Kan man massera sin häst utan utbildning?

Feliciaflood

Trådstartare
Hej! Jag har ett varmblodssto på 7 år, hon är en jätte trevlig häst, med mycket kärlek och värme i sig, dock är de nånting hon stör sig på, jag kollade hennes papper från en massörska som vart och masserat henne hos sin tidigare ägare, och då va hon spänd vid rumpan, och fram vid bogen. Och då är min
Fråga hur man ska kunna få bort de så hon blir mjukare, hur kan man massera en häst , och hur ska jag göra, tänker liksom att hon ska bli mjukare för de är de bästa för henne än att gå och vara spänd .. Ni alla som har olika förslag , skriv gärna de till mig här nere tack :) kram felicia
 
Sv: Kan man massera sin häst utan utbildning?

Ta ut en utbildad massör som får gå igenom hästen ordentligt, så ber du den personen att visa dig övningar som du kan fortsätta göra själv hemma :)
 
Sv: Kan man massera sin häst utan utbildning?

Ta ut en utbildad massör som får gå igenom hästen ordentligt, så ber du den personen att visa dig övningar som du kan fortsätta göra själv hemma :)

+1 på den!

Man kan alltid gosmassera lite här och var där det känns spänt och ofta visar hästen var det känns bra. Men är det något specifikt så bör det undersökas av proffs, veterinär i första hand kanske. En seriös massör arbetar inte med en häst med misstänkt skada innan veterinär sett hästen.
 
Sv: Kan man massera sin häst utan utbildning?

Du kan inte åstadkomma ngn skada genom att själv massera , men frågan är om det öht hjälper . Visar din häst obehag och har spänningar , låt en utbildad Equiterapeut titta och gå igenom den . Långt mer värt än en massör .

Håller med Toxid .
 
Sv: Kan man massera sin häst utan utbildning?

visst kan man sassera själv, men hur bra man är på det är en annan sak. för att komma åt och göra någon skillnad och lösa upp spänningar krävs att man vet hur musklerna ser ut och hur hela hästen hänger ihop.

har ingen utbildning men masserar allt och alla med bra resultat. hästen fick sig en genomgång i går och hade ordentliga knutor vid mankammen, vänster skinka och lite bakom bogbladen. jag kan känna spänningarna och mjuka upp dem någorlunda, men för att få bort dem helt krävs mer kunnande om hästens anatomi så för större "ingrep" tar jag ut någon utbildad. men det är bra att känna sin häst problem områden och försöka hålla de varma och mjuka upp dem lite då och då.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 727
Senast: Hellhound
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 293
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej! Måste först av allt skriva så att ingen påpekar det: Hästen är GRUNDLIGT genom kollad i hela kroppen, röntgen för ett år sedan osv...
Svar
5
· Visningar
1 099
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 829
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp