Bukefalos 28 år!

Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Visst är det snyggt men tänk på att en såpass bred nosgrimma säkerligen kommer putta ut bettringarna och bettet placeras fel i munnen. Tycker bättre (eller jag börjar tycka bättre om) det som Fiorano visar, för hästen skull. Tänkte, lägga ut 6000 kr på ngt som kanske inte sitter bra?
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Håller med Fiorano om att en droppformad nosgrimma hade varit finare på din häst. Det känns mer feminint :) Sen tycker jag att dom nosgrimmorna överlag är snyggare och mer praktiska.
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Psst du får skutta ner till Fbo kvickt ett ställe har OS träns utförsäljning och tänkte på dig då det hängde 2 st rundsydda svarta breeeeda nosgrimmor med vit fodring tänkte iofs inte på färgen på spännena men denna tråden poppade upp i huvudet när jag såg dem hänga där med 50% rabatt.
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Haha får skynda mig! ;) Gulligt tips! :love:
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Jag har en handsydd specialare som är 5,5 cm bred men ganska platt och puttar inte ut bettringarna. Tycker den är fin när den inte är så himla bullig :)
ska bara hitta en bra bild på den också... hittar inte bättre bild tyvärr

Tänkte det blir ju billigare att köpa ett lite billigare träns om man tex vill ha rundsytt och sen beställa en lös nosgrimma...

1062331_10151508660222507_143827053_n.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Den va faktiskt fin!

Kan även tipsa om att Gekås säljer en svart/vit nosgrimma löst för 49 kr som är ganska bred.
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Jag har också en 55 mm och 50 mm (Döberts sk 45 mm är eg 5 cm) som inte puttar ut bettringarna, det blir helt enkelt inte något problem om man rider på ett vanligt tränsbett och hästen inte är väldigt liten.

Så någon droppformad nosgrimma ser jag öht ingen praktisk orsak att skaffa om man bara rider på träns. Men när man rider på kandar är en sån nosgrimma väldigt bra, då slipper man att nosgrimman puttar ut sidostycket till stången. Så blir det på mitt Döbert kandar, nosgrimman är så tjockt vadderad.
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Tack! :)

Jag ska alltså inte rida på kandar, det skall vara till att OM vi nu kommer igång och kan börja rida igen så vill jag se framåt och tänka att då kanske vi kommer att kunna träna och rida lite mer seriös dressyr än bara ut i skogen eller markarbeta själva liksom!

Och jag har inga galna bett, rider på ett vanligt Sprenger Dynamic RS med "platt" D ring till vardags o kommer att ha ett likadant fast med rund ring (ser mer dressyrigt ut ;)) till detta träns.
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Men har inte din häst väldigt stort huvud? Vogues häst är ju en litet feminin sak:p.
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

höhöhööhöhöhöh! :D:D:D


Sååååååå liten är hon inte, hon är finmejslad men inte så liten! ;):D
 
Sv: Tips på Dressyrträns med BRED nosgrimma!

Tja, större än din lilla Barbie-ponny. :p

Nej det har han inte, har stl full i träns och grimmor och alltid på mittenhålen eller högre. Så helt standard huvudstl för ett halvblod. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 212
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Equilina
·
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 416
Senast: Minett
·
Utrustning Letar efter ett prisvärt dressyrträns dvs gärna lite bredare nosgrimma. Lädret ska vara mjukt och tränset ska vara svart med...
Svar
6
· Visningar
1 511
Senast: Daredevil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp