Bukefalos 28 år!

Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Vogue

Trådstartare
Jag letar efter ett svart dressyrträns (gärna rundsytt men inget krav) med spännen i mässing och BRED nosgrimma ala 5cm!
(Vill inte få hem en som är 4,5 eller mindre liksom)

Gärna vit fodring på nosgrimman, pannbandet spelar ingen roll då det ändå skall bytas ut! :)

Helst inte lack då jag tycker bättre om det klassiska!


Några tips? :)
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Har kikat runt lite och det blir ett egendesignat (man får blanda som man vill med padding och pannband och allt var det var :d) ifrån Otto Schumacher! :love:

Väntar just nu på prisuppgift, spännande! ;):D
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Fick en prisuppgift på 6000kr för det jag ville ha idag! Lite väl för en hobbyhäst kanske men samtidigt så är mitt Dyonträns inte långt efter den summan och då har jag mitt dressyrträns och kommer inte behöva köpa eller vilja ha något annat! :)
Är verkligen sådan, har hellre 1 av allt och att det verkligen är något jag gillar än 10 som kostar lika mycket bara att det känns billigare för att man köpt i omgångar! :)

Ska suga lite på den karamellen och i så fall beställa till hösten när vi är igång igen! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Får man vara nyfiken och fråga varför du vill ha den så bred? Utseende eller funktion?
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

För att det är läckert! :) Behöver egentligen inte nosgrimma alls :)
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Jaa de va kanske i saftigaste laget! Fundera lite är alltid bra tillslut vet man bara om man måste ha det eller inte ;P
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

kl
Det ligger ett brunt från Stübben ute på Tradera med Superwide nosgrimma.

Jag är lite sugen själv men får nog hålla i mig, behöver inget men har tittat på det flera gånger. Skulle bli jättesnyggt med annat pannband.

Edit: Såg nu att du var på jakt efter ett svart, miss av mig.
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Jo absolut! Mycket pengar verkligen! Men då får jag ändå allt detta & PRECIS så som jag vill ha det! :)

Spännen i mässing.
Rundsytt all over.
Extramjuk nosgrimma med vit padding, 5 eller 5,5cm + rundsydd nosrem.
Svängt pannband med vita pärlor.
Rundsydda smala lädertyglar.

:love:


Så själva tränset går ju på ca 4000kr, sen kostar väl pannbandet ca 600-800kr och tyglarna 1000-1200kr nånting! Därför det blir ca 6000 totalt! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Hur blir ergonomin när nosgrimman är superbred? Jag påstår inget utan undrar uppriktigt. Jag tänker på alla artiklar man har läst på senare tid om hur vanligt det är med nosgrimmor som trycker och orsakar smärta både här och där på hästen. Blir det inte svår att tillpassa nosgrimman så att den inte trycker på det där lilla benet (är det käkbenet?) på sidan av huvudet? Jag har precis köpt ett PS of Sweden träns (Flying revolution) och där är ju nosgrimman utskuren på ett speciellt sätt just för att inte trycka där.
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Nosgrimman sitter ju under "kindbenen" och jag spänner inte hårt, dessutom kommer jag beställa en extramjuk så att det absolut inte kan bli ett stumt punkt tryck! :)

Har dessutom bestämt mig för 5cm och inte 5,5cm, så det blir inte speciellt brett! :)

Min häst blir aldrig lidande för modets skull, det är det viktigaste! :)
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Åh, riktigt breda droppformade nosgrimmor är så himla fint :d Jag älskar droppformade nosgrimmor, då jag tycker att det ser smidigare och elegant ut.
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Jag tycker faktiskt att det är finare när den är jämn! :)

Skall försöka se om jag kan gå in på OS sidan och kopiera en bild på det färdiga tränset! (Designa själv sidan) :d
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Vet hur det kommer att se ut;). Tänkte mest att din häst är ganska feminin och hon kommer att försvinna rätt mycket med så bred nosgrimma. Men självklart ska du köpa något du verklen verkligen gillar! Även om det går att komma billigare undan troligen om du måttbeställer av sadelmakare.
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Hahaha, ja men ändå, bilder är alltid nice tänkte jag! :D

Jo det är sant, men det var just därför jag tänkte att en bred nosgrimma kan passa, för jag tror att hon kommer att lysa igenom den så att säga! :)

Himla kul med massa input! Jag hade ju bestämt mig för att aldrig någonsin köpa ett riktigt dressyträns utan köra på vår remont, men nu när hon läker så fint blev jag sugen! (och alla vet ju att man rider bättre med rätt nosgrimma liksom) :p


Föresten, finns det andra rundsydda träns som är snygga? Kanske kunde sätta ihop något eget om man beställer en lös nosgrimma? (Kan inte sova och det finns ju inget bättre än att googla på utrustning då! ;))
Känner liksom inget krav på att det måste vara just OS eller så, bara det blir rätt efter mina krav på färg osv!
Är ganska bestämd med att jag vill ha Dyon läder annars, men på detta träns som inte går att hitta hos Dyon kan jag släppa efter lite på tömmarna och blanda hej vilt! ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Äh finns ju inget annat :meh:, får bli ett OS! ;)
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Här är ett rundsytt till bra pris, dock går ju läderkvaliten inte att jämföra. http://hypostore.com/premiera-monac...rlegde-lak-neusriem-zilveren-fournituren.html Men man kan ju ha de som start och byta ut delar.

Jag har ett av varje, dvs OS och de ovan. Köpte OS till ett bra pris på Falsterbo. Köpte inte tyglar samtidigt då jag tyckte 1400:- för ett par släta tyglar var overkill. Har sen senare köpt till OS tyglar för en billigare slant. Har kvar ordinarie pannband och letar fortfarande efter mitt dröm pannband (pärlor och stenar)
Har du rundsytt måste du nästan ha nackskydd, så lägg på 800 till. Lycka till i jakten på drömtränset!
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Åh vad snygg nosgrimma, nu blev jag sugen på att uppdatera tränset lite. En sådan nosgrimma borde man kunna köpa lös?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 212
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Equilina
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 416
Senast: Minett
·
Utrustning Letar efter ett prisvärt dressyrträns dvs gärna lite bredare nosgrimma. Lädret ska vara mjukt och tränset ska vara svart med...
Svar
6
· Visningar
1 511
Senast: Daredevil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp