Kan tandvärk gå över???

Texaz

Trådstartare
Dum fråga, antagligen....

Fick under helgen otroligt ont i en visdomstand (och TROR jag, tanden intill). Har aldrig haft tandvärk, så vet inte hur det känns:confused::confused: men kunde inte tugga på den sidan samt att det gjorde ont om jag rörde tanden.

Har någonstans läst att man ska dutta på tandkräm och det gjorde jag, ofta!

Idag känns det nästan ingenting???

OM det är ett hål, kan det då ha "försvunnit"?:confused:

Kan jag slippa tandläkaren?

OM jag nu inte är bra, vad kan det kosta att ta bort en tand?:angel:
 
Sv: Kan tandvärk gå över???

Det kan inte ha varit en inflammation i och med att det gjorde ont i den bredvid med? Jag sköljer flabben med sprit när jag har tandvärk och oftast går det över då så visst funkar det :)
 
Sv: Kan tandvärk gå över???

Det kan det säkert ha varit! Har ju ingen aning om hur det "ska" kännas så det kan har varit vad som helst:p

Håller på din teori, den låter bra!:D

Fortsätter med tandkrämen ett tag till för säkerhetsskull:angel:
 
Sv: Kan tandvärk gå över???

Japp :laugh:

Jag har en sprucken tand som jag bitit sönder när jag ligger och pressar ihop på nätterna. Eftersom jag har största skräcken för tandläkare så går jag inte dit om det inte är absolut tvunget. Och det är det inte med denna tand. Jag har ibland (ganska sällan) jätteont, men det går konstigt nog alltid över!

Klart att den skulle kollas upp, men no no jag väntar :)
 
Sv: Kan tandvärk gå över???

Haha, ja jag känner likadant, väntar.....

Hur det än är så ska den ju ändå bara bort om den inte blir bra..... Ingen idé att ha bråttom med det?:angel:
 
Sv: Kan tandvärk gå över???

fast jag kan säga att jag som har (hade) 4 visdomständer, drog ut en (hål å tydligen bättre å dra ut än laga)... vilken PLATS man får i truten :D lätt värt det!! :D
 
Sv: Kan tandvärk gå över???

KL

det lönar sig INTE ALLS ÖHT att vänta med tandvärk....!!! tyvärr....vissa pyttehål kan gå tillbaka med hjälp av mkt god skätlsel o extra fluor.
men trasiga tänder o värk kommer LLTID tllbaks o biter dig i *munnen!!!*

har själv just avslutat en mkt smärtsamt behandling och precis innan ju dratt ut en tan som fick opereras på tandkirurgen. och jag har världens värsta tandläkarskräck jag med... har jag itne med mig en person som i princip drar in mig så gå rjag itne ens in i lokalen. jag få rpanik redan hemma och skakar o gråter. har tom spytt utanför av paniken. och innan jag började gå pga en avbiten tand för ca 2 år sen för jag vägrade gå med den, hade jag inte vart hos tandläkaren på 13 år nånting.... det gr inte över!!!
 
Sv: Kan tandvärk gå över???

Fast jag avvaktar ändå;)

Det enda som ska göras OM det inte blir bra är ju att dra ut eländet, och det känns dumt att göra det i "onödan"
 
Sv: Kan tandvärk gå över???

Köp corsedyl och skölj.med, det gör jag varje gång visdomstanden bråkar.
Finns även som kräm.
Tandläkares råd ska påpekas.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Usch, måste skriva av mig någonstans så det får bli här där ingen förhoppningsvis skäller ut mig. Jag har haft problem med en...
Svar
12
· Visningar
1 628
Senast: enough
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 391
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Man får lov att skratta. Det gör jag egentligen. Det här är riktigt löjligt egentligen! Jag skäms! Jag tappade taget om hörlurarna på...
Svar
15
· Visningar
2 080
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
21 045
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp