Kan vi prata lite om avslag?

Här ringer MVC upp ca en vecka efter förlossningen och kollar att allt är okej och bokar in en tid för "efterkontroll" (ca 10-12v efter förlossningen). På efterkontroller tas det även upp preventivmedel.

Om det känns bra och du vill så är det nog bara att ligga på :D

Jag va tvungen att själv ringa MVC och boka tid. Är väl olika beroende på vart man bor :) tänkte bara så inte blåbäret väntar förgäves :D
 
Jag ska försöka få tag i mvc i morgon, då är det 5 veckor sedan förlossningen så nästa vecka borde jag nog kunna få en tid :)
 
Men jösses! Får du tid så fort O_o jag fick vänta 2,5 månad innan dom hade tid att spana in min arma muff :mad: bor iof i Sthlm och det va jul emellan..
 
Men jösses! Får du tid så fort O_o jag fick vänta 2,5 månad innan dom hade tid att spana in min arma muff :mad: bor iof i Sthlm och det va jul emellan..
Här väntar man 10-12 veckor men det är ju för att allt skall få en chans att läka och återgå till det normala.

Däremot om det hade behövts en tid för att jag tyckte det kändes konstigt så får man tid inom några dagar.
 
Men jösses! Får du tid så fort O_o jag fick vänta 2,5 månad innan dom hade tid att spana in min arma muff :mad: bor iof i Sthlm och det va jul emellan..

Är det säker på att det var tidsbrist som var orsaken till att du fick vänta? 10-12 veckor är ju standard för efterkontrollen, men inte för att de inte har tid, utan för att det inte är nån mening att göra efterkontroll tidigare, innan allt har läkt ihop igen. Ofta tar det ju längre än då, tycker det tagit bortåt ett år båda gångerna innan allt är som förut igen, och man slutat känna av ärr och bristningar.
 
Är det säker på att det var tidsbrist som var orsaken till att du fick vänta? 10-12 veckor är ju standard för efterkontrollen, men inte för att de inte har tid, utan för att det inte är nån mening att göra efterkontroll tidigare, innan allt har läkt ihop igen. Ofta tar det ju längre än då, tycker det tagit bortåt ett år båda gångerna innan allt är som förut igen, och man slutat känna av ärr och bristningar.

(Här är 6-8 veckor standard.)
 
@Mabuse och @Tora Jag fick vänta ca 4 veckor extra men det kan ju vart pga storhelger..
Jag hade ändå lite besvär men det va inget akut då hade jag såklart sett till att få tid tidigare :)

Hoppas allt ser bra ut @Blueberry
 
Två månader senare:

Nu väcker jag liv i tråden, det är säkert någon som blir glad av att hitta den ;)

På slutbesiktningen fick vi full pott, jag och palatset. Barnmorskan ba: "Men blev inte du sydd? Kommer du ihåg var ungefär? Det syns inte ett spår efter några stygn här."

Bäckenbotten fick också beröm. :up:

Jag skulle nog kunna tänka mig att göra hela den här förlossningsgrejen en gång till.
 
Men jösses! Får du tid så fort O_o jag fick vänta 2,5 månad innan dom hade tid att spana in min arma muff :mad: bor iof i Sthlm och det va jul emellan..

Oj det var inte snällt! Jag fick tid 8 veckor senare, också i Sthlm.

Då hade jag inte ens tänkt på att man skulle boka tiden utan ringde för att avboka mina 4 inbokade tider på mvc eftersom jag numera hade bebis på utsidan :p (det hade de redan fattat och avbokat tiderna)
 
Jag ska nog ge min "kvinnor-har-fött-barn-genom-alla-tider" sambo en länk till denna tråd. Han tycker att jag är en pessimist i allt när jag säger att jag ju ska låna ut min kropp i 9 månader först för att bära på liten, sen genom att genomgå förlossning och sen amning mm. Tror inte han hade en aning om avslag innan jag berättade om det.
 
Jag ska nog ge min "kvinnor-har-fött-barn-genom-alla-tider" sambo en länk till denna tråd. Han tycker att jag är en pessimist i allt när jag säger att jag ju ska låna ut min kropp i 9 månader först för att bära på liten, sen genom att genomgå förlossning och sen amning mm. Tror inte han hade en aning om avslag innan jag berättade om det.

Hah!
Män ska ju gärna skyddas från vetskapen om mens (de kan ju bli äcklade...) så att avslag hålls hemligt för dem är föga förvånande.

*muttrar något om att allt är patriarkatets fel. Som vanligt.*

Och kvinnor och barn har riskerat livet (och många gånger dött) vid förlossning genom alla tider. Vi är dessutom det djur som har svårast att föda barn eftersom vi går upprätt. Du kan ju hälsa honom det. ;) :devil:
 
Hah!
Män ska ju gärna skyddas från vetskapen om mens (de kan ju bli äcklade...) så att avslag hålls hemligt för dem är föga förvånande.

*muttrar något om att allt är patriarkatets fel. Som vanligt.*

Och kvinnor och barn har riskerat livet (och många gånger dött) vid förlossning genom alla tider. Vi är dessutom det djur som har svårast att föda barn eftersom vi går upprätt. Du kan ju hälsa honom det. ;) :devil:
Min sambo tillhör varianten som säger: "mens, det måste ju vara kul/trevligt/bra att ha för det är naturligt" :p
Mitt svar har varit: "det gör ont, är kladdigt, är äckligt och inte ens trots att man har mens kan man vara säker på att man är fertil osv".
 
Två månader senare:

Nu väcker jag liv i tråden, det är säkert någon som blir glad av att hitta den ;)

På slutbesiktningen fick vi full pott, jag och palatset. Barnmorskan ba: "Men blev inte du sydd? Kommer du ihåg var ungefär? Det syns inte ett spår efter några stygn här."

Bäckenbotten fick också beröm. :up:

Jag skulle nog kunna tänka mig att göra hela den här förlossningsgrejen en gång till.

:up: Toppen ju! Jag kände också så, hade tid 8 veckor efter och trots att jag fick flertalet stygn så hade det läkt fint (tack och lov, hade världens noja över det eftersom min mamma fick dra upp allt 6 mån efter sin förlossning pga att hon blev sydd fel) och mina knip fick med beröm godkänt och allt kändes bra! Så nu jobbar vi på nr 2 :p
 
Min sambo tillhör varianten som säger: "mens, det måste ju vara kul/trevligt/bra att ha för det är naturligt" :p
Mitt svar har varit: "det gör ont, är kladdigt, är äckligt och inte ens trots att man har mens kan man vara säker på att man är fertil osv".

Föreslå att ha lite vuxenmys när du har mens och fråga efteråt om det var kul/trevligt/bra. Det gjorde att min sambo förstod mig lite mer :rofl:
 
Föreslå att ha lite vuxenmys när du har mens och fråga efteråt om det var kul/trevligt/bra. Det gjorde att min sambo förstod mig lite mer :rofl:
Hahaha! Jag hade luriga blödningar i samband med något p-medel. Trodde blödningen var över men det var den inte utan tog ny fart under akten. Kände hur det blev lite kladdigt efteråt och klev ner... Och konstaterade att killen hade blod överallt. Skickade in honom i duschen :p något år senare blev vi sambos och har barn nr 2 på väg så helt avskräckt blev han i alla fall inte :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 847
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp