Bukefalos 28 år!

Kan man vitalasera möbler som är betsade?

lady_vip

Trådstartare
Tänkte att ni nog vet detta bättre än ÄU;)

Har köpt en matgrupp i ek på auktion, jättefin, men jag vill ha den vit, helst vitlaserad. Problemet är att den är betsad mörkt och sedan lackad (misstänker vi).

Kan man slipa bort lacken och betsen?

Annars blir det ju till att måla allt, utom utdragsskivorna för de lär ju bli skrapade när man drar ut dem ändå...
 
Sv: Kan man vitalasera möbler som är betsade?

Lacken kan man slipa bort, men att slipa bort bets är nog omöjligt, är jag rädd. :(
 
Sv: Kan man vitalasera möbler som är betsade?

Men om man laserar på betsen, vad tror ni händer då?
 
Sv: Kan man vitalasera möbler som är betsade?

Jag tror det blir fult. :o Men enklast är ju att ta en träbit och prova; betsa på, låt torka och vitlasera sen. Då får man ju i alla fall ett hum om hur det kan komma att se ut. Det skulle jag göra i alla fall. :)
 
Sv: Kan man vitalasera möbler som är betsade?

Gillar du att slipa så funkar det nog... Men att om du ska lasera direkt på betsen tills det blir vitt kan du lika gärna täckmåla det, krävs såpass mycket vitt pigment i lasyren att det blir täckande. Men om du slipar ned det kan det säkert funka, beroende på hur djupt betsen sitter...
 
Sv: Kan man vitalasera möbler som är betsade?

Att måla helvitt är ändå mycket snyggare än att vitlasera... :o:laugh::angel:
 
Sv: Kan man vitalasera möbler som är betsade?

har de mörk laserat och lackat en ek möbel :crazy: hur tänker folk??

ek är ju ett träslag som är beroende utav inoljning för att inte toka ut, funkar det då att vit måla? lasera? lacka?

du har inte bilder på möblerna för jag är sjukt nyfiken på hur de ser ut i färg :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 501
Senast: alazzi
·
Hemmet Jo, jag vet att det varit en trend att väggar och gärna möbler också ska vara vita i hemmet. Sen har man kunnat välja om man vill ha...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 209
Senast: SusieQ
·
Äldre Jag och min sambo träter ganska ofta om vår bil. Tidigare bilar har bytts ut efter ca 3 år, och de har då gått runt 1000 mil. Den...
2
Svar
36
· Visningar
5 304
Hemmet Har köpt en liten etta på 40 kvm som nu ska renoveras. I vardagsrummet är det stavparkett i Ek som ska slipas och oljas. I hall/kök så...
Svar
1
· Visningar
1 134
Senast: Boerperd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp