom kolla henne och frågat om de tycker jag ska åka in med henne men alla har tyckt att jag ska avvakta. Jag har även rådfrågat en veterinär som sa detsamma. Eftersom hästen även varit så dominant i hanteringen så hade hon förmodligen tagit kommandot totalt över mig och körde därför sina race.
Skulle hon däremot börja hålla på en massa igen så kommer jag att kolla upp henne mer noggrant.
 
Sv: Kan jag lämna tillbaka hästen?

KS är inte så ovanligt bland hästar nuförtiden, många hästar har det, många kan leva med det utan att ens känna av medans andra har jätteproblem.

En tjej köpte en häst som visade med tiden att den hade KS, fallet gick upp i rätten och det blev förlikning och dom förlorade massa pengar, men säljaren tog den tillbaka, men dom fick knappt hälften vad dom gav för den och denna häst hade tävlat 150, tänk vad den kostat och efter 6 månader så får man ut hälften. Då räknades det inte som ett dolt fel.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 434
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 579
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 820
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp