Bukefalos 28 år!

Kan vi prata lite om avslag?

@Matmissbrukaren Jag fick också dropp. Det är väl typ standard på vissa sjukhus?

Mina barn är födda på samma sjukhus och med första fick jag inte droppet men med andra fick jag.
Men å andra sidan hade jag ju jävligt äckligt avslag första gången i flera veckor och knappt inget alls andra gången. Kanske droppet minskade blödningen?
 
Mina barn är födda på samma sjukhus och med första fick jag inte droppet men med andra fick jag.
Men å andra sidan hade jag ju jävligt äckligt avslag första gången i flera veckor och knappt inget alls andra gången. Kanske droppet minskade blödningen?

Där föll den teorin alltså :p
Om droppet minskade blödningen för dig var det ju förjäkligt att det inte fungerade på samma sätt för mig. Har ju bara erfarenhet av ett barn, men blödde ju i vad som kändes som år.
 
Mitt avslag har efter båda förlossningarna varit sparsamma. Har efter ca en vecka klarat mig på trosskydd samt att det inte alls har luktat illa. Tycker nästan att mensen kan i så fall lukta värre om jag ska jämföra.

Eftervärkarna led jag inte av någon av gångerna heller men jag verkar ha en ganska ineffektiv livmoder :cautious:
 
Avslag
Något jag totalt har glömt bort. Så låt det gå tre år då så kanske du med slipper minnas?

Just eftervärlden är väldigt individuellt också. Vinsatt känner inget, andra vill dö.
 
Konstigt när jag födde vaginalt hade jag massor med äckligt avslag men när jag förlöstes med kejsarsnitt (är det en kejsare som snittar eller, konstigt ord) så hade noll....jag trodde det berodde på att de liksom tog bort allt blod när man snittades....
 
Konstigt när jag födde vaginalt hade jag massor med äckligt avslag men när jag förlöstes med kejsarsnitt (är det en kejsare som snittar eller, konstigt ord) så hade noll....jag trodde det berodde på att de liksom tog bort allt blod när man snittades....
Ordet kejsarsnitt kommer från att det sägs att Caesar var den första som kom till världen på det sättet :)
 
Blödde i 8 veckor, men de sista tre var det mer som sårvätska. Den första veckan blödde jag som en gris, det var en mardröm att bara ta sig ur duschen för jag blodade ner allt i min väg, det rann konstant på mina ben :yuck: Andra veckan var det lite bättre så att jag åtminstone hann torka mig innan jag fick klä på mig trosor och bindor. Och detta trots helamning. Men jag har ännu inte fått någon mens och förlossningen var 1:e juni :)
 
Ni som inte ännu fött barn kan sluta läsa nu


När jag födde så satt moderkakan fast (och satt där trots alla trix och knep) varpå gynläkaren försöker dra ut den. Följdaktligen så blödde jag sjuka mängder. I två veckor efter var det pensionärsblöjor det enda som hjälpte. Blir fortfarande äcklad vid riklig mens. Och får jag se den jävla läkaren en gång till i mitt liv.....
 
Ni som inte ännu fött barn kan sluta läsa nu


När jag födde så satt moderkakan fast (och satt där trots alla trix och knep) varpå gynläkaren försöker dra ut den. Följdaktligen så blödde jag sjuka mängder. I två veckor efter var det pensionärsblöjor det enda som hjälpte. Blir fortfarande äcklad vid riklig mens. Och får jag se den jävla läkaren en gång till i mitt liv.....
Fast att de försöker dra ut den är väl inget konstigt? Utan så brukar de gå till?
De försöker ju hellre dra ut den än att skicka dig på operation för att få ut den...
 
Eftervärkar ska bli värre ju fler barn man föder. Märkte dom knappt med första barnet, men det gjorde jag med andra om än dom var uthärdliga.
 
Nä det är nog så det brukar gå till, ingen aning. Men det var en fruktansvärd smärta och läkaren drog till barnmorskan puttade bort hen och körde ut hen. Fast det har min man fått återberätta för jag tappade sansen. Det blev en tur till operation ändå.
 
Jag kan meddela att jag slutade blöda ganska precis två veckor efter förlossningen - nu är det "bara" sårvätska.

Det luktar typ abrakadabra och död, så jävla vidrigt.

Och så är jag rätt chockad över hur mycket bindor kostar :eek:
 
Nä det är nog så det brukar gå till, ingen aning. Men det var en fruktansvärd smärta och läkaren drog till barnmorskan puttade bort hen och körde ut hen. Fast det har min man fått återberätta för jag tappade sansen. Det blev en tur till operation ändå.

Så var det för mig, moderkakan fastnade och de försökte trycka ut den. Sen fick jag en blödning av fontäntyp och förlorade 2,4 l blod. Vaknade ganska mycket senare på uppvaket efter operation. Blödde ganska litet efteråt men länge. Tyckte stygnen var värre, kunde inte sitta och fick åka in och ta bort några. Bedövningssprayen var plågsam...
 
Jag kan meddela att jag slutade blöda ganska precis två veckor efter förlossningen - nu är det "bara" sårvätska.

Det luktar typ abrakadabra och död, så jävla vidrigt.

Och så är jag rätt chockad över hur mycket bindor kostar :eek:

Japp luktar inte mumsmums direkt... jag saknar att kunna använda menskoppen :(
 
Nä det är nog så det brukar gå till, ingen aning. Men det var en fruktansvärd smärta och läkaren drog till barnmorskan puttade bort hen och körde ut hen. Fast det har min man fått återberätta för jag tappade sansen. Det blev en tur till operation ändå.

För mig lossnade inte heller moderkakan, minns fortfarande läkarens svettiga ansikte då han kämpade för att få ut den. Att jag inte sprack något är ju helt fantastiskt efter en sådan " fistning"...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 927
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp