Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl snarare så att om det står i kontraktet ska det mycket till för att det inte kommer följas! Då finns det i bakhuvudet sas.
Det är väl ingen regelrätt tvist men det kan ju helt enkelt var en sådan sak man inte tänker på om det inte står med.
Problemet med ett fodervärdsavtal är precis din punkt om att man kan inte komma med ett avtal som i detalj beskriver hur hästen skall skötas (och som måste kopplas till någon form av sanktionsmöjlighet för att det skall ha någon verkan), dels för att det inte går att ta med alla möjliga händelser och dels för att ingen skulle vilja skriva under ett sådant avtal om det gick. Och dessutom som gjort för att orsaka en tvist i domstol.
tja jag tacka för mig jag har skikta iväg hästen och fodervärden skrev på kontraktet med alla tillägg utan problem. jag märkte varför jag varit frånvarande buke i tre år komemr nog dröja 3 år igen innan jag sätter min fot här igen speciellt eftersom ni har så otrevliga moderatorer...
Fortfarande: vad händer om kontraktet inte följs? Det är ju en sak att skriva in m e m detaljerade önskemål och krav, men vad blir det för påföljd om det inte följs?
Tror du på fullt allvar att Butterfly Flip hade varit mindre värd med kortare svans?
Du anar inte hur många som bryter kontraktet och jag kan nästan ge mig på att det är större risk att hästen blir klippt om fodervärden vet att det är viktigt för ägaren. Somliga gillar att hämnas om konflikt uppstår, det finns det mängder av exempel på.
Vad gäller stall och ev. byte så har jag inskrivet att skriftligt medgivande INNAN ev. stallbyte alltid ska ske, hästen får inte flyttas utan ägarens skriftliga medgivande.
Om det är så så är det väl ett tungt skäl för att ha ett avtal som ger ägaren rätt att hämta hem hästen?
SJÄLVKLART skrivs det in vite om avtalet inte sköts!