Kan vi prata lite om avslag?

@Retro Jag fick mitt vaccin på BB, redan dagen efter förlossning. Verkade som att det var rutin på det sjukhus där jag födde. Som parentes :)

För övrigt:
Jag bokade inte någon efterkontroll för jag kände att jag inte hade lust med det. Man behöver inte gå.

Vare sig jag eller min man (eller någon annan som jag har haft intima relationer med under tiden för mens) har några problem med förekomsten av mens. Visst är det tråkigt och jobbigt när det gör ont, men annars? Vad är det som är så äckligt? Ärlig fråga alltså.
 
@Retro Jag fick mitt vaccin på BB, redan dagen efter förlossning. Verkade som att det var rutin på det sjukhus där jag födde. Som parentes :)

För övrigt:
Jag bokade inte någon efterkontroll för jag kände att jag inte hade lust med det. Man behöver inte gå.

Vare sig jag eller min man (eller någon annan som jag har haft intima relationer med under tiden för mens) har några problem med förekomsten av mens. Visst är det tråkigt och jobbigt när det gör ont, men annars? Vad är det som är så äckligt? Ärlig fråga alltså.
Det är kladdigt och obehagligt och jag ogillar lukten av blod :p
 
Tur för dig! Gå in på familjeliv och läs i vilken tråd som helst :D

FYI: det heter mens, sex, penis, slida, livmoder.

Gillar inte familjeliv, kanske därför jag aldrig hört om dem :D i min familj har vi alltid varit öppna med sånt här medan i sambons familj har det alltid varit hysch-hysch. När svärmor kallade på mig och drog in mig på toa, stängde dörren och började viska om tamponger såg jag nog ut som världens fågelholk! Trodde alla minst det skulle vara militära hemlisar haha :rofl:

Sorry för OT:)
 
Drar upp den här tråden igen, den var så bra bra. Jag ligger hemma nu och drömmer om att inte vara gravid längre och en fråga som dyker upp i mitt huvud är
Varför avråds det från att bada med avslag? Är den medicinska orsaken risk för infektion eller något annat?
 
Drar upp den här tråden igen, den var så bra bra. Jag ligger hemma nu och drömmer om att inte vara gravid längre och en fråga som dyker upp i mitt huvud är
Varför avråds det från att bada med avslag? Är den medicinska orsaken risk för infektion eller något annat?
Ja precis. Infektionsrisk pga oläkt sår.
 
Drar upp den här tråden igen, den var så bra bra. Jag ligger hemma nu och drömmer om att inte vara gravid längre och en fråga som dyker upp i mitt huvud är
Varför avråds det från att bada med avslag? Är den medicinska orsaken risk för infektion eller något annat?

Ja, för infektionsrisken. Det blir ju ett sår efter moderkakan, och jag skulle inte vilja reta upp det såret i onödan...

En annan kul grej: Amning ger eftervärkar. De är inte särskilt sköna. Jag fick mensvärksont vid amning så sent som för några veckor sedan, och det är över fyra månader sedan förlossningen...
 
Ja precis. Infektionsrisk pga oläkt sår.
Svar till @Blueberry också .

Ja det är ju en jobbig risk förstås... Men alltså att vatten skulle åka upp hela vägen till livmodern? Jag kommer kräva att få se på en sån där plastfigur i genomskärning när jag är på BB.

Eftervärkar? Jag väntar fortfarande på förvärkar! V 41+3
 
Svar till @Blueberry också .

Ja det är ju en jobbig risk förstås... Men alltså att vatten skulle åka upp hela vägen till livmodern? Jag kommer kräva att få se på en sån där plastfigur i genomskärning när jag är på BB.

Eftervärkar? Jag väntar fortfarande på förvärkar! V 41+3
Själva vattnet åker nog inte upp i livmodern men om bakterier lyckas ta sig in så är infektionsrisken förhöjd :).
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 847
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp