Bukefalos 28 år!

Kan vi klampa i klaveret litegrann

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är defintivt läskunnig. Mansplaining för
mig är att förklara något en mer utbildad/kunnig kvinna redan kan med tanken att en vet bättre. Jag har förklarat mitt resonemang, så att du i sin tur kan förklara varför jag har fel. Ditt resonemang går fortfarande inte ihop med slutsatsen att testiklarna måste bort för att transkvinnor ska få tävla. Som du själv säger handlar det ju om nivån på testosteron, vilken inte är direkt kopplad till innehav av testiklar. Så varför började du ens prata om testiklar och spermier? Förklara för en "icke-läskunnig" man, för jag hänger verkligen inte med.
Det var precis det du gjorde. Förklarade för mig hur det minsann ligger till trots stt jag inte sagt emot dig öht. Du talar också om för mig att brorsan minsann inte har koll. Kan ju vara så att han förutom 15 års doktorandstudier med medicin i bagaget faktiskt rör sig i kretsarna, eller hur?
 
Det var precis det du gjorde. Förklarade för mig hur det minsann ligger till trots stt jag inte sagt emot dig öht. Du talar också om för mig att brorsan minsann inte har koll. Kan ju vara så att han förutom 15 års doktorandstudier med medicin i bagaget faktiskt rör sig i kretsarna, eller hur?
Det här blir ju OT, men 15 års doktorandstudier? Nog för att jag vet mång evighetsdoktorander inom humaniora, men ändå! :D
 
Ur etisk synvinkel anser jag nog att kulorna ska väck om en man vill leva som kvinna, sen kan det eventuella tävlandet komma när allt är klart. Sen kan vi diskutera hur tävlandet ska se ut anser jag.
Det är få klapphingstar som når elitnivå.
Och tvärtom då?
Att man som kvinna som blir man ska ha testiklar då?
Tänk om livet som trans vore så enkelt att det hade att göra med vad man har mellan benen.
 
Och tvärtom då?
Att man som kvinna som blir man ska ha testiklar då?
Tänk om livet som trans vore så enkelt att det hade att göra med vad man har mellan benen.
Testiklar handlar i fallet sport om testosteron.
Vill man tävla som kvinna så måste ju testosteronet bort.
I alla övriga fall så är det ju egalt.
 
Det är inte alltid den lättaste vägen som är den rätta. Och lätt för vem? För kvinnan som måste välja mellan en karriär hon älskar och sin rätt att bestämma över sin egen kropp? Hade du tyckt det var lika lätt om det var ciskvinnor som skulle steriliseras utan tydlig medicinsk grund?
Enklare för sporten och idrotten.
Det handlar ju egentligen om den och inte om enstaka individer som mår dåligt om de inte får vara med.
Tävling i elitidrott är mest till för publiken och vadslagning.
De flesta som har sport och idrott som intresse är inte utövare utan publik. Deltagarna är artister som visar upp sina färdigheter.
Därför så måste reglerna vara enkla och tydliga.
 
Det var precis det du gjorde. Förklarade för mig hur det minsann ligger till trots stt jag inte sagt emot dig öht. Du talar också om för mig att brorsan minsann inte har koll. Kan ju vara så att han förutom 15 års doktorandstudier med medicin i bagaget faktiskt rör sig i kretsarna, eller hur?
Och hur ska jag veta exakt hur mycket koll din bror har om det enda du säger är "biomedicinsk analytiker", vilket kan innefatta allt möjligt som inte överhuvudtaget är relaterat till trans? Du måste försvara dina källor precis som jag måste försvara mina. Du har inte sagt emot mig säger du. Kan du då för tydlighetens skull bekräfta att du inte tycker att transkvinnor ska behöva kastreras för att få tävla?
Du tycker tydligen att hormonbehandling är vägen att gå.
CIS är inte biologi tydligen.
Förlåt men va? Vadå cis är inte biologi?
Testiklar handlar i fallet sport om testosteron.
Vill man tävla som kvinna så måste ju testosteronet bort.
I alla övriga fall så är det ju egalt.
Och testosteronet försvinner med hormonbehandlingen. Testiklarna kan vara kvar. Vad i det är det du inte förstår/anser är felaktigt?
Enklare för sporten och idrotten.
Det handlar ju egentligen om den och inte om enstaka individer som mår dåligt om de inte får vara med.
Tävling i elitidrott är mest till för publiken och vadslagning.
De flesta som har sport och idrott som intresse är inte utövare utan publik. Deltagarna är artister som visar upp sina färdigheter.
Därför så måste reglerna vara enkla och tydliga.
Reglerna är synnerligen enkla och tydliga som de står idag. Varför ändra på något som fungerar enligt allt vetenskapen säger idag?
 
@Inte_Ung Jag vill gärna ha ett svar på hur du menar att vi ska göra med ciskvinnor som har testiklar om din regel skulle bli den gällande. Och om du tycker att det skulle vara okej om ciskvinnor också skulle behöva kastreras eller steriliseras för att få utöva sport eller göra något annat som inte är en mänsklig rättighet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp