Kaninhoppning

Sv: Kaninhoppning

_Elin_ skrev:
Min kanin hette oxå Zingo, han var inte nån mäster hoppare..men så
underbart snäll..*saknar*:( , ..nu har jag en liten Jocke som
älskar att hoppa, gjorde egna kopior på libra artic-modellerna..:angel:

Aha, ja visst blir det tomt när man förlorat sin kanin...:cry:
Vad är libra artic-modellerna för något?
 
Sv: Kaninhoppning

Tack! Då kan jag bygga det i sommar (blir nog inte lika fint som ditt men, men.)
Ja, visst är det jobbigt med denna värme för kaninerna. När vi är ute och går nu så lägger sig Zingo ner ofta och vilar en stund. Han gör heller inte lika många glädjeskutt i värmen. :(
 
Sv: Kaninhoppning

Gu vad kul!!:) Hur svårt/lätt är medelkalssen och den lätta? Är det inte nervöst att tävla med en kanin du inte tränat med innan? Hoppas det gick bra :D !
 
Sv: Kaninhoppning

meh det kommer såkert bli superbra :)
ja, det är för varmt att ta ut mina nu, så de får ha det svalt och skönt i kaningården istället.
 
Sv: Kaninhoppning

Smultronblomma skrev:
Gu vad kul!!:) Hur svårt/lätt är medelkalssen och den lätta? Är det inte nervöst att tävla med en kanin du inte tränat med innan? Hoppas det gick bra :D !

Lätt klassade banor är det 30 cm höga hinder och i medelsvår är de 38 cm.
Nejdå, det är inte nervöst. :D
För att inte ha tränat något sen förra sommaren när det gäller hoppning och aldrig tävlat den kaninen innan gick det bra. Vi slutade på en 6:e plats. Precis utanför placering, men fick i allafall en vit rosett :D
 
Sv: Kaninhoppning

Jag har en kompis som har köpt hinder från libraartic, så jag lånade dom
och mätte och kopierade så gott det gick..blev billigare, fast jag köpte
märlorna från libraartic.. ;)
 
Sv: Kaninhoppning

Har 8 kaniner som jag tävlar med, sen 6 år tillbaka. Medlem i Stockholms kaninhoppare (www.stkh.skhrf.com) där jag även sitter som sekreterare.
Visst är det lite nervöst första gången, men det är ingen som "ser ner på dig" eller vad man nu ska kalla det, om kaninen blir okoncentrerad och river allt, det lovar jag!
 
Sv: Kaninhoppning

_Elin_ skrev:
Jag har en kompis som har köpt hinder från libraartic, så jag lånade dom
och mätte och kopierade så gott det gick..blev billigare, fast jag köpte
märlorna från libraartic.. ;)
Aha, det var ju smart! Men vad är märlorna? :confused:
 
Sv: Kaninhoppning

Ja så är det nog. Alla kaninägare vet att ibland är inte kaninen på hopphumör helt enkelt. Har du så många kaninen som 8?! Hur hinner du med alla? Hur hinner du gå ut med alla en halvtimmer var/dag? Om du har tävlat i 6 år måste du vara jätte duktig ju! :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 938
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 053
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 132
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 112
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp