Bukefalos 28 år!

Kan vi prata lite om avslag?

Min slempropp lossna på morgonen den dagen dottern är född när jag stod i duschen. Tror hela kom för det va en stor slemmig blodig klump. Har 9 dagar till bf nu och har än inte sett till någon slempropp.

Det gjorde min med när jag väntade tösen. Den hade släppt lite till och från men den dagen förlossningen satte igång så hängde den mellan mina ben när jag gick på toa så jag drog helt enkelt ut den :o
Att jag visste att det satt igång då var för att hela kom och den var blodblandad. Det hade det inte varit när det lossnade från den tidigare.

Jag var ju så där smart. Vaknade av att jag hade ont i magen och trodde jag behövde gå på toa. Men det kom aldrig något men gick på toa typ 5 ggr under en timma och sen gick ett ljus upp. Att är man 8 dagar över tiden och får magknip titt som tätt så är det troligtvis värkarna som startat :idea: :p
 
Nu har det gått tre veckor, och i dag är avslaget lite annorlunda. Det är mindre mängd och annan färg (inte så rött, mer åt det gula hållet. Mums!) och jag tycker inte att det stinker riktigt lika mycket. Kan det betyda att det kanske snart är klart?
 
Nu har det gått tre veckor, och i dag är avslaget lite annorlunda. Det är mindre mängd och annan färg (inte så rött, mer åt det gula hållet. Mums!) och jag tycker inte att det stinker riktigt lika mycket. Kan det betyda att det kanske snart är klart?
Det låter som sårvätska. Det kan vara så ett par tre veckor. Det kan även börja små blöda lite igen. Om du tex går en ansträngande promenad eller får för dej att möblera om massa tunga möbler hemma. Det bör dock inte komma så mycket mer färskt blod. Bara brunt blod.

Mvh Miks
 
Det låter som sårvätska. Det kan vara så ett par tre veckor. Det kan även börja små blöda lite igen. Om du tex går en ansträngande promenad eller får för dej att möblera om massa tunga möbler hemma. Det bör dock inte komma så mycket mer färskt blod. Bara brunt blod.

Mvh Miks

Meeeen!
Jag ville ha ett helt annat svar ju..! :angel:
 
Det låter som sårvätska. Det kan vara så ett par tre veckor. Det kan även börja små blöda lite igen. Om du tex går en ansträngande promenad eller får för dej att möblera om massa tunga möbler hemma. Det bör dock inte komma så mycket mer färskt blod. Bara brunt blod.

Mvh Miks

hmm för mig har det växlat mellan ljusgul sårvätska och små mängder färskt blod flera gånger nu. Antar att såret går upp av någon anledning. Normalt eller bör kollas?
 
hmm för mig har det växlat mellan ljusgul sårvätska och små mängder färskt blod flera gånger nu. Antar att såret går upp av någon anledning. Normalt eller bör kollas?
Så länge det inte är mycket, typ fyller en binda på en timme, så är det helt ok!

Blir det mycket, så att det rinner eller kommer klumpar, efter ett par veckor så ska man söka vård på gyn/gynakuten.

Jag blödde så att jag inte kom från toaletten för att det rann stötvis. Detta var efter att blödningen nästan varit borta några dagar. Jag hann inte få på mig byxorna innan jag hade blod på golvet. Det visade sig att livmodern inte dragit ihop sig ordentligt och det stod ca 1 dl blod i livmodern. Jag fick livmodersammandragande medicin, Methergin, 3 ggr/dag i 3 dagar.

Mvh Miks
 
Har inte så mycket att tillägga om avslag egentligen, kommer inte ihåg hur länge jag hade sånt :angel:

Men jag blir lite avundsjuk på er som fick fylla av lustgasen! Jag hann inte få något annat än lustgas för jag öppnade mig väl lite fortare än vad dom trodde jag skulle göra... Det enda som hände för mig var att jag låg i surade och sög i mig den där gasen, och när jag började prata om epidural så undersökte barnmorskan mig och konstaterade att det hinns inte. Sen låg jag där och fortsatte surmuttra i masken. Tror det hade blivit mycket festligare om jag fått lustgasfylla istället! :D

Vid en ev nästa gång ska jag tvinga sambon att prova, det skulle nog kunna bli en riktig höjdpunkt :laugh:
 
När jag fick epidural med tösen så sa jag till narkosläkaren att jag älskar honom mer än min man just nu :D

Jag behövde egentligen inte den men fick värkstimulerande dropp och då behövde jag droger. Annars klarar jag mig finfint på lustgas. Älska lustgas :love: :p

Är det någons partner som vågat prova den? Bad min man men han fegade ur :meh: :p

Maken tjatade så han fick prova tillslut,han blev "dyngrak", började imitera kamel-bonden från bonde söker fru,lät EXAKT som han,så han började asgarva åt sig själv så pass att tårarna bara sprutade. O_o
 
Nu verkar avslaget snart ha avslagits klart! På fredag är det fyra veckor sedan förlossningen och jag tror att jag kommer vara hyfsat årerställd under helgen.

De senaste dagarna har jag kunnat skippa bindor och trosskydd helt, känns väldigt skönt eftersom jag har fått ljumsksvamp av att ha det dygnet runt i flera veckor. Smarrigt värre! :banghead: :crazy:

Meeeen, stygnen då.
De ska försvinna av sig själva, men har inte gjort det hittills. Hur lång tid ska det ta egentligen?
 
Nu verkar avslaget snart ha avslagits klart! På fredag är det fyra veckor sedan förlossningen och jag tror att jag kommer vara hyfsat årerställd under helgen.

De senaste dagarna har jag kunnat skippa bindor och trosskydd helt, känns väldigt skönt eftersom jag har fått ljumsksvamp av att ha det dygnet runt i flera veckor. Smarrigt värre! :banghead: :crazy:

Meeeen, stygnen då.
De ska försvinna av sig själva, men har inte gjort det hittills. Hur lång tid ska det ta egentligen?

Min kropp bryter typ inte ner de, efter min första operation fick jag efter 6 veckor gå till vårdcentralen och få de manuellt avlägsnade.
 
Nu verkar avslaget snart ha avslagits klart! På fredag är det fyra veckor sedan förlossningen och jag tror att jag kommer vara hyfsat årerställd under helgen.

De senaste dagarna har jag kunnat skippa bindor och trosskydd helt, känns väldigt skönt eftersom jag har fått ljumsksvamp av att ha det dygnet runt i flera veckor. Smarrigt värre! :banghead: :crazy:

Meeeen, stygnen då.
De ska försvinna av sig själva, men har inte gjort det hittills. Hur lång tid ska det ta egentligen?
För att vara negativ så är det ganska vanligt att det tar paus några dagar och sen kommer det lite blod/sårvätska ytterligare någon dag/vecka :p
 
Nu verkar avslaget snart ha avslagits klart! På fredag är det fyra veckor sedan förlossningen och jag tror att jag kommer vara hyfsat årerställd under helgen.

De senaste dagarna har jag kunnat skippa bindor och trosskydd helt, känns väldigt skönt eftersom jag har fått ljumsksvamp av att ha det dygnet runt i flera veckor. Smarrigt värre! :banghead: :crazy:

Meeeen, stygnen då.
De ska försvinna av sig själva, men har inte gjort det hittills. Hur lång tid ska det ta egentligen?

Jag får alltid åka in och ta bort, de försvinner inte av sig själv.
 
Nu har stygnen försvunnit! Jag kan i alla fall inte se dem längre. (Jag har väl aldrig spegelkollat mitt underliv så mycket som de här veckorna :D)
Jag bedömer också att avslaget har avslagits färdigt.

Betyder det att jag till exempel kan ligga med någon (läs: min man) nu?

Underlivet känns typ som det ska, fortfarande lite "tungt" ibland. Antar att min stackars bäckenbotten behöver lite sjukgymnastik. (Inga problem att göra knipövningar dock.)

Jag ska ringa MVC och boka tid för slutbesiktning när de har telefontid. Ska jag vänta med sex till efter den?
 
Det är ok att ligga när man vill, men med kondom om man har kvar avslag. Du kan säkert ringa och boka tid för "besiktning", så gjorde jag och fick komma efter ca 7-8 veckor. Jag hade kvar tyngdkänslan rätt länge, men nu efter 10 veckor är den i princip borta!
 
Jag har alltid hört att ingenting alls ska in så länge man har avslag, oavsett kondom. Annars hade man ju lika gärna kunnat använda menskopp men det är ju tvärnej.
 
Nu har stygnen försvunnit! Jag kan i alla fall inte se dem längre. (Jag har väl aldrig spegelkollat mitt underliv så mycket som de här veckorna :D)
Jag bedömer också att avslaget har avslagits färdigt.

Betyder det att jag till exempel kan ligga med någon (läs: min man) nu?

Underlivet känns typ som det ska, fortfarande lite "tungt" ibland. Antar att min stackars bäckenbotten behöver lite sjukgymnastik. (Inga problem att göra knipövningar dock.)

Jag ska ringa MVC och boka tid för slutbesiktning när de har telefontid. Ska jag vänta med sex till efter den?
Här ringer MVC upp ca en vecka efter förlossningen och kollar att allt är okej och bokar in en tid för "efterkontroll" (ca 10-12v efter förlossningen). På efterkontroller tas det även upp preventivmedel.

Om det känns bra och du vill så är det nog bara att ligga på :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 927
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp