Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

stjarnfrugt

Trådstartare
Jag har ett dilemma, som kanske anses av många som ett lyxproblem. Men för att göra historien någorlunda kort:

För 5 år sedan flyttade jag 100 mil för att få pröva mina vingar och se nåt nytt. Jag har i drygt 4 år periodvis längtat hem så mkt att det gjort ont, men jag har tackvare skiftarbete och distansstudier kunnat åka hem ganska ofta till familj, släkt och vänner. Flytt har inte blivit av pga att det alltid kommit saker i vägen, tex motsträvig fd sambo, nytt jobb eller avsaknad av jobb på hemmaplan.

Jag har nu sedan drygt 1 år fast jobb med bra lön, men som jag dessvärre inte trivs jättebra på pga organisatoriska anledningar. Jag har köpt häst som jag har i ett superbra stall med alla möjligheter jag alltid velat ha, vilket är svårt att hitta liknande av hemikring. Jag har sedan 3 månader en ny pojkvän som det känns helt underbart bra med.

För ett par veckor sedan blir jag kontaktad av en kontakt jag har på ett företag på hemmaplan. En där har sagt upp sig och jag blir ombedd att söka tjänsten. Det är ett liknande jobb som det jag har nu, men lite mer varierande och med en bra plan för att introducera nyanställda (vilket min nuvarande AG inte har och det är en stor anledning till att jag inte trivs så bra).
Tjänsten ska tillsättas snarast men är nog förhandlingsbar till åtminstone vintern om jag har tur. Jag har förklarat att jag pga uppsägningstid, bostad, pojkvän och häst inte kan flytta hur snabbt som helst. Jag måste ordna bostad åt både mig och hästen vilket kan ta tid. Jag har trots det blivit ombedd att söka om inte annat bara för att bli intervjuad och se vad det leder till.

Så, ena delen av mig ser en stor möjlighet att komma nära släkt och familj. Mina släktingar börjar bli gamla och jag har av naturliga skäl inte så lång tid kvar med dem. Det hade varit skönt att kunna umgås med dem mer regelbundet än 3-4 ggr/år och att dessutom slippa ha ett pressat tidsschema varje gång jag är hemåt då jag bara har 1 vecka där åt gången och det är stora avstånd för att hinna hälsa på alla.

Jobbet i sig tror jag är lite roligare än det jag har nu men inget är ju en garanti. Jag vet ju dock hur jag trivs nu och det är inte super. Lönen är likvärdig så den har inte någon avgörande betydelse.

Min pojkvän är såklart inte överlycklig. Vi har känt varandra i drygt 1 år men bara varit ett par i 3 månader. Är ju inte en hit att ha 100 mil till varandra efter så kort tid. Jag vet inte hur pass vi kommer att klara att bara kunna ses var 6e vecka på obestämd tid. Det känns för tidigt för att vara tal om att han ska flytta efter mig men samtidigt så hur ska man veta det när man haft så lite tid ihop?

Jag vet inte alls hur jag ska tänka. Inget känns självklart att göra. Jag vill dels hemåt men dels vill jag ha mer tid med min pojkvän samt kunna njuta av enkelheten i hästägandet såsom jag har det just nu. Det känns som att jag har pojkvännen i ena vågskålen och familj och släkt i den andra. Det är svårt att värdera dem mot varandra...
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Jag hade utgått ifrån hur min vardag ser ut, och om jag går till ett jobb som jag inte trivs på varje dag så är valet lätt. Jag vill ha ett nytt jobb. Hur enkelt det är att fixa, som relativt nyutbildad?, inom din bransch vet jag inte. Men jag hade låtit jobberbjudandet bli avgörande.

Om du stannar och det blir du och pojkvännen resten av livet, vill han i så fall flytta med dig tillbaka till dina rötter om några år, eller väljer du att alltid bo 100 mil från din släkt om ni ska vara tillsammans. Hårda pix i ett nytt förhållande, men nån tanke om hur han vill leva och bo i framtiden kanske också kan göra beslutet lättare.
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Åh vad jag känner igen mig, samma situation här..

Hursomhelst hade jag flyttat.
Karln din kan väl söka jobb på din hemort? Å flytta efter när han funnit ett arbete? Han behöver ju inte säga upp sig från nuvarande arbete utan kan vara tjänstledig för att se om livet med dig och annat arbete på annan ort kan tänkas passa?
Gör det inte det kan han ju flytta tillbaka.

Varför skulle du inte kunna ta upp det med honom efter så kort tid?
Antingen kommer ni att hålla ihop eller så inte och då spelar det nog inte så stor roll vart ni bor?

Jag flyttade till min karl efter ca 3 månader, just pga ingen av oss orkade med att ha 30 mil mellan oss.
Men det tog drygt 2 år innan jag kände mig såpass säker på honom att jag valde att sälja min lägenhet hemma.
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Innan du har sökt jobbet, blivit intervjuad och fått jobbet har du ju inget att välja mellan egentligen även om det naturligtvis är goda förutsättningar för att du får jobbet det medger jag. Sök jobbet och håll alla möjligheter öppna är mitt råd, gör en för och emotlista om det kan hjälpa. Du har trots allt ett jobb i dagsläget som du inte trivs med och då skulle jag i alla fall ta chansen att söka.
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Svarar alla...

Tack för era svar. Jag kommer att söka jobbet oavsett, jag har talat om för min kontakt på företaget hur läget ser ut. Jag har även talat om min farhåga att om jag söker, blir erbjuden och tackar nej - så är jag körd sedan framöver om jag söker mig dit igen. Men det tyckte han inte, och han har ändå en hög position. Så därför har jag skrivit en ansökan och sen får vi se. Dock är det ju något jag måste ha tänkt igenom oavsett, eftersom jag inte vill vara oförberedd på saken den dagen jag kanske bara har en veckas svarstid.

Ang svårigheten att få jobb så har jag inte upplevt det som ett större problem. Jag jobbar i en bransch som behöver folk, speciellt kvinnor. Jag blev i somras erbjuden en tjänst på ett företag i grannkommunen men valde då att tacka nej. Så helt oattraktiv kan jag inte vara på arbetsmarknaden trots min ringa erfarenhet.

Min pojkvän känner mig så väl, redan innan vårt förhållande, att han vet att jag alltid sagt att någon gång kommer jag att flytta hemåt. Det är lika hårt rotat som att jag aldrig vill ha barn och båda delarna vet han om. Dock var det ju ingen som visste att detta skulle komma så fort, innan vi ens hunnit se om vi håller ihop så att säga :crazy:

Han har nog helt enkelt inte tänkt så långt som om han ska flytta med mig eller inte, för det har inte varit aktuellt. Och det är nog en lite tung fråga att ta ställning till så tidigt i ett förhållande. Han har ju sin familj i närheten där vi bor nu, så han får ju då samma läge som jag haft i 5 år.
Men självklart är det så att om han aldrig någonsin kan tänka sig att flytta, då är det nog lika kört som om han vill ha barn. Jag kan helt enkelt inte tänka mig ett helt liv utan att flytta hemåt, det är lika svårt att kompromissa om som barn. Men hur ska han kunna veta nu efter tre månader om han kan tänka sig att flytta i framtiden?
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

hur ska han kunna veta nu efter tre månader om han kan tänka sig att flytta i framtiden?

Det kanske han vet, eller också vet han inte. Hur som helst så är det hans beslut. Ditt beslut är ditt beslut och du kan fatta det oavsett vad han bestämmer sig för. Ditt beslut är inte heller ett beslut för all framtid. Lika lite som hans. Det verkar för mig som om du har fattat ditt beslut redan och jag önskar dig lycka till på intervjun.
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Jag hade sökt det, tackat ja till en intervju och därefter gått på magkänsla.
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Jag tycker att det är oerhört viktigt att trivas på sitt arbete - där spenderar man ju den mesta vakna tiden. Därför hade jag absolut sökt jobbet och även börjat kolla runt vad som erbjuds i bostadsväg och stallplats för att kunna fatta ett snabbt beslut om jag hade blivit erbjuden tjänsten.
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Känns som om jag kunnat skriva delar av detta inlägg. Jag har också haft känslan av att ha mannen i ena vågskålen och hemlängtan i den andra.

Jag har hittils valt mannen då jag älskar honom :love: vi har barn, gård (hans barndomsgård dessutom) han vill naturligtvis inte flytta och mitt hjärta tar så ont då jag inte vill vara kvar här.

Jag vet inte, ibland håller jag på att gå sönder inombords. Det känns så hemskt att säga att det var det dummaste jag gjort att flytta, då hade jag ju inte haft min underbara familj och mina barn.

Väldigt knepig situation, att både älska & hata den. :crazy:
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Tidigare då jag velat dra mig hemåt har jag hindrats av fd sambo, dåliga jobbmöjligheter hemma eller precis fått nytt jobb här. Som sagt. Och det som gjort mig mest bitter har varit när någon annan (läs fd sambo) hindrat mig. Jag vet att det inte är hållbart för mig att "bara" stanna för kärleken eftersom jag blir så oerhört bitter när jag känner mig hindrad. Men ändå, nu har jag hittat en person som jag verkligen älskar och som är så lättsam att jag tror det är enda chansen i livet för mig att leva med någon. Det känns inte superenkelt att bara lämna det.

Vi umgås dagligen även om vi är självständiga på varsitt håll, och det känns väldigt lagom. Inte kvävande som det gjort med tidigare pojkvänner. Jag tror det blir svårt att ses så sällan som var 6e vecka. Men samtidigt vet jag att det kommer kännas hemskt om jag inte tar den här chansen om jag får den, och det hinner hända nåt med mina äldre släktingar innan jag får möjlighet att komma hemåt igen...

Svårt är det. Det handlar väl egentligen om man ska finnas till för andra eller för sig själv. Och jag vill både ock. Både ha släkten och kärleken.
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Jag hade utgått ifrån hur min vardag ser ut, och om jag går till ett jobb som jag inte trivs på varje dag så är valet lätt.

Det är sant. Men samtidigt är ju vardagen mer än jobbet. För mig är vardagen häst 7 dagar/vecka och till stor del även pojkvännen. Med hästen måste det vara smidigt för att jag ska orka med det + mitt ganska krävande jobb med skiftgång. En farhåga är att jag inte kommer hitta ett lika smidigt stall som jag har nu. Jag vet att stå kollektivt både dödar mitt intresse för hästar och min ork, då jag har begränsat med sådan redan från början. Jag vill inte jobba varje ledig stund i stallet. Och de stall jag hittat hemmavid har haft 3 jourer/vecka med rullande schema och jag är skeptisk till det. Det finns ett annat stall men där är fullt samt att dom hade tråkiga hagar...
Min häst kräver också vettig träning för att vara rolg att rida, så jag behöver tillgång till ridhus vilket är begränsat hemma. Man får hålla sig till stallen med ridavstånd till det enda ridhuset, och där har jag inte hittat nåt förutom ovanstående :(

Så egentligen är detta ett beslut man måste fatta utifrån balansgången med jobbet, kärleken och tillgång till vettiga lösningar för hästen...
 
Senast ändrad:
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Jag skulle nog ha flyttat hem, ett 3 mån långt förhållande hade jag nog inte ansett som nog stabilt att välja bort ett bättre jobb samt hemlängtan för. Kan du inte ta och reka lite runt stallen i din hemtrakt. Kanske du kan leja bort dina kollektiva sysslor till någon som har behov av att tjäna en extra slant?!
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Jag har tittat på stall och bara hittat ovanstående alternativ. Har även mejlat ytterligare ett stall och där frågat speciellt hur mkt stalltjänst som ingår och om det finns möjlighet att köpa bort detta, men inte fått svar.

Jag vet att 3 pass/vecka är för mkt för mig. Det känns dödsdömt att ens ställa hästen i ett sådant. Så som det känns nu blir det isf att stå i det stallet med tråkiga hagarna, för det är det enda som funkar för mig. Alternativet är att inte ha nån glädje av hästägandet i längden, eller krångla med transport för att kunna träna. Det senare har nog samma effekt skulle jag tro. Gud vad jag känner mig bortskämd, men med alla måsten som tillkommit i livet i vuxen ålder så har jag inte längre den där glöden som jag hade som tonåring. Och häst för mig numera måste vara smidigt för att vara kul :o
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Jag hade flyttat.

Vill han flytta med o bli sambo med dig?
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Du skriver att du någon gång ska flytta hem och jag tror inte att det blir ett bättre tillfälle än detta. Förhållandet är ganska färskt, vill han inte flytta med är det bättre att ni skiljs åt nu än om några år.
Stallplats får du väl ta vad du kan hitta och försöka byta upp dig efter hand.
Jag hade förstått din vånda om du tvekade mellan att flytta hem eller stanna kvar för alltid, men när du nu är så säker på att du SKA flytta och bara tvekar om när så är det en annan sak.
Om det spricker mellan er kan du ju passa på att flytta då, men förmodligen blir det inte så lätt att få ett bra jobb just precis då. Och om det inte spricker mellan er kommer det att bli riktigt jobbigt att skiljas åt om några år om han inte vill flytta med.
Ta chansen och flytta hem.
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Uppdaterar...

Jag har varit på intervju och fick besked igår att jag fått jobbet. Och jag har sådan jäkla beslutsångest!!! ska bestämma mig senast denna vecka.


Förhållandet med pojkvännen tågar på, väldigt smidigt trots att vi både jobbar och i princip bor ihop. Måste fö vara det smidigaste förhållandet jag haft, och för första gången på flera år känner jag inte att jag längtar efter mer egentid och singelliv vilket jag gjort de senaste relationerna. Jag har alltid trivts bra, för att inte säga bäst, ensam...

Det går även bra med hästen. Har hittat ny medryttare som det ser lovande ut med. 1-2 dagar i veckan som jag kan ägna mig åt träning och lite mer socialt umgänge vid sidan av stallet och jobbet känns lyxigt. Har även väldigt bra träningsmöjligheter och hög servicenivå i stallet vilket gör att jag orkar med och även har lite energi över till annat ibland.

Jobbet hemmavid är mkt intressant. Jag tror jag skulle trivas bättre än på nuvarande och få mer varierande uppgifter. Lönen är likvärdig så på så sätt är det inget som väger över.

Men jag kan verkligen inte bestämma mig :crazy: Pojkvännen är villig att flytta med, fast först om 2-3 år av karriärsmässig skäl. 2-3 år på hundra mils distans där vi kan ses knappt var 6e vecka och då någon av oss antagligen kommer att jobba större delen av tiden den andre hälsar på, känns mindre övertygande. Det är nog ingen av oss som tror på det riktigt. När jag dessutom har häst, och det inte finns samma möjligheter till servicestall som jag har nu då jag kan betala och hästen sköts om jag reser bort några dagar, känns det som att mina möjligheter att resa till honom är minst sagt begränsade. Träningsmöjligheterna är inte lika bra men det går säkert att lösa tids nog. Ett orosmoment är snarare att de flesta stall kräver egen insats i form av stallpass flera ggr/vecka vilket kan bli tungt vid sidan av skiftjobb, samt göra det ännu svårare att resa bort då man ska fixa hästskötare + någon som är villig att ha stallpass.

Så jag vet inte varken ut eller in. Jag vet att fler chanser kommer i framtiden, chefen har sagt att tackar jag nej pga den krångliga situationen så betyder det inte att jag är borträknad framöver. Frågan är bara när det blir. Det krävs att någon säger upp sig, för pensionsavgång har dom inte förrän om 5-6 år.
Det känns som att det köper mig mer tid med pojkvännen, vilket kortar av distansförhållandet innan båda kan flytta. Men det är ju under förutsättning att vi håller ihop och allt funkar här under tiden. Tar det slut mellan oss kommer det ju inte bli kul, eftersom vi jobbar väldigt tajt ihop och isf kommer att göra så tills jag kan flytta igen. Jag kommer ju inte byta jobb här när jag bara väntar på ett nytt tillfälle inom nåt år.
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Vill bara inflika att det finns folk som kan tanka sig att ta hand om din hast pa heltid nar du ska ivag. Leta runt lite bara sa hittar du sakert dem. Jag brukade sjalv gora precis det at kompisar som skulle pa semester: ta emot deras hast under nagon/nagra veckor och oftast var det trevliga, valutbildade hastar sa det var riktigt roligt att rida dem ocksa. :laugh:

Distansforhallande under begransad tid kan fungera, det har jag ocksa erfarenhet av. Min man och jag jobbade i var sin ande av landet aven en bit in i aktenskapet, och det funkade bra. Visst hade det varit trevligare om vi bott tillsammans, men nu vaxte ju jobb inte pa trad varken at maken eller mig sa vi fick klara oss med att ses kanske en gang varannan manad och daremellan se till att telefonbolaget gick med vinst. ;)
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Jag förstår hur du menar, men jag kan inte lita blint på att folk ska ta hand om min häst så ofta som jag vill hälsa på pojkvännen. Jag har henne just nu på en fin anläggning utanför en stor stad, jag erbjuder träningsmöjligheter om man betalar träning själv. Ingen betalning vill jag ha heller, mer än att man kan ta henne 1-2 ggr/vecka och lite längre de ggr jag hälsar på släkten. Jag har haft jättesvårt att hitta någon medryttare faktiskt, även med dessa förutsättningar. Så att flytta till en småstad känns inte så säkert att det löser sig direkt. Har uppfödaren 10 mil bort så kanske kan jag "dumpa" henne där nån gång men kanske inte för jämnan, speciellt inte vintertid eftersom dom inte har stall utan lösdrift.

Distansförhållande under en period kan jag mkt väl tänka mig. Det är liksom ett måste då jobb för två personer i samma bransch i en småstad inte kommer direkt. Men 2-3 år är alldeles för länge för att det ska fungera tror jag. 1 år hade funkat.
 
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Hmm det är aldrig lätt det där men efter att ha läst hela tråden så tänker jag att du måste ta ställning till följande, rätta mig om jag har fel ;)

Hästen Om du bara skulle titta på hästen så är valet enkelt om jag förstått det rätt. Där du bor idag har du precis alla möjligheter som du vill ha och du trivs super där du står. Om du flyttar försvinner dessa möjligheter och du är inte ens säker på om du kommer orka ha hästen.

Fråga Hur viktig är hästen för ditt välbefinnande?

Släktingarna Likaväl som med hästen så hade valet varit enkelt om du bara skulle ta hänsyn till dina släktingar. I dagsläget träffar du dem för sällan och om du flyttar hem så kan du träffa dem hur mycket du vill. Varför vill du träffa dina släktingar så ofta (missförstå mig rätt nu)? Är det för att de är en viktig del i ditt liv? Om du flyttar, kan du ärligt säga att du kommer umgås med dem varje vecka eller är det bara en "dröm" du har? Du får ursäkta om jag låter lite "hård" men det är frågor du måste bena ut.

Vill du träffa släktingarna oftare för att slippa dåligt samvete den dagen de går bort? (been there) Är det där skon klämmer så finns det andra lösningar. Jag tror dina släktingar uppskattar kvalitet framför kvantitet. För att ta ett exempel: Min mormor var en mästare i köket och jag var enda flickebarnbarnet. Således ville hon att jag skulle få några av hennes hemligheter. Hon frågade ofta om jag inte skulle komma och lära mig hennes köttbullsrecept (världens godaste :d) och några av de andra som INGEN annan fick veta. I mina ögon var dock mormor odödlig och jag sa allatid klart, jag kommer sen. Tyvärr gick hon bort innan jag tog mig i kragen.. Såhär i efterhand kan jag nästan lova att både hon och jag hellre hade sett att jag kom och lagade mat med henne än att jag var med på alla stora släktträffar...

Så därför undrar jag vad det är du ser dig göra med dina släktingar? Är det något speciellt som du vet betyder mkt för dem så kan du göra just det när du är där och hälsar på. Sen finns det ju telefoner och har du någon lite ungdomligare släkting så kanske de kan hjälpa de äldre så att ni kan prata lite över Skype så ni får se varandra.

Som sagt. Du måste bena ut varför du vill vara nära dina släktingar.

Jobbet Du trivs inte på det jobb du har idag. Mao är detta inte bra för ditt välbefinnande. Du skriver också att det finns en hel del sådana jobb runt omkring. Då hade jag sökt ett annat jobb oavsett vad. På så sätt ökas ditt välbefinnande i ditt nuvarande liv också.

Pojkvännen Jag hade nog inte lagt för mycket vikt vid pojkvännen i denna fråga iom att ni inte varit ihop så länge. Om du har honom som motiv till att inte flytta och ni gör slut så kommer du aldrig förlåta dig själv och om du flyttar så vet du ju aldrig om han var mannen i ditt liv. Nej lämna den parametern utanför. Fortsätter ni vara ihop (oavsett vilket val du gör) så är det bara + i kanten :laugh:

DOCK så måste du vara klar med att om du väljer att stanna så ska han eller kommande gå med på att högtider firas hos din släkt och tvärtom. Oavsett vad så kommer du ha en massa flängande så länge du inte väljer ngn med släktingar på samma ort som du.

Lycka till
 
Senast ändrad:
Sv: Kan man väga familj/släkt mot sin partner?

Tack för ditt långa svar med intressanta frågeställningar :) Försöker svara lite kort...

Hästen - Hästar är mitt stora intresse. Jag hade ett uppehåll på 6 år från ridning och 9 år som hästägare och jag är glad att jag nu har möjlighet att ha häst igen. Men med allt livet fört med sig är inte glöden vad den varit, vilket gör att jag har andra krav på hästägandet numera för att jag ska tycka att det känns värt det. Det är bla krav på att inte behöva jobba ihjäl mig i ett kollektivstall, och att jag ska kunna träna någorlunda regelbundet för tränare samt ha tillgång till ridhus på ridavstånd.
visserligen kan jag ha det mer spartanskt i en övergångsperiod, men det är också ytterligare en svårighet med att ha distansförhållande - det blir svårare att hälsa på när jag har mer åtaganden i ett stall.

Släkten - Det jag saknar mest nu när jag träffar dem sällan är att hälsa på spontant. Och att inte behöva stressa runt de dagar jag väl är hemma och ska hinna klämma in besök hos alla, utan mer kan åka dit i lugn och ro och stanna hur länge jag vill utan att det blir på bekostnad av vänner, familj eller annat som ska hälsas på under samma vecka.
Jag vill kunna åka dit över dagen och baka med min mormor, gå med farmor på stan, eller hjälpa dom med småsaker som jag sällan kan nu. Varje vecka är att ta i, men betydligt oftare än 4 ggr/år. Kanske en gång i månaden iaf eftersom jag jobbar skift och har häst och jag inte kommer bo på samma ort, utan 5 mil ifrån.

Jobbet - Mitt jobb idag känns inte utvecklande, åtminstone inte för självkänslan. Det går säkert att stå ut här nåt år till om det håller med pojkvännen men annars blir det svårt med tanke på att vi jobbar så tätt ihop. Att byta jobb på nuvarande ort går inte, detta är enda arbetsgivaren i min bransch om jag inte vill pendla - och det vill jag inte när jag har hästen och jobbar skift.
Det nya jobbet är intressant men jag kan ju inte sia om nåt jag inte provat.

Pojkvännen - Jag kan tyvärr inte bortse från honom. Vi har känt varandra en längre tid och jag anser mig känna honom rätt bra även om vi inte varit tillsammans mer än 4 månader. Bara det att jag inte längtar efter egentid är ett positivt tecken för mig, sam att han är den första att hantera mitt minst sagt besvärliga humör på ett vettigt sätt.
Flyttar jag nu kommer det bli distansförhållande i 2-3 år och det kommer innebära att vi ses i bästa fall var 6e vecka samt sommartid. Mest troligt kommer den ena att jobba större delen av den tid vi kommer att ha ihop för det är så våra respektive jobb ser ut. Det känns som en överhängande risk att det tar slut om jag flyttar just nu.

För mig handlar mkt om risken att det tar slut vid flytt känns värre än risken för konsekvenserna om det tar slut om jag stannar kvar - drygt att jobba ihop. Visserligen kanske man ska ha större tilltro till att det håller men jag är en ganska pessimistisk person överlag, jag har ju bevisligen inte lyckats hålla ihop ett bra förhållande hittills. Samtidigt vill jag inte missa honom eftersom det känns så pass bra.
Sen handlar det också om ovissheten i när jag isåfall får chansen igen, den kommer säkerligen men frågan är när. Jag ska bestämma mig senast söndag och jag är så stressad och ambivalent att jag grinar och mår illa av bara tanken på det.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 816
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 746
Senast: Dorinda
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 413
Senast: Whoever
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 515
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp