Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: kan jag?

jag tycker det är lika spänande som er att få veta svart på vitt. Jag fick en tidigare tid på mvc i stan för ca 2 veckor sedan men fick aldrig göra någon undersökning då de tyckte att alla mina symptomer talade imot en graviditet. Genom att jag har haft mens hela denna period samt inga växande bröst och iget plussande på gravtest så sa dom bara, utan att äns tittat på magen - du kanske har förstoppning, ring en läkare! Mycket till hjälp.

Men imorgon är det dags att gå till en riktig läkare så får jag väl veta. Nu är det så att min data har kraschat så jag sitter på en vänninas dator så jag vet inte exakt när jag kan uppdatera er! Men så fort som möjligt!
 
Sv: kan jag?

Du känner inga rörelser i magen?


Åååh vad jag är nyfiken nu!:bump:

Eftersom jag aldrig vart gravid innan denna gång om det nu skule visa sig vara de så vet jag inte hur det ska kännas om ett barn skulle röra på sig där inne. Visst jag har enmer aktiv mage med mycket luft som åker omkring, men även så känns det som små muskelsammandragningar ibland. Vet nu inte om detta kan vara något som kan vara en bebirörelse.. men det är väl det jag kännt som "rörelse" där inne. Iofs så hugger det till något brutalt i revbenen ibland och min höft tar snart kål på mig!
 
Sv: kan jag?

Min barnmorska beskrev de första bebisrörelserna ungefär som om man hade en liten fisk i magen, som klatschar till med stjärten. Ganska bra beskrivning tycker jag.

Är jättenyfiken även jag. Håller tummarna om det är en bebbe du hoppas på! :)
 
Sv: kan jag?

Testa att ligga på rygg och lägg en fjärrkontroll på magen!

Det kunde jag göra redan i v.16-17 och se rörelser eftersom fjärkontrollen vingla till när bebisen sparkade, men det dröjde nog till v.20-21 innan jag kände sparkar.
 
Sv: kan jag?

Eftersom jag aldrig vart gravid innan denna gång om det nu skule visa sig vara de så vet jag inte hur det ska kännas om ett barn skulle röra på sig där inne. Visst jag har enmer aktiv mage med mycket luft som åker omkring, men även så känns det som små muskelsammandragningar ibland. Vet nu inte om detta kan vara något som kan vara en bebirörelse.. men det är väl det jag kännt som "rörelse" där inne. Iofs så hugger det till något brutalt i revbenen ibland och min höft tar snart kål på mig!

Ja, det känns ju lite som en "bubblig mage" i böjan. Sen blir det som små knuffar man känner i magen.
"Fisksprattel" kan även vara en god beskrivning. :)
Det känns som att man har en liten abborre i magen. :D
 
Sv: kan jag?

Gud vilken hemsk BM. Om du skulle vara gravid tycker jag att du ska försöka välja någon annan att gå till... en sån där skulle inte jag ha förtroende för.... Ett test hade ju inte vart så mycket jobb för dom.... :mad:
 
Sv: kan jag?

Första rörelserna när jag väntade min dotter kändes lite som om man hade såpbubblor som studsade emot insidan av magen, ganska snart kändes det istället som om man hade svalt massor av luft som rörde sig i magen.
Kompisen gick i 6 månader utan att veta att hon var gravid, hon hade uppfattat det som att hon var väldigt gasig bara..:angel:

Vill ha uppdatering fort!!;)
 
Sv: kan jag?

Är med och puttar! Detta måste vi ju bara få svar på! :bump:
 
Sv: kan jag?

jag tycker det är lika spänande som er att få veta svart på vitt. Jag fick en tidigare tid på mvc i stan för ca 2 veckor sedan men fick aldrig göra någon undersökning då de tyckte att alla mina symptomer talade imot en graviditet. Genom att jag har haft mens hela denna period samt inga växande bröst och iget plussande på gravtest så sa dom bara, utan att äns tittat på magen - du kanske har förstoppning, ring en läkare! Mycket till hjälp.

Men imorgon är det dags att gå till en riktig läkare så får jag väl veta. Nu är det så att min data har kraschat så jag sitter på en vänninas dator så jag vet inte exakt när jag kan uppdatera er! Men så fort som möjligt!

Jag måste säga att sådär ser min mage också ut om jag blåser upp mig lite... :o Och jag är inte gravid. Jag tycker att det låter som en skenis, men jag är lika spänd som alla andra på att få veta hur det ligger till...
 
Sv: kan jag?

Hmm... hon bör väl ha fått reda på det vid detta laget.
..det kan ju mycket väl vara så att du ovan uttalade det som många kanske tänker. ;)

Men nu vill vi veta!
 
Sv: kan jag?

Jag vill också veta!! :)

Tycker dock det är mkt märkligt att man kan ha mens igenom hela graviditeten (ja alltså menscykler då, inte mens hela tiden) - då skulle det ju inte finnas någon slempropp?
 
Sv: kan jag?

Sambons ex fick reda på att hon var gravid när hon var i sjunde månaden så hon hade haft relativt regelbunden "mens", lite väl kort leveranstid...
 
Sv: kan jag?

sannerligen kort leveranstid! :rofl: tänk alla inköp som måste göras på två månader...och sista månaden är man ju inte direkt..."mobil" av sig.
 
Sv: kan jag?

Nää usch och vilken chock sen när ingen av dom hade tänkt tanken att skaffa barn och dom var inte tillsammans heller och väldigt unga... men, men, tur i oturen att dom fick reda på det sent och inte kunde göra nåt åt det för jag har ju världens goaste bonusbarn:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 224
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 122
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 358
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 614
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp