Kan man "prata" med hästar?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare iiddaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 154
I

iiddaa

Kan man \"prata\" med hästar?

Jag vet att det redan diskuterats om detta ämne, men jag ska använda svaren jag får i en undersökning. Därför skulle det vara jätte snällt om ni ville svara på frågan: "Kan man verkligen prata med hästar?".

Ni kan svara: Ja, nej eller vet inte! :bump:

Tack på förhand! /iiddaa

Re: Kan man \"prata\" med hästar?

Prata till: ja
Prata med: om man förstår vad hästen "säger", ja

LIA

Re: Kan man \"prata\" med hästar?

Det går väl inte att svara ja eller nej på en sådan fråga?!

Menar du "prata med" i betydelsen att läsa av och förstå vad hästen vill, och förmedla till hästen vad du vill, så kan man ju "prata" med dem.
Men om du menar att hästen kan stå och berätta att den t ex gillar blått eller frågar hur det ser ut på någon plats den ska till, så NEJ - hästar kan inte förmedla sådana mänskliga värderingar. I sådana fall är det nog tomtarna på mattes loft som pratar ...

Tycker jag alltså ... :p

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 558
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja tyvärr har mina hästar blivit en börda. De går på lösdrift jag har dom hemma och de får mat tillsyn flera gånger varje dag hovslagare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: Squie
·
Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 359
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka