kan man...

G

Getaway_hon

använda dessa både som fram och bak skydd? Eller är de "utformade" så att dem bara passar fram eller bak?
Om man kan ha de både fram och bak, borde man då köpa en storlek större till bak eller samma storlek runt om?
Beskrivning till skydden:
"Lång modell som går ner över kotan. Tillverkad i kraftig
stötdämpande neopren som skyddar senor och kotor mot
slag. Fyra kardborrband som fäster över hela damasken. Tvättbar.
Svart. Stl: M, L. Per par ."
hm.. :confused: :smirk:
 
Eventskydden var fina :) Vart har du köpt dem och hur mycke kostade dem? :angel: :idea:
 
Dom kostar runt 300:-, men jag köpte mina för halva priset :banana:
Men jag kan varmt rekomendera dom.
Dom från h**ks och b**jes brukar kardborren släppa.
Det är vad jag har hört!

Mina event skydd får man nästan kämpa för att få av :bow:
 
Känner igen det där med att "kämpa för att få av" ;)

Ibland blir jag smått galen när kardborrebanden fastnar överallt...

Jag har "proffessional choice" skydden...Och jag älskar dom!! :love: lite dyra kanske 500:-/paret
 
har bestämmt mig för att beställa Event skydden nu :bow:
Men vilken storlek borde jag ta? Pållan är en arab, ca 1.53-1.55 i mkh. Tror jag ska beställa 2 par också så hon kan ha både fram och bak.
Någon som kan tipsa om storlek? Finns ju i S, M och L.
 
Jag tcker du skall gå till grangården och införskaffa dom där.
Dom är snyggare än på girlinas hästshopp.

Mitt varmblod har stl. M och M i andra skydd också.
Skulle nog behövt en stl. mindre, men det fanns inte :crazy:
 
ok. tack för tipset. Tänkte iofs att det lät billigt och bra med 270 kr på glirnashopen.. + att dem finns ju o storlek S där om pållan skulle behöva det...
hm kanske får fundera lite på saken.. :smirk: :p
 
jag tyckte att dom på Gilrinas shopp var fula :o

Gå ner till granngården och kolla tror dom finns i s-xl
 
Mitt vbl på 158 cm i mkh med rätt smala ben har M runt om. Skulle dock kunna ha L bak, då dom är lite taita där. Så sin kanske kan ha S fram o M bak eller M runt om den osså..?
 
Nu fungerade inte länken till dina skydd, men har sett dom i en annan tråd. Konstigt att dom inte är lika, men dom kanske har flera modeller då...
 
Visst kan man använda dem runt om!

Bra att tänka på är att ju mindre skydden är ju kortare är de också, så det kan passa bra att ta en storlek större på bakskydden eventuellt, eller välja några som är lite längre.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 112
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Behöver köpa nya benskydd till valacken och behöver tips då jag inte hittat några som jag tycker har det jag söker. Jag vill ha...
Svar
11
· Visningar
1 371
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har en D-ponny med nätta ben som behöver nya skydd. Hon är kvick i benen och än så länge inte så stark, håller inte alltid rätt på...
Svar
12
· Visningar
1 467
Senast: peperoni2
·
Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: LuckyMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp