Känner mig sliten

Bukefalos 30 år!

movi

Trådstartare
För 3,5 år sen opererade jag bort det mesta av en hjärntumör. Sjukskriven 8 veckor.

Har känt mig oförskämt pigg och fräsch och glad, inga sjukskrivningar.

Tumörresten kollas 2 gånger om året med MR, den växer sakta och 1 gång om året strålas jag med gammastrålkniv.

Men sista månaderna har jag känt mig så sliten, seg, och kan bli sittandes i soffan fast jag vet att jag borde göra nåt, ibland kan till och med hundträningen kännas tråkig fast det är något jag brinner för.

I förrgår var jag inne och gjorde en MR, har inte fått svar än, brukar ta ett par veckor. Efter denna MR känner jag ett tryck i huvet, kanske av kontrasten, men masar mig till jobbet men egentligen skulle jag bara vilja vara hemma, gå ut långpromenader, slappa i husvagnen och hämta energi.

Kan man verkligen få en dipp 3,5 år efter man fått besked om hjärntumör, blivit opererad och resan efter?
Inget annat av väsentligt har hänt i mitt liv.

Gillar inte att belasta vården, det är väl därför jag drar mig för att kontakta dom.

Men är det normalt att känna så här efter 3,5 år? Att känna sig sliten?
Obs!!! Jag är inte självmordsbenägen kan jag lägga till, så ingen oroar sig för det!

Jag har (tack och lov!) ingen erfarenhet av hjärntumörer, men jag tycker verkligen att du borde prata med vården. Jag vet inte om man kan skriva till din mottagning via 1177, men det är ju annars ett väldigt o-jobbigt sätt att höra av sig på. Ingen blir störd i sitt jobb och man behöver inte känna att man tar upp tid som någon annan borde fått. Eller så känner jag i alla fall. De kan liksom svara när tid finns.
Tillägger att jag dock absolut tycker att det här är värt att få deras uppmärksamhet asap!

För 3,5 år sen opererade jag bort det mesta av en hjärntumör. Sjukskriven 8 veckor.

Tumörresten kollas 2 gånger om året med MR, den växer sakta och 1 gång om året strålas jag med gammastrålkniv.

Men sista månaderna har jag känt mig så sliten, seg, och kan bli sittandes i soffan fast jag vet att jag borde göra nåt, ibland kan till och med hundträningen kännas tråkig fast det är något jag brinner för.

I förrgår var jag inne och gjorde en MR, har inte fått svar än, brukar ta ett par veckor. Efter denna MR känner jag ett tryck i huvet, kanske av kontrasten, men masar mig till jobbet men egentligen skulle jag bara vilja vara hemma, gå ut långpromenader, slappa i husvagnen och hämta energi.

Kan man verkligen få en dipp 3,5 år efter man fått besked om hjärntumör, blivit opererad och resan efter?

Gillar inte att belasta vården, det är väl därför jag drar mig för att kontakta dom.

Obs!!! Jag är inte självmordsbenägen kan jag lägga till, så ingen oroar sig för det!
Ibland så slår ju minnen till en fysiskt. Hur en hanterar det är ju individuellt. Kontemplera, fösa bort, gråta en stund och så vidare.

Jag tänker att det kanske nu kroppen återhämtat sig tillräckligt och nu är det dags för knoppen att återhämta sig? Låter kanske lite flummigt, men tänker att det är en jäkla resa du gjort, och att det är självklart att allt måste bearbetas någon gång.

Tack för alla svar!
Jag är nog inne lite på linjen som Masqueradee skriver, jag har nog kört ett race, inte tänkt så mycket, till slut brukar ju saker komma i kapp en. Dags för knoppen att återhämta sig! Och jag vet, att ibland är tiden mellan MR och svar värst.

Jag känner en som opererades för hjärnantumör när hon var liten. Nu är hon över 30 och känner fortfarande av hjärntrötthet.

I ditt läge hade jag nog inte chansat utan kontaktat vården. Tryck i huvudet låter inte bra tycker jag. Vill inte oroa dig men bra att få det utrett och eventuellt läkarkontakt. Du stör inte vården de avgör baserat på symptom om du ska ha ett besök eller inte. Har man symptom är det fullt berättigat att kontakta vården och man varken stör eller belastar vården.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka