Kan man lita på sadelmakare?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hopp_o_galopp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 42
  • Visningar Visningar 3 218
Sv: Kan man lita på sadelmakare?!

Det är ju klart att det är synd om hästen och även nästa ägare men att reagera så starkt på att en sadel säljs som UA trots att den antagligen inte är det är vad jag tycker är lite konstigt (eller konstigt och konstigt men jag förstår inte den starka reaktionen). Det händer ju som sagt ganska ofta..

Vill man slippa sånnt fixa sadeln innan försäljning.

låter helsjukt tycker jag, men den siste idioten är ju inte född än heter det ju... hade f ö en sadelmakare jag inte vill använda mer efter den senaste sadeln hon sålde till oss. Den var alldeles för lång för min häst och den hade fel bomvidd plus att kanalen mellan bossorna var för smal. tyvärr upptäcktes det ganska sent eftersom vi litade på sadelmakaren. hästen började visa det genom att bli sur när man sadlade honom, vilket han ALDRIG gör annars och sen fick han skav av bossorna och på ryggraden... den människan vill jag inte veta av igen!

*KL*

Till Bill o Fjordtokan:

varför i hela friden lägger ni så mycket energi på att dissa en TS som bryr sig om vad som händer med nästa häst som utsätts för en sned sadel?

Till TS:

Världen kryllar ju av idioter som alltid ska göra sig en hacka på bekostnad av andra. Din syster gjorde ju vad hon kunde när hon var ärlig o uppgav varför den såldes så billigt och jag förstår precis din frustrering över oseriösa människor. Och varför man inte skulle få starta en sån tråd på buke o få seriösa svar överstiger även min förmåga att förstå.
Håller helt och hållet med.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 216
Senast: super
·
Utrustning Jag köpte för ett år sedan en sprillans ny sadel av en lokal ridsportbutik. Jag har tyckt att det känts lite snett att rida i den, men... 2
Svar
22
· Visningar
2 892
Senast: Gimlan
·
Utrustning Igår hade jag sadelutprovaren ute för att kolla av mina sadlar. Som jag redan misstänkt så låg inte allroundsadeln helt optimalt...
Svar
0
· Visningar
816
E
Utrustning Jag blir så irriterad, min två månader gamla allroundsadel visar sig vara en billig skitsadel av märket KINGSTON. Allt började med...
Svar
11
· Visningar
1 090
Senast: lillsyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka