Kan vi prata lite om avslag?

För mig lossnade inte heller moderkakan, minns fortfarande läkarens svettiga ansikte då han kämpade för att få ut den. Att jag inte sprack något är ju helt fantastiskt efter en sådan " fistning"...
Alltså, jag har alltid känt mig rätt avslappnad inför det här med att föda barn. Inte nu längre...
 
Alltså den här tråden :rofl:
Det är inte kul egentligen, avslag är nog djävulens påfund.
Så fantastiskt alla uttrycker sig om denna vidriga "åkomma" jag skrattar så jag smäller av :laugh:

Min brors fru hade med sig stringtrosor när hon skulle föda barn... när hon berättar detta ser jag typ ut såhär ->O_o hon svarar att "vadå jag tänkte att kvinnor har fött barn i alla tider, ungen ska ut och så är det klart" det säger en del om informationen man får kring vad som händer efter förlossningen..

/övertrött småbarnsförälder som borde sova :angel:
 
Mitt första barn föddes -90 och jag hade ingen aning om att man hade avslag efter förlossningen. Det är trots allt ganska skönt att läsa att jag inte är den enda som inte hade en aning om att avslaget ens finns eller vad det innebär. För mig blev det en mindre chock att man blödde efter att man hade fått barn. Visst kunde jag i efterhand tänka att jag borde förstått det om jag hade tänkt efter med tanke på att moderkakan faktiskt sitter fast i livmoderväggen och försörjer barnet med näring genom blodet men i vilka mängder eller hur länge man faktiskt har avslag kunde jag aldrig listat ut. Jag har tänkt att i dag med internet och allt vad det innebär med lättillgänglig information så vet väl alla att man blöder när man har fått barn men så är det alltså inte då.

Avslaget är faktiskt något som borde diskuteras mer så att man vet lite vad man har att vänta sig och vad som är normalt. Jag hade inte ens fått någon information alls vare sig av barnmorskan eller på föräldrakursen att jag borde ha bindor med mig till förlossningen eller att jag behövde ha ett lager hemma av största modellen när jag kom hem. Min mamma pratade aldrig om något sådant heller. Allt annat informerade de ju om. Till och med sådana självklara saker som att man behövde köpa blöjor och att man behövde ha med sig kläder för bebisen att åka hem i. Att brösten läckte så att man behövde inlägg sa de också men inte ett ord om avslaget. Det är lite märkligt faktiskt.
 
Alltså, jag har alltid känt mig rätt avslappnad inför det här med att föda barn. Inte nu längre...

Äh, jag hade ju bedövning! Och var fantastiskt lycklig över att ha fött ett välskapt gossebarn. Men jag önskar att blundat så jag slapp minnesbilden ;).

Mardrömshistorier ang. förlossningar har väl de flesta hört (och som förstagångsföderska tycker jag att du ska låta bli att "frossa" i dem och istället gå in med en positiv attityd!) , jag skulle vilja skicka med dig att det faktiskt inte behöver vara något att vara rädd för. Det finns positiva delar även i sådant som inte gick så bra. För mig var ju moderkakan var svår att få ut men jag sprack ju inte alls och krystningen gick som en dans!
Jag hade gärna kunnat föda igen, få ansträngningar ger ju ett sådant ultimat resultat i slutändan! Kram
 
Som sagt, det är kladdigt att föda barn. Rent allmänt är de ganska kladdiga små varelser, dessa ungar. Turligt nog överlever man det också.
 
Inser vad det faktiskt är jag har sluppit tack vare kejsarsnitt med första barnet. Får se vad som sker med nummer två men moderkakor som sitter fast känns ju rätt läskigt :o
 
Äh, jag hade ju bedövning! Och var fantastiskt lycklig över att ha fött ett välskapt gossebarn. Men jag önskar att blundat så jag slapp minnesbilden ;).

Mardrömshistorier ang. förlossningar har väl de flesta hört (och som förstagångsföderska tycker jag att du ska låta bli att "frossa" i dem och istället gå in med en positiv attityd!) , jag skulle vilja skicka med dig att det faktiskt inte behöver vara något att vara rädd för. Det finns positiva delar även i sådant som inte gick så bra. För mig var ju moderkakan var svår att få ut men jag sprack ju inte alls och krystningen gick som en dans!
Jag hade gärna kunnat föda igen, få ansträngningar ger ju ett sådant ultimat resultat i slutändan! Kram
Asch, jag är inte så nervös egentligen, inte än :p Det lät bara så himla brutalt!
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Asch, jag är inte så nervös egentligen, inte än :p Det lät bara så himla brutalt!
Låt oss säga så här:

Min förlossning innebar ytterst smärtsamt efterbördsskede. Ett drygt år senare sa jag till maken, helt seriöst, att "hur var det egentligen med moderkakan, det var inte så farligt va?". Han menade lite försiktigt att jag "tyckte att det var ganska jobbigt". Var knappt att jag trodde honom. Har väl någon vag minnesbild av att jag tyckte synd om bebis för att jag skrek när han låg på mig och vet dessutom att jag bad om ursäkt till personalen, men i allmänhet minns jag det hela som väldigt okomplicerat.

Vissa har säkert oturen att de kommer ihåg exakt allt jobbigt, men så finns det också typ jag som har blivit dum i huvudet och helt glömt bort att det inte var det mest behagliga jag har utsatt mig själv för. Kan eventuellt ha något att göra med min oerhörda skicklighet i att suga i mig lustgas.
 
Låt oss säga så här:

Min förlossning innebar ytterst smärtsamt efterbördsskede. Ett drygt år senare sa jag till maken, helt seriöst, att "hur var det egentligen med moderkakan, det var inte så farligt va?". Han menade lite försiktigt att jag "tyckte att det var ganska jobbigt". Var knappt att jag trodde honom. Har väl någon vag minnesbild av att jag tyckte synd om bebis för att jag skrek när han låg på mig och vet dessutom att jag bad om ursäkt till personalen, men i allmänhet minns jag det hela som väldigt okomplicerat.

Vissa har säkert oturen att de kommer ihåg exakt allt jobbigt, men så finns det också typ jag som har blivit dum i huvudet och helt glömt bort att det inte var det mest behagliga jag har utsatt mig själv för. Kan eventuellt ha något att göra med min oerhörda skicklighet i att suga i mig lustgas.

Noterar att det kan vara lämpligt att inte snåla med lustgasen :sneaky:
 
Blä för lustgas i förlossningssammanhang tyckte jag, full vill jag bara vara när jag INTE har ont =/... den är ju inte ett dugg smärtstillande utan bara "fyllande". Jag fick bara mer och mer panik för varje gång jag försökte använda den och slängde den åt h-vete efter 4 värkar och skrek efter epidural :p.
 
Jag har sedan länge läst om avslag, fast bara på en nivå att jag vet att man får det (och varför). Hur mycket det kan vara hade jag nog inte förstått dock inser jag här.
Min sambo hade inte ens hört talas om avslag när jag berättade häromveckan. Eller om efterbörd eller eftervärkar. Han har nog börjat inse att det inte bara innebär 9 månaders graviditet utan en hel del efteråt också .
 
Här är dom väldigt bra på att informera om avslaget :)

(Kungsbacka/Halland)

Jag bara :love: lustgas. Den och jag kommer mycket bra överens :up:

De må ha varit sexigt att skapa barnet men dom sekunderna är väl också det enda som är sexigt i samband med barn. Resten är bara så osexigt som det bara går. Har man dessutom oturen att ha varit inne i ivf-svängen så är sexigheten nere på absoluta nollpunkten. :D

Däremot är dom där nättrosorna ett riktigt sexigt påfund :p:cool:

@Flixon eftersom det finns folk som gör om det både en och flera gånger så kan det ju inte vara såååååå hemskt :D
 
Låt oss säga så här:

Min förlossning innebar ytterst smärtsamt efterbördsskede. Ett drygt år senare sa jag till maken, helt seriöst, att "hur var det egentligen med moderkakan, det var inte så farligt va?". Han menade lite försiktigt att jag "tyckte att det var ganska jobbigt". Var knappt att jag trodde honom. Har väl någon vag minnesbild av att jag tyckte synd om bebis för att jag skrek när han låg på mig och vet dessutom att jag bad om ursäkt till personalen, men i allmänhet minns jag det hela som väldigt okomplicerat.

Vissa har säkert oturen att de kommer ihåg exakt allt jobbigt, men så finns det också typ jag som har blivit dum i huvudet och helt glömt bort att det inte var det mest behagliga jag har utsatt mig själv för. Kan eventuellt ha något att göra med min oerhörda skicklighet i att suga i mig lustgas.

Då lär jag också vara dum i huvudet! Har förträngt ALLT det jobbiga. Jag ser tom fram emot ev kommande förlossning! :o
 
Ja för fasen! Gratis fylla!

Maken provade faktiskt (antar att han inte är den enda) och han var inte beredd på DEN effekten. Han förklarade det som om han skulle vara apfull,sen att det bara sprudlande i hela kroppen. Som när man får ett skrattanfall men verkligen inte får skratta.

Han började även imitera kamelbonden från bonde söker fru. Vi dog lite där inne. :rofl:
 
@Fibusen och @Andromedae
Här är en till som redan förträngt det mesta och det har bara gått 3,5 månad :angel:
Ibland är kroppen fiffig, det är ju svårt att minnas smärta, oavsett om man skrapat knäna eller fött barn :D


Lustgasen måste jag säga va det bästa som hänt mig i livet (fram tills bebisen va ute iaf ;))
Hade dock noll och ingen förståelse när bm sa "du ska inte andas lustgas mellan värkarna"
Min svar va då "jag genomlider den värsta smärta som existerar, ska jag då inte ens få va konstant packad så får ni söva mig" :o
 
Maken provade faktiskt (antar att han inte är den enda) och han var inte beredd på DEN effekten. Han förklarade det som om han skulle vara apfull,sen att det bara sprudlande i hela kroppen. Som när man får ett skrattanfall men verkligen inte får skratta.

Han började även imitera kamelbonden från bonde söker fru. Vi dog lite där inne. :rofl:

Min kompis som va med på min förlossning vart också påtvingad lustgasen... Jösses vad jag tjatade och till slut drog hon tre djupa andetag och damp ner i en fåtölj och bara satt och typ ryckte/dansade med hela kroppen :eek::laugh:
Hon har fött två barn men aldrig fått bra effekt av den då :D

(Nog med ot, nu ska jag sluta)
 
Blä för lustgas i förlossningssammanhang tyckte jag, full vill jag bara vara när jag INTE har ont =/... den är ju inte ett dugg smärtstillande utan bara "fyllande". Jag fick bara mer och mer panik för varje gång jag försökte använda den och slängde den åt h-vete efter 4 värkar och skrek efter epidural :p.

Jag håller helt med dig! Fy vad otäck lustgasen är :crazy: Jag blev påtvingad den flera gånger fast det bara gjorde smärtan värre när jag inte hade kontroll. Jag fick mer panik än smärtlindring.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 965
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp