Kan man se vem som tittat på ens face book?

Lena Furberg

Trådstartare
Jag har sett att det finns nån ny app man kan skaffa, som visar vem/vilka som "i tysthet" är inne och tittar/läser på ens facebook. Hur fungerar det, eller har jag missuppfattat?

Jag bryr mig inte alls om vilka som är inne och läser på min sida, den är rätt neutral och öppen ;) Men. Jag går ibland in och tittar på en annan persons sida, och vill absolut inte att det ska synas. Det handlar om en person från långt tillbaka i mitt liv och är en brottshistoria (inte mitt brott...! ;) )

Sv: Kan man se vem som tittat på ens face book?

Jag undrar också om det går...jag snokar rätt mycket :angel:
Den appen undrar jag om det inte är en sådan "bluff-app"...

Vet inte om det är en app men det finns ett virus som går runt på Facebook som säger att du ska kunna se vem dom tittar på din profil.

Men det betyder inte att det skulle vara möjligt att se vem som tittat på din profil.

Men det är ju det roligaste på hela Facebook! Att gå in och tjyvläsa vad andra har för sig, i synnerhet gamla bekanta:laugh:

Fast i ditt fall finns det ju en lite seriösare bakgrund vad jag förstår så det är klart att det vore bra att veta säkert.

Angående det som cirkulerar runt just nu s verkar det väl mest vara något slags bluff.
Frågan r väl om facebook skulle vilja att man kan kontrollera sådant. Just som ni säger, tjusningen för många är ju att "spåra" och hålla koll på människor från svunna tider utan att behöva ha aktiv kontakt.

Att det teoretiskt skulle gå att spåra. lagra och göra något slags app är antagligen inget större problem.

Ett exempel på varför jag tror det är möjligt att kontrollera (och säkert även lagra) infon om vem som tittar på vilken sida:

Kolla in på din egen bukeprofil just nu. I min står det.
Senaste aktivitet: Idag 07:11
Nuvarande aktivitet: Tittar på en tråd Övrigt Kan man se vem som tittat på ens face book?

Såvitt jag vet går allt att spåra, bara man vill och har medel/data lagrat för det ;)

Angående det som cirkulerar runt just nu s verkar det väl mest vara något slags bluff.
Frågan r väl om facebook skulle vilja att man kan kontrollera sådant. Just som ni säger, tjusningen för många är ju att "spåra" och hålla koll på människor från svunna tider utan att behöva ha aktiv kontakt.

Att det teoretiskt skulle gå att spåra. lagra och göra något slags app är antagligen inget större problem.

Ett exempel på varför jag tror det är möjligt att kontrollera (och säkert även lagra) infon om vem som tittar på vilken sida:

Kolla in på din egen bukeprofil just nu. I min står det.
Senaste aktivitet: Idag 07:11
Nuvarande aktivitet: Tittar på en tråd Övrigt Kan man se vem som tittat på ens face book?

Såvitt jag vet går allt att spåra, bara man vill och har medel/data lagrat för det ;)

På samma sätt som Buke så sitter ju Facebook på hur mycket intern info som helst vad gäller medlemmarnas aktiviteter. Dock är ju frågan om en extern app skulle kunna få tillgång till denna info. Tror det krävs att man hackar sig in i Facebook databaser och det tror jag nog Facebook skulle ha vissa åsikter om...

Som sagt, det cirkulerar ett virus och jag hade INTE klickat på den länken! :)

Phuu...... blev ju lite orolig där att man inte skulle kunna stalka ifred längre :angel:

Det som stör mig mer är när man inte vet som tagit bort en som vän. Eller går det att se någonstans? Det står ju hela tiden hoho is now friends with blähä... Men varför står det då inte när man är unfriend med ngn??

Det som stör mig mer är när man inte vet som tagit bort en som vän. Eller går det att se någonstans? Det står ju hela tiden hoho is now friends with blähä... Men varför står det då inte när man är unfriend med ngn??

Kanske för att hålla det hela diskret...? Jag vet inte. Jag funderar ibland på att rensa lite i min lista eftersom där finns människor jag egentligen inte känner alls, men samtidigt är jag ju inte O-vän med dem, jag har inget emot dem alls, det är bara lite rörigt på min sida....... Jag vill inte såra nån...!

Men jag blir alltid så nyfiken på vem som tagit bort mig och sen när jag letat bland vänner så har jag ändå inte kommit fram till vem det har varit, så mest troligt ingen jätteviktig kontakt.

Har fått, två gånger nu (idag + en gång i helgen också, tror jag), en statusuppdatering från en av mina vänner om att "x" antal besökare har varit inne på hennes profil idag och att hon också har ett antal stalkers, och sedan en uppmaning om att klicka på en länk och då också få tillgång till denna info (inte ordagrant, men något i den stilen). Texten är alltså på svenska. Frågan är bara om vännen är medveten om det?

Är det detta virus som ni andra syftar på också?

alla saker på facebook som man måste klicka på och godkänna villkor är utanför facebook och har inget med dom att göra och alla dessa saker kan vara virus och man tar själv och godkänner att man vill ha det utan att veta om det.

så det är nog troligt att det är den "statusen" de andra syftar på ja.

Men jag blir alltid så nyfiken på vem som tagit bort mig och sen när jag letat bland vänner så har jag ändå inte kommit fram till vem det har varit, så mest troligt ingen jätteviktig kontakt.

Eller så har personen bara tagit bort sitt konto helt. Eller fryser av och på det, det vet jag vissa som gör.

Men de vännerna är det ju bara att dölja?
Jag har ett gäng som jag faktiskt inte vill läsa uppdateringarna ifrån, de har jag bara döljt. Slipper ta bort dem men slipper läsa om varje steg de tar....

Är inte den här kompisens "inlägg" det där skämtet som cirkulerar då? Det står att man har en stalker och si och så många andra är inne och kollar och så står det "känner du ingen den här människan som trakasserar mig?" Klickar man på länken så kommer ens egen profil upp..... Lite "Hahaha...du stalkar mig;)"

Har själv haft den ute. Dock var det en å annan som inte förstod att det var ett skoj utan hävdade att de inte allas trakasserade någon...:crazy:

Nej, det vet jag inte? Början stämmer ju som du beskriver det, men det står inget i denna status i stil med att "känner du ingen den här människan som trakasserar mig?" Men exakt VAD som händer om man klickar på länken det vet jag inte, för det vågar jag verkligen inte göra!

Edit: Var tvungen att gå in på FB och kolla. Inlägget slutar med "Kolla dina här" (alltså besök och stalkers) och så länken. Då kan det ju inte vara samma, för det skulle ju inte vara någon vits med att komma till sin egen profil där?

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 344
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 630
Senast: lizzie
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan... 2
Svar
29
· Visningar
4 045
Senast: Lingon
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 280
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka