Kan vi prata om Sve##nius senaste uttalande?

Det var inte min fråga. Jag undrade om du skulle tycka det var lika rätt om något med politiska budskap där du delade åsikten blev vandaliserat.
Vi har lagar på vilka budskap vi får sprida i Sverige.
Och då så blir det faktiskt skillnad på plakaten beroende på vad som står där.
Plakaten på bild ovan i tråden går definitivt över gränsen för vad som är lagligt.
 
Jag förstod din fråga, men jag är helt enkelt inte så svart-vit att det blir ett nej/ja på den. Min ståndpunkt återstår, att jag inte har problem med att nazistisk propaganda tas bort. Vill du likställa de med andra demokratiska partier, så får det ju stå för dig. För mig kan nazism och fascism aldrig bli demokratiskt.
Nazistiska budskap är förbjudna i Sverige så det går ju inte att likställa.
 
Vi har lagar på vilka budskap vi får sprida i Sverige.
Och då så blir det faktiskt skillnad på plakaten beroende på vad som står där.
Plakaten på bild ovan i tråden går definitivt över gränsen för vad som är lagligt.
Absolut men då är väl ändå polisanmälan lämpligt?
 
De behöver också komma bort fortast möjligt.
Sådant skall inte sitta kvar och ställa till det.
Det blir litet "envarsingripande" över att plocka bort olagliga budskap.
Fast då förstör man bevis förutom att jag på princip fortfarande inte tycker att det ska vara upp till representanter för politiska partier att avgöra vad som är olagligt utan det är en polissak.

Om man istället såg det som privatperson så har jag större förståelse för att man river ner det, då är det bara att det blir svårare att använda som bevis som är ett problem så länge det de facto är något olagligt som man förstör.
 
Fast då förstör man bevis förutom att jag på princip fortfarande inte tycker att det ska vara upp till representanter för politiska partier att avgöra vad som är olagligt utan det är en polissak.

Om man istället såg det som privatperson så har jag större förståelse för att man river ner det, då är det bara att det blir svårare att använda som bevis som är ett problem så länge det de facto är något olagligt som man förstör.
Bevis ordnar man ju lätt med ett foto.
Det behöver inte sitta kvar för det.
 
Det är främlingarnas utanförskap som ger problem.
De fientliga anser sig alltid vara innanför.
Jag trodde diskussionen i allmänhet var att till exempel Trumps väljare röstade på honom för att de kände sig utanför samhället och likaså med SD. Jag trodde en sak man behövde arbeta med som politiker idag var att få dessa människor i små städer med nedlagda industrier (USA igen) att känna sig trygga i samhället (utan att dra in eventuella andra grupper i lösningen) så att de kunde sluta försöka förstöra samhället.
 
Jag trodde diskussionen i allmänhet var att till exempel Trumps väljare röstade på honom för att de kände sig utanför samhället och likaså med SD. Jag trodde en sak man behövde arbeta med som politiker idag var att få dessa människor i små städer med nedlagda industrier (USA igen) att känna sig trygga i samhället (utan att dra in eventuella andra grupper i lösningen) så att de kunde sluta försöka förstöra samhället.
Det är ju också sant.
Verkligen något att tänka på.
Jag har faktiskt inte inte funderat på en lösning den vägen.
Men det borde jag ju göra.
Det var nog dagens nya insikt.
 
Andra sidan till är nya testamentet.
Delen med Jesus.
Många tycker att gamla testamentet också gäller.
Det är som att leva efter lagar som har ändrats och inte gäller längre.
Fast man kastar inte sten enligt dagens Sverige så oavsett om det var ok i Gamla Testamentet eller ej så har vi gått ifrån det i dag. Man får agera motstånd på annat vis än att bruka våld när man känner sig förorättad av att någon bränner helig skrift.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: ginnies
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 655
Senast: BernT
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 672
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 518
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp