Bukefalos 28 år!

Kan vi prata lite om avslag?

TACK för att du startade denna tråd :bow:! Avslag är ett ämne som ingen riktigt verkar vilja prata om, så tack för att du tar upp det!

Inte ens på BB vill de prata om det, tydligen. Jag trodde att "Jaja, jag blöder väl i två veckor och sen är det klappat och klart".

Little did I know...
 
Inte ens på BB vill de prata om det, tydligen. Jag trodde att "Jaja, jag blöder väl i två veckor och sen är det klappat och klart".

Little did I know...
Här var dom jättetydliga på BB med första barnet. Även barnmorskan som ringt upp dagen efter man kommit hem har varit väldigt tydlig hur det fungerar och när man skall söka hjälp.
Hur avslaget fungerar och vad som är "normalt" har dock uppringande BM tagit upp vid första barnet.

Sen har jag vid dom tre andra graviditeterna fått frågan av uppringande BM om allt verkar normalt med avslaget. Har haft samma BM vid alla fyra graviditeterna.
 
Mitt avslag har inte luktat illa direkt. Men inte heller gott på något sätt :p

Utan det har bara luktat, tja avslag helt enkelt.
 
Minns inte att det luktade särskilt illa heller. Typ ... mensigt bara.

Men av rent intresse, beror alltså blodmängden på hur såret i livmodern ser ut? För jag fick ju typ störtblödningar efter att barnet kommit ut (13.5dl i efterbördsskedet, om jag inte minns fel) vilket innebar att de hade ganska bråttom att få ut moderkakan. Och jag blödde ju då i två månader (give or take). Betyder det att jag hade ett uschligare sår i livmodern än de där lyckliga som blöder i två veckor? :p
 
Jahapp, här har jag genomgått inte bara en graviditet och en förlossning - utan nästan 29 år på jorden, utan att ha en aning om det här med avslag.

Herregud, vilket jäkla åbäke det är. :down:

Nu är det 11 dagar sedan jag födde barn, och det har blött till och från sedan dess. De senaste dagarna har det fått lite uppsving.

Nyss var jag på toaletten och kunde till min stora förvåning krysta ut en äggstor blodklump :arghh: :yuck: :crazy:

Ska det vara då här?
I 6-8 veckor?!
Det är ju för fan inte klokt.

Mitt avslag höll i sig i knappt en månad båda graviditeterna ( en kejsarsnitt, en vaginal) men var ytterst måttligt efter första 2-3 dagarna. Jag hade nog velat kolla upp det om det blev ett uppsving i blödandet, bättre glra en skrapning då kanske? Hursom är första månaden jävligt kladdig, inte bara barnet som kladdar utan en själv. Jag hade så mycket bröstläckage att jag allvarligt planerade att plasta in hela sovrummet med sisten...
 
Jag ska föda i maj,hoppas jag, och är lika ovetande som du var så jag är glad att du informerat!

Men hörrni, vad ÄR avslag?
Förutom att man blöder? En del av läkningen eller?

Hjälp mig att förbereda mig!
 
Jahapp, här har jag genomgått inte bara en graviditet och en förlossning - utan nästan 29 år på jorden, utan att ha en aning om det här med avslag.

Herregud, vilket jäkla åbäke det är. :down:

Nu är det 11 dagar sedan jag födde barn, och det har blött till och från sedan dess. De senaste dagarna har det fått lite uppsving.

Nyss var jag på toaletten och kunde till min stora förvåning krysta ut en äggstor blodklump :arghh: :yuck: :crazy:

Ska det vara då här?
I 6-8 veckor?!
Det är ju för fan inte klokt.
OMG :nailbiting::arghh::yuck::wtf:!!
Vet inte varför jag gick in på "Förälder", har aldrig läst en tråd här tidigare. Jag vet i fasen om jag vill ha barn eller ej. Jag blir nog mest bara rädd när jag tänker tanken. Men varför skulle inte jag kunna ha barn, när så många andra kan?

Men nu då, va fasen är detta?! Aldrig hört talas om! Trodde att det handlade om avslag från någon myndighet om något beslut eller så.

Hur kan så mkt om graviditet och förlossning och att få barn vara så TABU, när det liksom typ är naturligt för att arten inte ska dö ut???????:banghead::confused::arghh:

Fy fan.... åter igen i skräck!

Heder åt alla mammor :bow::bow::bow::bow: jag är sjukt imponerad!
 
OMG :nailbiting::arghh::yuck::wtf:!!
Vet inte varför jag gick in på "Förälder", har aldrig läst en tråd här tidigare. Jag vet i fasen om jag vill ha barn eller ej. Jag blir nog mest bara rädd när jag tänker tanken. Men varför skulle inte jag kunna ha barn, när så många andra kan?

Men nu då, va fasen är detta?! Aldrig hört talas om! Trodde att det handlade om avslag från någon myndighet om något beslut eller så.

Hur kan så mkt om graviditet och förlossning och att få barn vara så TABU, när det liksom typ är naturligt för att arten inte ska dö ut???????:banghead::confused::arghh:

Fy fan.... åter igen i skräck!

Heder åt alla mammor :bow::bow::bow::bow: jag är sjukt imponerad!

:rofl: :D

Så farligt är det faktiskt inte!

Men visst håller jag med dig. Det är en jävla massa som händer i en kvinnas kropp under en graviditet och första tiden efteråt och man får ta en dag i taget. Alla har det olika.

Tänk om någon informerat mig om att man kan bryta svanskotan vid förlossningen. Då hade jag inte undrat i ett halvår efter första förlossningen varför jag inte kunde sitta ner utan att avlida. Aj är allt jag har att säga om den saken :crazy:
 
Alltså det är ju helt sjukt vad lite jag vet om "naturliga" barngrejer. Inte direkt saker folk verkar prata om, förutom på buke ;)

Tack för att ni är så öppna och faktiskt diskuterar livet och inte bara de rosa molnen:)

/mvh hon som inte ens är i närheten av att skaffa barn
 
OMG :nailbiting::arghh::yuck::wtf:!!
Vet inte varför jag gick in på "Förälder", har aldrig läst en tråd här tidigare. Jag vet i fasen om jag vill ha barn eller ej. Jag blir nog mest bara rädd när jag tänker tanken. Men varför skulle inte jag kunna ha barn, när så många andra kan?

Men nu då, va fasen är detta?! Aldrig hört talas om! Trodde att det handlade om avslag från någon myndighet om något beslut eller så.

Hur kan så mkt om graviditet och förlossning och att få barn vara så TABU, när det liksom typ är naturligt för att arten inte ska dö ut???????:banghead::confused::arghh:

Fy fan.... åter igen i skräck!

Heder åt alla mammor :bow::bow::bow::bow: jag är sjukt imponerad!

När jag precis hade fött dottern så började barnmorskan prata om smärtstillande med mig, jag förstod ingenting - barnet var ju ute!?
Men det finns något som heter eftervärkar och sen gör det visst även ont EFTER du har fött barn, när jag tänker på det nu så är det ju ganska självklart att det känns även efteråt men där och då hade jag inte en aning! Det kom som en chock och jag upplever smärtorna efter förlossningen som värre än själva förlossningen, men det har nog mkt att göra med att jag inte var mentalt förberedd på det.
 
Eftervärkarna var ett litet helvete, där var jag helt oförberedd.

Inte så att de var värre än själva förlossningen, det var mer att man tyckte att "allvarligt, nu får det väl ändå vara nog, ungen är ju för tusan ute!"
 
När det gäller barnafödande kan jag inte annat än att citera Cersei Lannister:
"A woman's life is nine parts mess to one part magic... and the parts that look like magic often turn out to be messiest of all."
(Okej, det kan ju ha varit en man som skrev det, men det gör det fan inte mindre sant.)
 
Jag tyckte också att eftervärkarna var värst, och då födde jag ändå ett barn som låg i vidöppen hjässbjudning... :cautious: Minns att jag satt i sängen på sjukhuset och var glad att jag hade fotgavel (som jag normalt hatar) för den kunde jag ta spjärn emot och hantera smärtan, som såklart kom enbart vid amning då jag var tvungen att vara stilla ju. Vidrigt!
Själva avslaget minns jag inte så mkt av men jag hade nog inte så farligt mkt. Vilket också kan bero på att bm en stund efter att moderkakan kommit ut tog en knytnäve och tryckte ner den hårt i magen! :eek: Det gjorde ont som satan men var tydligen ett gammalt knep för att få livmodern att dra ihop sig snabbare.
 
Bara jag som fick dropp så livmodern skulle dra ihop sig efter förlossningen?

Vet inte varför jag fick det. Jag fick det så fort ungen kommit ut. Hade inga komplikationer utan det verkade som det var normalt att få det?

Hade lite eftervärkar men inte så som ni verkar haft det. Dom var väl starka när dom kom men jag kan räkna dom på mina fingrar.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 931
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Tråden för spår
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp