Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

Z

zizziq

Hej!
En snabb fråga.... jag och min pojkvän skulle vilja skritta ut i skogen på min häst. En 185 cm hög, hopphäst med mycket god fysik. Typ en skrittur i skogen på 20 min.

Vad tror ni? skulle det skada eller är det ok? att vi båda sitter på samtidigt alltså = )

kram på er!
 
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

Beror väl lite på hur "stora" ni är men voltighästar springer ju runt med ett par stycken på ryggen så en liten skrittur borde ju inte skada.
 
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

Ni får väl fråga hästen vad den tycker :p
Alla uppskattar inte att ha fler på ryggen. Skulle den visa obehag så är det ju bara att hoppa av.

Men som sagt, så beror det ju också på hur stora ni är. Är båda små och lätta är det ju inga problem.
 
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

Tack för att ni svarade så snabbt! Vi är ju inte jätte lätta.... över hundra kilo tillsammans.
Men samtidigt är det ju bara skritt och inte så länge.
Känner jag att han inte tycker de e någe skoj då hoppar jag av snabbare än blixten! :laugh:
 
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

100 kg tillsammans låter väl ganska lätt? :)

Min sambo väger 90 utan mej :D
 
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

Äh, det är väl bara att testa egentligen. Hästen lär inte dö, och du märker nog ganska snabbt om det är för tungt för honom om du är van att rida honom som vanligt, du känner ju om det är skillnad på bjudning osv. :)
 
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

Ja bara ni inte är jättestora och tunga (Så det blir mkt tryck Bakom ryggen) så bör det ju inte vara någon fara.


Det hände ett par ggr när vi var yngre att vi red två på våra ponnyer och dom lever fortfarande allihop :p
 
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

Det beror väl lite på hur stor-rumpade ni är... jag skulle inte vilja ha belastning på hästens länd, men så länge båda får plats över revbenen skulle jag inte vara orolig.
 
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

tror inte heller det ska va någon fara en gång och så kort tid. lite skillnad om ni gjorde det flera gånger i veckan t.ex. ;D prova och se om hästen gillar det
 
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

På en så stor häst som desutom är i god fysik tror jag absolut inte en sån liten skrittur kan skada. Vi red två stycken tjejer på min hyrhäst på 170, han tyckte inte det var jobbigt alls.

Hoppas ni får det mysigt! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

Jag och min pojkvän rider på min islandskille, och det verkar fungera okej :) Hästen är minst lika glad som vanligt. Händer max två ggr om året...

29466676.jpg
 
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

Vilken söt bild! :p
 
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

Jag & min kompis brukade alltid skritta till kiosken (tyyp 500 m tur & retur) på min gamla c-ponny, grimma & grimskaft, utan hjälm & barbacka såklart... SLutade alltid med skentur hem!
 
Sv: Kan jag och min pojkvän skritta ut på min häst?

Ja om hästen tycker att det är ok så kan ni det.

Jag har lekt lokal hästtaxi här och ridit hem många på min viktbärande och starka häst. Hon bär glatt och villigt mej och en berusad 85-90:kilos klump någon kilometer.

Du måste bara vara uppmärksam på vad din häst tycker om det. Verkar hästen ogilla att bära runt på er så hoppa av.

Min häst har ännu aldrig ogillat det utan trampar på och är glad som en lärka. :love:
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 759
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 249
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 435
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 372
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp