Bukefalos 28 år!

Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Har varit i kontakt med en kollega som jag vet håller på plugga inom missbruk/beroende.

Hon är supergullig och jättepeppande, plus att jag ska få låna en bok av henne som hon tycker är bra, hon glömde den just idag, men skulle ta med imorgon!
 
Idag är ju min värsta dag av nån anledning.
Tvärslocknade efter jobbet i 1h. Helt groggy när jag vaknade.
Men diskade, rengjorde vreden till spisen och dammsög 😂

Tagit 2 valerina och 1 Ipren pga huvudvärk.

Nu väntar jag på att min kollega ska höra av sig, ska få följa henne till stallet 😊

Helgen är tyvärr helt planlös än så länge, förutom extrajobb på söndag.
Vovvi kommer hem också, men det ska vara skitväder, men ska försöka dra ut honom i barnvagnen.

Men jag måste väl lära mig att hantera dom ensamma helgerna också, så är väl lika bra!
 
Idag är ju min värsta dag av nån anledning.
Tvärslocknade efter jobbet i 1h. Helt groggy när jag vaknade.
Men diskade, rengjorde vreden till spisen och dammsög 😂

Tagit 2 valerina och 1 Ipren pga huvudvärk.

Nu väntar jag på att min kollega ska höra av sig, ska få följa henne till stallet 😊

Helgen är tyvärr helt planlös än så länge, förutom extrajobb på söndag.
Vovvi kommer hem också, men det ska vara skitväder, men ska försöka dra ut honom i barnvagnen.

Men jag måste väl lära mig att hantera dom ensamma helgerna också, så är väl lika bra!
Kanske du kan hänga med kollegan till stallet till helgen också :) ?
 
Skriv en lista med positiva förändringar!
Till exempel:
dag 4: bättre hy
Dag x: sover bättre

Då kan du titta på den när du känner dig låg och bli påmind över det positiva!

Ja, kanske främst att det ÄR skillnad mellan nykter och full/ständigt bakfull. Det är så himla lätt att gömma bort eller negligera de där baksidorna, oavsett vilka de är och vad de kommer av.

Pepp, du behöver inte känna sig som ensammast i världen över just det, jag har socker och kolhydrater som gör samma sak. Skärper jag till mig så händer en massa positiva saker, som jag praktiskt nog glömmer bort när det börjar dra i den där tarmen som kan förhandla bort allt rationellt. Men det är ju så himla sant att massor av positiva saker händer (av en slump, försöker jag intala mig ;)) när jag börjar sköta min hälsa bättre.

När det är ett mosigt, uppsvällt troll med håret på ända som tittar tillbaka i spelgen vet jag att det är dax att ta itu med dieten. Och det handlar för mig inte om viktnedgång utan kroppens signaler på att den har svårt att processa det jag stoppar in.
 
Härligt att du märkt lite förändringar redan @pepp! Ett råd vi fick var att etablera positiva rutiner om vi inte redan hade sådana. Träning var ytterligare ett tips vi fick så det är lite extra kul att höra att du tänkt träna med en kompis. Med min djupt rotade aversion mot att svettas på gym kan jag inte säga att det var så roligt, men det gjorde mycket för humöret resten av tiden och det var kul att sätta upp små delmål som jag fick nå.
Jag har minne som en guldfisk, vad/när var nästa steg med Previa för dig? Är du nöjd med TVn?
 
Ja, kanske främst att det ÄR skillnad mellan nykter och full/ständigt bakfull. Det är så himla lätt att gömma bort eller negligera de där baksidorna, oavsett vilka de är och vad de kommer av.

Pepp, du behöver inte känna sig som ensammast i världen över just det, jag har socker och kolhydrater som gör samma sak. Skärper jag till mig så händer en massa positiva saker, som jag praktiskt nog glömmer bort när det börjar dra i den där tarmen som kan förhandla bort allt rationellt. Men det är ju så himla sant att massor av positiva saker händer (av en slump, försöker jag intala mig ;)) när jag börjar sköta min hälsa bättre.

När det är ett mosigt, uppsvällt troll med håret på ända som tittar tillbaka i spelgen vet jag att det är dax att ta itu med dieten. Och det handlar för mig inte om viktnedgång utan kroppens signaler på att den har svårt att processa det jag stoppar in.
Igenkänningsfaktor, jag torskar så hårt på kolhydrater också :D Potatis är numera my drug of choice, men nu håller jag på att ta tag i det också på grund av att måendet är så mycket bättre när jag har kontroll över det.
 
Härligt att du märkt lite förändringar redan @pepp! Ett råd vi fick var att etablera positiva rutiner om vi inte redan hade sådana. Träning var ytterligare ett tips vi fick så det är lite extra kul att höra att du tänkt träna med en kompis. Med min djupt rotade aversion mot att svettas på gym kan jag inte säga att det var så roligt, men det gjorde mycket för humöret resten av tiden och det var kul att sätta upp små delmål som jag fick nå.
Jag har minne som en guldfisk, vad/när var nästa steg med Previa för dig? Är du nöjd med TVn?

Ja det är så jag tänker, behöver rutiner och rörelse så jag inte bara ligger på soffan och mår dåligt. Det blir ju bara en ond cirkel.

Vet inte om jag kommer träna med nån än, men kommer gå på pass 😊

Previa är på tisdag klockan 8.00, ta prover och träffa sköterskan!
Teven kommer nog på tisdag också. Den gamla har jag lovat bort till en bekant med massa barn ❤
 
Nåt att läsa i helgen!
20211029_083201.jpg
 
Jobbig kväll, rätt mycket ångest.

Försökte ta en promenad med vovvi tidigare, men han vägrade gå och jag orkade inte börja rodda med barnvagnen...

Försöker se lite film men har så svårt att koncentrera mig :meh: blir tidig kväll och försöka läsa lite om jag lyckas.
 
Jobbig kväll, rätt mycket ångest.

Försökte ta en promenad med vovvi tidigare, men han vägrade gå och jag orkade inte börja rodda med barnvagnen...

Försöker se lite film men har så svårt att koncentrera mig :meh: blir tidig kväll och försöka läsa lite om jag lyckas.
Fattar att det är skitjobbigt, men försök tänka att det kommer bli så gött att vakna imorgon och vara pigg, och ha rett ut en fredag utan att dricka!
 
Det är babysteps, och tungt...
Försöker att inte tänka så mycket på dagar den här gången, tänker att det kanske ger nån form av stress.

Ska försöka tänka på känslan att få saker gjorda, att vakna upp fräsch! Samt skriva upp.

Hur fräsch man nu är denna tiden 😂
Vill mest bara skicka medkänsla men också betona att det kommer vara förjävla tufft och att det måste få vara det!

Jag själv (jobbar fortfarande på det snart ett år som nykter) som kommit ur ett gravt sprutmissbruk (heroin) skulle aldrig klarat av att skriva positiva listor eller vara något sånär fungerande utan det var ren och skär överlevnad i flera månader som gällde, inneliggande vård på institition, hade aldrig varit i närheten av att klara det annars. Med det vill jag säga att hade jag fått råd om att skriva positiva listor hade det känts näst intill som ett hån.

Missbrukets kraft är så ofantligt stark och jag kände det som att gå genom helvetets alla eldar när jag skulle tända av.

Dethär kanske låter negativt och det är inte min mening men känns som att vissa kanske tar lite lätt på vilka krafter det handlar om ❤️❤️❤️❤️
 
Vill mest bara skicka medkänsla men också betona att det kommer vara förjävla tufft och att det måste få vara det!

Jag själv (jobbar fortfarande på det snart ett år som nykter) som kommit ur ett gravt sprutmissbruk (heroin) skulle aldrig klarat av att skriva positiva listor eller vara något sånär fungerande utan det var ren och skär överlevnad i flera månader som gällde, inneliggande vård på institition, hade aldrig varit i närheten av att klara det annars. Med det vill jag säga att hade jag fått råd om att skriva positiva listor hade det känts näst intill som ett hån.

Missbrukets kraft är så ofantligt stark och jag kände det som att gå genom helvetets alla eldar när jag skulle tända av.

Dethär kanske låter negativt och det är inte min mening men känns som att vissa kanske tar lite lätt på vilka krafter det handlar om ❤️❤️❤️❤️

Tack ❤ jag tror ju nästan början är den lättaste tiden, sen blir det svårare. Så var det iallafall min första sväng.

För mig hjälper ändå listorna, och att skriva ner hur jag känner just den dagen, vare sig det är positivt och negativt.

Så jävla grymt jobbat av dig, så himla starkt!
 
Tack ❤ jag tror ju nästan början är den lättaste tiden, sen blir det svårare. Så var det iallafall min första sväng.

För mig hjälper ändå listorna, och att skriva ner hur jag känner just den dagen, vare sig det är positivt och negativt.

Så jävla grymt jobbat av dig, så himla starkt!
Alla gör ju sin egen resa genom ett tillfrisknande, lika unik som vi alla är unika :) Alkoholen är ju lite "lättare" för den går ur kroppen snabbare, med det inte sagt att det är lättare att tillfriskna för det. Varje kemiskt beroende kommer med sina prövningar, kosekvenser och psykologiska bieffekter. Tyngre droger får mer akuta fysiska effekter, medan alkoholen är mycket starkt kulturellt rotat vilket bjuder på andra prövningar. Jag vet inte, och den som har annan erfarenhet får gärna säga emot mig, men jag tror inte det finns samma "press" att bara punda lite lagom som det finns med att bara dricka lite lagom. Likaså har få så svårt för att man inte skjuter heroin som de har för att man är nykterist. Med det sagt skulle jag inte för en sekund vilja byta beroende, och är evinnerligt glad att jag aldrig testat på röka, båtar, tjack och allt vad det nu heter :p Var rätt haj på terminologin efter att ha gått på NA varje vecka där ett tag, men det är länge sedan nu.

Vad var det som var svårare senare för dig @pepp ?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp