Kan jag ta bort hjulen och sätta ben istället?

Ramona

Trådstartare
Vi håller på att göra om hemma. Och planen är att ta bort våra två stycken skrivbord som står bredvid varandra och istället sätta in 3 st hurtsar och lägga en bänkskiva över (den står i hallen). Nu har jag gjort det mitt projekt under denna veckan att verkligen se till att få tummen ur och hitta de där hurtsarna som passar.

Frågan är nu om ni tror att jag kan ta av hjulen på dessa för att sätta på ben istället? Blir det hållbart då det blir tyngd på hurtsarna? Hurtsarna är ju liksom bordsbenen. Tar jag bort hjulen (eller benen) så blir de inte tillräckligt höga. Men jag har letat sedan i höstas efter hurtsar som äg högre och det finns verkligen inte om jag vill ha dem i trämaterial och det vill jag ju.

Kan jag ta bort hjulen och sätta dit ben utan att de ser dumma ut eller ramlar ihop?
50243_PE146279_S4.jpg
 
Sv: Kan jag ta bort hjulen och sätta ben istället?

Jag hade samma idé som dig, men litade inte riktigt heller på hurtsarna :angel:
Dessutom ville jag ha väldigt lång bänkskiva så jag köpte några slags "bordsben" på IKEA med, också med bra förvaring i. Så nu vilar ingen tyngd alls på hurtsarna.

1.jpg


Fler bilder:

http://www.emeliejohansson.com/div/nytt/
 
Sv: Kan jag ta bort hjulen och sätta ben istället?

Men precis så vill vi ha det!! Våran bänkskiva är 2,5 meter lång. Men vart har du fått tag på de där vita hurtsarna som du har? :love: Är det sådana i plåt från IKEA? Annars undrar jag vad du ska ha för dem? ;)
 
Sv: Kan jag ta bort hjulen och sätta ben istället?

Det ser ut att vara Vika Annefors som har Helmer i vitt bredvid sig. Finns på IKEA och kostar inte särskilt mycket!
 
Sv: Kan jag ta bort hjulen och sätta ben istället?

Så gjorde jag också! Ställbara ben för en hundring styck och vita Helmer-hurtsar från Ikea! Mycket bra resultat!
 
Sv: Kan jag ta bort hjulen och sätta ben istället?

Fast gnisslar det inte om de där Helmer-hurtsarna? Tycker att de ser så himlans rangliga ut och så ogillar jag ljudet när man drar ut en låda.
 
Sv: Kan jag ta bort hjulen och sätta ben istället?

Det ser ut att vara Vika Annefors som har Helmer i vitt bredvid sig. Finns på IKEA och kostar inte särskilt mycket!
Ja, jag tyckte också att det såg ut som Helmer, men det är ju inte säkert att det är det, därför frågade jag. Några Helmer blir det inte här hemma, om ingen kan hitta Helmer i trä förstås.
 
Sv: Kan jag ta bort hjulen och sätta ben istället?

Jag tror jag blir helt knäpp på IKEAs hemsida faktiskt. Om jag söker på hurts eller om jag går till menyn där det står hurtsar så borde väl alla hurtsar komma upp? Men ack nej, det gör de inte minsann....det finns flera andra under Vika-system eller under bordsben!

Jag blir så less!

Hittade flera andra som skulle passa som inte har ben, vilket underlättar enormt.
0087723_PE217289_S4.JPG


0087724_PE217290_S4.JPG


0087600_PE217119_S4.JPG
 
Senast ändrad:
Sv: Kan jag ta bort hjulen och sätta ben istället?

Men Ramona!

Du har så nära till 2 IKEA att du kan åka och titta IRL ju :angel:
 
Sv: Kan jag ta bort hjulen och sätta ben istället?

Fast det är ju ingen idé att åka dit om man inte vet vad de har! :angel: Bättre att åka dit och veta på ett ungefär vad man ska köpa. :)
 
Sv: Kan jag ta bort hjulen och sätta ben istället?

Lite krånglig är hemsidan, det håller jag med om. Man måste nästa veta vilken serie hurtsarna tillhör för att veta under vilken kategori de ligger.
Enda tipset jag kan ge är att lusläsa på Skrivbords-avdelningen. Och som sagt mycket finns under Vika!

Jag gillar Helmer skarpt! Men man kommer ju inte ifrån att de är i metall :P
 
Sv: Kan jag ta bort hjulen och sätta ben istället?

Jo, det är Helmer hurts och Vika Annefors ben.
Hurtsarna är lite skramliga, mycket riktigt. Men dom funkar för oss, vi använder dom inte så skrämmande mycket.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 080
Senast: Snurrfian
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 030
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 241
Hästvård Jaha då var det dags för nästa häst att bli dålig. Jag kanske inte ska ha häst :( Nu är jag gnällig och deppig men hoppas att jag kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp