Bukefalos 28 år!

Kanin med "klut" (HJÄLP)

Sv: Kanin med "klut" (HJÄLP)

GRATTIS!!! :banana::banana::banana:

Jag var lite nervös när jag klickade in på tråden och i väntan på att datorn skulle ladda upp sidan, var beredd på det värsta men det här var ju helt underbart!! :laugh:

Hihi tänk att lilla frökens hängtuttar kunde oroa matte :rofl:

Men så skönt att du fick en veterinärtid, och fick veta att det inte var någon fara! Tänk om du gått runt och oroat dig i onödan.

Jag vet EXAKT hur du känner dig, som att man precis vunnit en miljon på lotto! :D (min kanin bröt benet för 1 mån sen, och vi var på återbesök för 2 v sen, trodde benet läkt fel =avlivning, men benet var så bra det bara kunde vara, jag var SÅÅ glad när jag åkte hem!)
 
Sv: Kanin med "klut" (HJÄLP)

och miljarder :bow::bow::bow: till dig som tyckte det var värt att ta en såpass gammal kanin till veterinären!!

Många tycker inte kaniner är värda något, men man märker att det är din älskling (på riktigt, verkligen på riktigt, inte så som många säger, jag älskar X mest i världen -för att sedan tröttna efter 2 v-)

så all heder till dig som bryr dig om din kanin
 
Sv: Kanin med "klut" (HJÄLP)

Jag var lite nervös när jag klickade in på tråden och i väntan på att datorn skulle ladda upp sidan, var beredd på det värsta men det här var ju helt underbart!! :laugh:

Hihi tänk att lilla frökens hängtuttar kunde oroa matte :rofl:

Men så skönt att du fick en veterinärtid, och fick veta att det inte var någon fara! Tänk om du gått runt och oroat dig i onödan.

Jag vet EXAKT hur du känner dig, som att man precis vunnit en miljon på lotto! :D (min kanin bröt benet för 1 mån sen, och vi var på återbesök för 2 v sen, trodde benet läkt fel =avlivning, men benet var så bra det bara kunde vara, jag var SÅÅ glad när jag åkte hem!)

Massa :love: på dig för att du är så underbar :bow:

Som jag har oroat mig. Inte klokt egentligen, för ingenting. Men man _vet_ ju inte säkert. Bäst att oroa sig utifall att :D

Det där med miljonvinsten är en väldigt bra beskrivning för att förklara den här känslan för folk som inte fattar hur högt man kan älska någon på fyra ben. För mig (och för dig också, det vet jag) är det större att få åka hem med en levande kanin än med en miljon på fickan. Vad är pengar mot liv liksom? När någon man älskar blir sjuk (eller om man får för sig att någon blir sjuk :angel:) bleknar alla vardagsproblem bort. Man får perspektiv. Saker och ting som egentligen är världsliga blir just världsliga. Ibland behöver det hända något drastiskt för att man ska fatta sånt.

Så glad för att benet läkte som det skulle. Du förtjänar välmående kaniner, det hör jag ända hit! :banana:
 
Sv: Kanin med "klut" (HJÄLP)

och miljarder :bow::bow::bow: till dig som tyckte det var värt att ta en såpass gammal kanin till veterinären!!

Många tycker inte kaniner är värda något, men man märker att det är din älskling (på riktigt, verkligen på riktigt, inte så som många säger, jag älskar X mest i världen -för att sedan tröttna efter 2 v-)

så all heder till dig som bryr dig om din kanin

Jag fortsätter av bara farten :p

Det är så hemskt att kaniner har låg status, eller hur det nu ska formuleras. Som att de inte är så viktiga. Jag vill se en förändring från och med NU!

Jag har haft den här damen i nästan halva mitt liv. Om du visste hur många duster vi har haft. Blod, svett och tårar. Alla besvikelser innan vi kom på att tävlingshoppning inte är något för oss :D

Umgås man dagligen år ut och år in fäster man sig. Man blir kompisar. Sedan tillhör man samma familj. Och älskar man någon är det värt allt, precis allt, för att hon/han ska vara frisk och må bra. Så enkelt är det för mig, och det är konstigt att det inte är så enkelt för alla andra också.

Men så kanske jag är lite konstig också. När jag flyttar hemifrån ska jag bo ensam med min kanin som livskamrat. Bättre sällskap får man leta i evighet efter :love:

(Att den här damen kanske var sjuk medförde dubbla problem. Jag har nämligen hennes bror, från samma kull, här hemma också. Har haft båda sedan de kom till. Deras burar står så att de alltid ser varann och hela dagarna är de ute tillsammans i en stor hage. Att han skulle behöva leva resten av sitt, förhoppningsvis långa, liv utan syrran var kanske det som smärtade mest).
 
Sv: Kanin med "klut" (HJÄLP)

Massa :love: på dig för att du är så underbar :bow:

Som jag har oroat mig. Inte klokt egentligen, för ingenting. Men man _vet_ ju inte säkert. Bäst att oroa sig utifall att :D

Det där med miljonvinsten är en väldigt bra beskrivning för att förklara den här känslan för folk som inte fattar hur högt man kan älska någon på fyra ben. För mig (och för dig också, det vet jag) är det större att få åka hem med en levande kanin än med en miljon på fickan. Vad är pengar mot liv liksom? När någon man älskar blir sjuk (eller om man får för sig att någon blir sjuk :angel:) bleknar alla vardagsproblem bort. Man får perspektiv. Saker och ting som egentligen är världsliga blir just världsliga. Ibland behöver det hända något drastiskt för att man ska fatta sånt.

Så glad för att benet läkte som det skulle. Du förtjänar välmående kaniner, det hör jag ända hit! :banana:

:laugh: Tack! Det värmde!
Det känns så bra om man hittar folk med liknande värderingar som en själv, då känns inte hoppet helt ute. För ibland känner man sig så ensam, de flesta värderar pengar och liv så knasigt (i mina ögon)...

Har en liten tanke, om man skulle bygga värsta stora jättekaninburen på tomten (är ju bara gräsmatta, och varken jag eller sambon är så värst intresserade av att ta hand om blommor). Och sen ta emot kaniner som andra av olika anledningar tröttnat på och nu vill avliva. Givetvis skulle jag inte kunna skaffa en riktig kanin-människa relation till varje kanin som flyttar in. De får helt enkelt umgås med varandra :) . Så står jag för beskydd, vatten, bostad och mat. Är jag helt knäpp?
Vad tror du, skulle det fungera?
 
Sv: Kanin med "klut" (HJÄLP)

På något sätt är det ofta motgångarna som får en att älska de ännu mer sen när det äntligen börjar gå bra igen!

Hehe lilla Diff var en plåga i våras, kåt som en tjur och kissade ner hela hallen så fort han kom lös i lägenheten :devil: , plus att han hoppade i sofforna (det fick han inte, jag är allergisk, och vill ha någonstans det inte är kaninhår). Ett rent helvete att umgås med. Så vi var taskiga nog att klippa kulorna på honom :devil:
han ville inte sitta och gosa för 5 öre när vi fick honom, men det har kommit mer och mer :)
Nu uppskattar man honom ännu mer, nu när han är så gosig och vill kramas och mysa och vara med överallt. Enda molnet på himlen är att jag är allergisk *sucka*, det stör relationen kan jag ju erkänna, men men, vad ska man göra.
 
Sv: Kanin med "klut" (HJÄLP)

Vad härligt att läsa att det inte var något farligt :D:banana:

Jag har känt samma oro och lycka som dig och Zsara/Zsara fast med ett marsvin. Upptäckte en stor knöl med en skorpa på, på ena "axeln" och tänkte direkt "Nej, tumör! :crazy::cry:"

Åkte in och förberedde mig på det värsta.Veterinären tog en titt, klämde, kände och... tyckte på skiten som gick sönder :eek: Visade sig vara en inflammerad talgkörtel. Lyckan över att det "bara" var en otäck böld var obeskrivbar haha
Tyvärr har dom där inflammerade talgkörtalarna, "aterom", en tendens att komma tillbaka vilket det gör då och då men nu vet jag ju vad det är och vad man gör med det (:crazy:). Man kan operera bort dom helt men att utsätta ett marsvin för den operationen när det inte är nödvändigt och hon inte lider ont av dessa gör att jag sagt nej till det. Vet tyckte inte heller det var nödvändigt.
Grisen i fråga är nu 3 år och sitter för tillfället och och gör det hon gör bäst; käkar och ser söt ut :D

Igen; vad underbart att kaninen mår bra!
 
Sv: Kanin med "klut" (HJÄLP)

man stålsätter sig alltid för det värsta när man upptäcker något ovanligt på ens djur! Men så skönt att det inte var något värre med ditt marsvin!! :banana:


Det där med att äta är de bäst på håller jag med om. Diff gör som matte, -äter så mycket man kan! :p
 
Sv: Kanin med "klut" (HJÄLP)

Zsara/Zsara och Royal_724 (och till övriga som vill veta).

Tack för att ni bryr er :bow:

Igår brakade Internetuppkopplingen ihop, så jag kunde skriva i tråden igår.

Men iaf, tar måndagen från början.

Galet nervös hela dan. Tokgrät när vi var på väg till veterinären. Var så säker på att hon var sjuk och att det inte fanns något att göra. Men så kom vi fram till den underbara veterinären. Hon lyfte upp henne, la henne på rygg, klämde och kände och klämde ännu mer. Och friskförklarade min älskade lilla dam! :love:

Det är ingen tumör eftersom de är hårda. Den här är mjuk, extra juvervävnad bara. Tanten har fått hängtuttar på äldre dar :rofl:

Vet inte vad jag ska till för ord för att beskriva det här. Det är en sådan lättnad att jag nästan flyger fram. Visst vet jag att alla blir gamla och till slut dör, men att hon ska bli sjuk och må dåligt och avlivas därför känns så hemskt :cry:

Ja jösses... jag är så tacksam mot vem det nu är som styr över sånt här att jag inte riktigt vet hur jag ska bete mig. Jag får ha kvar min tjej hos mig :love:



Vad jag är glad för din skull! :banana:
Jag känner med dig! Samma känsla som när min förra älskling hade en fettknöl och inte en tumör!
Hoppas hon lever i mååånga fler underbara år!
 
Sv: Kanin med "klut" (HJÄLP)

Haha :D Kan mycket väl stämma, ser ju samma fenomen hos marsvinen här. Dom härmar mig lite för bra dock... håller på att äta mig ur huset :crazy:;)
 
Sv: Kanin med "klut" (HJÄLP)

Haha :rofl:
Inte så långt från sanningen dock; dom äter/tuggar ju faktiskt ALLT som kommer i deras väg, ätbart eller inte spelar ingen roll. Under de 12-13 år jag haft marsvin har diverse stolsben, TV-sladdar, lampsladdar, plattångssladdar, internetsladdar, burtillbehör och skosnören fått gå hädan pga av dessa grisar... :cool:

Inser att det låter som om grisarna varken har mat, hö eller "tuggpinnar"(grenar) i sin bur men så är verkligen inte fallet :o
Dom är helt enkelt jäkligt nyfikna och ska provsmaka allt. Det kanske inte smakar på gott på första tuggan men andra kanske är bätte? :idea: Nehe... men tredje tuggan då? :confused:

:D
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 009
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 370
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 960
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp