Bukefalos 28 år!

Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Fast jag ser mig inte där?

Jag fattar att jag har (extremt) stora problem. Förstår inte varför jag skulle hamna i fängelse t.ex.
Död kan jag ev förstå om min kropp väljer att lägga av.
Inte för att vara den, men skrev du inte något om att du behövde tillkalla polis i samband med att folk var hemma hos dig i somras eller vad det var? Jag tänker att det skulle kunna vara svaret på frågan, att man råkar umgås med fel personer och hamnar i fel situationer där man kanske råkar ta ett dåligt beslut?
 
Inte för att vara den, men skrev du inte något om att du behövde tillkalla polis i samband med att folk var hemma hos dig i somras eller vad det var? Jag tänker att det skulle kunna vara svaret på frågan, att man råkar umgås med fel personer och hamnar i fel situationer där man kanske råkar ta ett dåligt beslut?

Det stämmer. Det var pga att han började kladda på mig. Vilket jag inte accepterar.

Har tyvärr umgåtts med helt fel personer på senaste, vilket såklart bidrar till att jag fortsätter dricka med.
 
Det stämmer. Det var pga att han började kladda på mig. Vilket jag inte accepterar.

Har tyvärr umgåtts med helt fel personer på senaste, vilket såklart bidrar till att jag fortsätter dricka med.
Och det är ju rätt av dig, menade inte att du skulle gjort någon dålig bedömning i att tillkalla polis där och då. Menade mer som en möjlig potentiell förklaring. Gissar på att det vore rimligt att du kanske skulle umgås med ytterligare felaktiga personer om du drack ännu mer, etc.
 
Och det är ju rätt av dig, menade inte att du skulle gjort någon dålig bedömning i att tillkalla polis där och då. Menade mer som en möjlig potentiell förklaring. Gissar på att det vore rimligt att du kanske skulle umgås med ytterligare felaktiga personer om du drack ännu mer, etc.

Jo, jag försöker utesluta dom ur mitt liv nu.
Det går trögt men ja. I sinom tid.
Vissa vet jag ju inte ens om att dom är stökiga, förrän det är "försent", jägaren senast som exempel.
 
Jo, jag försöker utesluta dom ur mitt liv nu.
Det går trögt men ja. I sinom tid.
Vissa vet jag ju inte ens om att dom är stökiga, förrän det är "försent", jägaren senast som exempel.

Och där någonstans låg anledningen att jag puffade lite försiktigt för behandlingshem förut, för att det kanske vore bra för dig att komma på bortaplan och få lite distans till den situation du verkar ha fastnat i och perspektiv på relationer samt verktyg att bygga upp något annat.

Det där med att sluta dricka handlar ju inte bara om att undvika döden utan om att (våga) hitta livet. Unna dig det.
 
Dag 2 nykter. Just sovit siesta i 45 minuter är helt vansinnigt trött :D
Försöker komma i säng 21 och tar 4 valerina ett tag innan sovdags.

Ett väldigt stort sug finns, men beställde en teve idag så det kommer inte finnas utrymme för vin. Men min kompis kommer hit idag och får då ta med mitt bankkort utifallatt.

Och imorgon får jag matleverans från willys :)
Som plus på allt har jag nog fått UVI också, det är skoj nu!
 
Dag 2 nykter. Just sovit siesta i 45 minuter är helt vansinnigt trött :D
Försöker komma i säng 21 och tar 4 valerina ett tag innan sovdags.

Ett väldigt stort sug finns, men beställde en teve idag så det kommer inte finnas utrymme för vin. Men min kompis kommer hit idag och får då ta med mitt bankkort utifallatt.

Och imorgon får jag matleverans från willys :)
Som plus på allt har jag nog fått UVI också, det är skoj nu!
Melatonin finns ju receptfritt på apotek numer har jag för mig. Kanske kan vara något om du har svårt att somna. 😊
 
Har du funderat på att ta upp någon hobby som dels ger dig nya v'änner och som dels distraherar dig? Klättring, hundklubb mm?

Jo, ska fixa gymkort nästa vecka 😊
Hundklubb är ingen idé 😅 klättra har jag testat.

Idag har jag ändå haft fullt upp, jobbat, fått hem matvaror, gjort storkok, frostat av frysen, extrajobbat och gjort stortkok nummer två!

Nu blir det ett välförtjänt bad och sen sängen.
 
Det är babysteps, och tungt...
Försöker att inte tänka så mycket på dagar den här gången, tänker att det kanske ger nån form av stress.

Ska försöka tänka på känslan att få saker gjorda, att vakna upp fräsch! Samt skriva upp.

Hur fräsch man nu är denna tiden 😂
...fast babysteps är det enda sättet att komma ifrån ett beroende. Tyvärr går det inte från beroende till icke-beroende över en natt, eller ens på en vecka.

Låter bra att fokusera på det positiva. heja!
 
Det är babysteps, och tungt...
Försöker att inte tänka så mycket på dagar den här gången, tänker att det kanske ger nån form av stress.

Ska försöka tänka på känslan att få saker gjorda, att vakna upp fräsch! Samt skriva upp.

Hur fräsch man nu är denna tiden 😂
Det låter som en bra strategi! Jag ska inte tjata mer om antal dagar...
Jag tycker att du verkar vara en så himla härlig person. Du är värd att få vara ditt bästa jag och njuta av livet fullt ut. Alltid.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp