Bukefalos 28 år!

Kan vi prata lite om avslag?

@Fibusen och @Andromedae
Här är en till som redan förträngt det mesta och det har bara gått 3,5 månad :angel:
Ibland är kroppen fiffig, det är ju svårt att minnas smärta, oavsett om man skrapat knäna eller fött barn :D


Lustgasen måste jag säga va det bästa som hänt mig i livet (fram tills bebisen va ute iaf ;))
Hade dock noll och ingen förståelse när bm sa "du ska inte andas lustgas mellan värkarna"
Min svar va då "jag genomlider den värsta smärta som existerar, ska jag då inte ens få va konstant packad så får ni söva mig" :o

Jag skrapade ju sönder mitt vänsterben ganska rejält i somras och läkningen gjorde så ont att jag grät. Men jag kan för mitt liv inte framkalla känslan av smärtan. Jag _vet_ att det gjorde ont men har ändå inget minne av just smärtan.
 
Jag tyckte lustgasen var underbar! :D Har förträngt smärtan jag också men vet att jag inte tyckte det var alltför hemskt just då heller. Min man var rätt chockad under krystvärkarna så han grät. Minns att jag tittade på honom mitt i allt och sa att det inte är så farligt som det verkar :rofl:

När jah stack en högaffel 2 cm rätt in i smalbenet i somras var det hemskt däremot! Det var värre än att föda barn för det gjorde KONSTANT ont :eek:
 
För mig har det bara gått tre veckor, jag minns hur ont det gjorde ;)

Jag älskade lustgasen, den var helt rätt för mig. Fick lite fyllehicka av den på slutet :D
 
För mig har det bara gått tre veckor, jag minns hur ont det gjorde ;)

Jag älskade lustgasen, den var helt rätt för mig. Fick lite fyllehicka av den på slutet :D

Den va perfekt för mig också! Fanns varken tid eller behov för annan smärtlindring heller då det blev väldigt bråttom när vi väl kom till Karlstad. Minns att jag pratade väldigt sluddrigt av den :D
 
Jag älskade lustgasen, den var helt rätt för mig. Fick lite fyllehicka av den på slutet :D

Jag skulle säga überseriösa saker. Ba' att det inte gick så bra, för jag lät ju inte riktigt klok när jag pratade. Vilket innebar att jag först började säga något, sedan blev irriterad på mig själv för att jag lät konstig och därefter skulle ursäkta mig själv lite sådär roat-generat. Min bild av det hela var att jag var väldigt vettig och tydlig med vad jag tänkte.




Jag är inte helt säker på att någon annan höll med mig, men de sa i alla fall inte emot :D
 
Jag började prata om röd paprika mitt i allt :angel: och så blev jag förbannad när jag inte fick lägga mig på sidan och kila fast arm + mask och somna så :D hade ca 8 h öppningsfas och hade haft värkar i två dygn innan så jag var trött ju! Lyckades ändå sova mellan värkarna ibland, vaknade av mina egna snarkningar... :D
 
Och mitt bästa minne av droger på förlossningen var när de sövde ner mig två gånger med morfin... :o det tog så lång tid att de två gånger sa att de måste bryta och se om livmodern kunde tänka sig att hämta sig lite och få ny energi...

"Tur att morfin är olagligt, annars hade jag varit beroende" sa jag när jag kände det gå in i kroppen. Jag hann knappt avsluta sista ordet innan jag slocknade. Hörde i dimman att sambon och läkare eller vad det var skrattade lite :p
 
När jag fått epiduralen gick jag (hög på lustgas också) in på Facebook och uppdaterade min status till "Epidural är Guds gåva till kvinnan!!" :up:

Detta hade jag förträngt tills nån dag efter dessutom, minen när jag såg vad jag skrivit (plus 50 likes) var typ :eek:...
 
När jag fick epidural med tösen så sa jag till narkosläkaren att jag älskar honom mer än min man just nu :D

Jag behövde egentligen inte den men fick värkstimulerande dropp och då behövde jag droger. Annars klarar jag mig finfint på lustgas. Älska lustgas :love: :p

Är det någons partner som vågat prova den? Bad min man men han fegade ur :meh: :p
 
Förresten, det är ju ingen som nämnt slemproppen. Den pratas det ju inte heller om direkt.

Under andra graviditeten så lossnade den då och då från två månader innan förlossningen. Ibland kunde jag dra ut som lång seg snorslemsa :wtf:

Sista två veckorna lossnade det rejält och det kändes som jag gick runt med en geléstoppad mus :crazy:
 
Jag skrapade ju sönder mitt vänsterben ganska rejält i somras och läkningen gjorde så ont att jag grät. Men jag kan för mitt liv inte framkalla känslan av smärtan. Jag _vet_ att det gjorde ont men har ändå inget minne av just smärtan.
Den stora skillnaden är väl att du förhoppningsvis försöker så långt det är möjligt undvika att skrapa i benet igen.
Medan en förlossning genomlider man igen :D
Jag brukar inte komma ihåg hur ont det gör förrän jag ligger där och då undrar jag alltid hur jag kan vara så korkad att jag frivilligt genomlider det igen. :meh:
"Äh jag provar hugga av mig ett finger för fjärde gången. Det gjorde nog inte så ont dom andra tre gångerna" :angel:
 
Den stora skillnaden är väl att du förhoppningsvis försöker så långt det är möjligt undvika att skrapa i benet igen.
Medan en förlossning genomlider man igen :D
Jag brukar inte komma ihåg hur ont det gör förrän jag ligger där och då undrar jag alltid hur jag kan vara så korkad att jag frivilligt genomlider det igen. :meh:
"Äh jag provar hugga av mig ett finger för fjärde gången. Det gjorde nog inte så ont dom andra tre gångerna" :angel:

Mjae alltså jag håller ju fortfarande på med ponnyerna och jag rider min ungponny själv på gården, så det beror ju på hur man definierar undvika ;)
 
Förresten, det är ju ingen som nämnt slemproppen. Den pratas det ju inte heller om direkt.

Under andra graviditeten så lossnade den då och då från två månader innan förlossningen. Ibland kunde jag dra ut som lång seg snorslemsa :wtf:

Sista två veckorna lossnade det rejält och det kändes som jag gick runt med en geléstoppad mus :crazy:

Här syntes ingen slempropp till alls.
 
Förresten, det är ju ingen som nämnt slemproppen. Den pratas det ju inte heller om direkt.

Under andra graviditeten så lossnade den då och då från två månader innan förlossningen. Ibland kunde jag dra ut som lång seg snorslemsa :wtf:

Sista två veckorna lossnade det rejält och det kändes som jag gick runt med en geléstoppad mus :crazy:

Min slempropp lossna på morgonen den dagen dottern är född när jag stod i duschen. Tror hela kom för det va en stor slemmig blodig klump. Har 9 dagar till bf nu och har än inte sett till någon slempropp.
 
Förresten, det är ju ingen som nämnt slemproppen. Den pratas det ju inte heller om direkt.

Under andra graviditeten så lossnade den då och då från två månader innan förlossningen. Ibland kunde jag dra ut som lång seg snorslemsa :wtf:

Sista två veckorna lossnade det rejält och det kändes som jag gick runt med en geléstoppad mus :crazy:

Märkte inte av någon slempropp. Spanade efter den, men den lös med sin frånvaro :D
 
Åh urk :eek::yuck::nailbiting:
Nästan så att man önskar att man träffade en trevlig tjej enbart så att hon kunde ta hand om allt det där jobbiga :angel:
Inser sakta att det mesta i livet är faktiskt bara rentav äckligt :meh:
Stor heder åt alla mammor (samt min egen) :bow:
/En som inte fött barn.
 
Btw, angående sexighet runt barn, för egen del var en bit av graviditeten rätt sexig med. Jag vaknade nämligen vid något tillfälle av den bästa orgasm jag någonsin fått, som jag fick av en dröm :o hände rätt många gånger ändå att man drömde sexdrömmar och sånt.
 
Här syntes ingen slempropp till alls.

Var glad för det :p

Under första förlossningen så blev jag igångsatt och låg i sängen när dom tog vattnet och slemproppen åkte ju med ut och min mans min när han såg den kommer jag aldrig glömma :rofl: :laugh:

Det är ju inget speciellt med den egentligen. En stor geléboll. Tänk dig hårgelé i lite fastare form. Eller ja, som gelatin man har på tårtor när den stelnat till :D
 
Btw, angående sexighet runt barn, för egen del var en bit av graviditeten rätt sexig med. Jag vaknade nämligen vid något tillfälle av den bästa orgasm jag någonsin fått, som jag fick av en dröm :o hände rätt många gånger ändå att man drömde sexdrömmar och sånt.

+1.
Jag och maken lyckades under graviditeten ha fantastiskt sex. I sömnen. Utan att någon av oss vaknade. Fortfarande ganska win :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 927
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp