Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Ska träffa läkaren den 18:e, då får jag veta provsvaren också.

Tänker att jag ska fråga om nåt ångestdämpande. Tog 3 lergigan igår, är helt mos idag.
 
Ska träffa läkaren den 18:e, då får jag veta provsvaren också.

Tänker att jag ska fråga om nåt ångestdämpande. Tog 3 lergigan igår, är helt mos idag.
Ångesten är verkligen inte att leka med när man ska ta sig ur ett beroende!

Själv äter jag Oxascand och Zyprexa mot ångesten, det har hjälpt även om jag tyvärr överdoserar ibland ☹️ Har även Nozinan till natten att sova på.
 
Ångesten är verkligen inte att leka med när man ska ta sig ur ett beroende!

Själv äter jag Oxascand och Zyprexa mot ångesten, det har hjälpt även om jag tyvärr överdoserar ibland ☹️ Har även Nozinan till natten att sova på.

Nä, och speciellt inte när man känner sig så jäkla ensam. Det är vidrigt.

Är van att vara ensam och kan väl hantera det hyfsat under veckorna, men det blir väldigt påtagligt under helgerna.

Får se vad läkaren säger, vill ju inte ha något som är beroendeframkallande heller...
 
Nä, och speciellt inte när man känner sig så jäkla ensam. Det är vidrigt.

Är van att vara ensam och kan väl hantera det hyfsat under veckorna, men det blir väldigt påtagligt under helgerna.

Får se vad läkaren säger, vill ju inte ha något som är beroendeframkallande heller...
Så jobbigt för dig! Förstår verkligen det där med ensamheten jag har det ungefär samma. Vad skönt att en kompis kunde komma förbi iaf ❤️
 
Hon har fortfarande inte kommit... så jag skrev att jag lägger mig runt 21-21.30 så får hon välja hur hon vill göra.

Så trist om hon inte kunde komma över till slut. :( Jag förstår om kvällarna är jobbiga, men hoppas att du kunde få en någorlunda lugn och avslappnad kväll, i alla fall.
 
Gick och la mig tidigt, så det gick ju bra. Men rätt mycket ångest innan det.

Ångest är ett jävla skit. Hoppas att du kan ha en bra dialog med din läkare om hur du har det med detta, och att hen kan skriva ut någonting som kan hjälpa dig ur de värsta topparna.
 
@pepp jag bor alldeles för långt borta för att kunna hänga med dig, men säg till om du vill spela wordfeud eller något på kvällarna - själv känner jag mig mindre ensam om jag är upptagen med såna saker.

(Om vi spelar på svenska kommer du garanterat vinna varje gång, med! 😅 )
 
Ångest är ett jävla skit. Hoppas att du kan ha en bra dialog med din läkare om hur du har det med detta, och att hen kan skriva ut någonting som kan hjälpa dig ur de värsta topparna.
Mot ångest rekommenderar jag kinesisk akupunktur. Hjälper snabbt och ger inga biverkningar och annat skit som mediciner kan ge. Lite dyrt förstås, men en bra investering.
 
Gick och la mig tidigt, så det gick ju bra. Men rätt mycket ångest innan det.

Kan du komma ut och röra på dig när du får ångest? Jag kan också avsky kvällarna, dels är det väl då man brukat få lite lugn genom att dricka och dels känns de där timmarna innan sängen så... meh typ.

Jag brukar försöka hålla mig på benen så mycket som möjligt, springer eller går gärna rätt sent så att det bara blir något att äta, en dusch och lite småfix innan jag lägger mig. Då blir det inga timmar i soffan fyllda med uttråkning och ångest som ett brev på posten. Kan inte alls koppla av med Netflix eller sånt som andra kanske gör, utan det är mer full rulle som hjälper mot ångestkänslor i mitt fall.
 
@pepp jag bor alldeles för långt borta för att kunna hänga med dig, men säg till om du vill spela wordfeud eller något på kvällarna - själv känner jag mig mindre ensam om jag är upptagen med såna saker.

(Om vi spelar på svenska kommer du garanterat vinna varje gång, med! 😅 )

Spelar gärna wordfeud!
saladgoesfat heter jag där 😊
 
Kan du komma ut och röra på dig när du får ångest? Jag kan också avsky kvällarna, dels är det väl då man brukat få lite lugn genom att dricka och dels känns de där timmarna innan sängen så... meh typ.

Jag brukar försöka hålla mig på benen så mycket som möjligt, springer eller går gärna rätt sent så att det bara blir något att äta, en dusch och lite småfix innan jag lägger mig. Då blir det inga timmar i soffan fyllda med uttråkning och ångest som ett brev på posten. Kan inte alls koppla av med Netflix eller sånt som andra kanske gör, utan det är mer full rulle som hjälper mot ångestkänslor i mitt fall.

Både ja och nej, det är lite meckigt med vovve och barnvagnen, så oftast går jag en ordentlig runda på dagen, och sen blir jag för slö :o

Men när jag är själv är det inga problem! Märker även att träningen gör mig gott.
 
Både ja och nej, det är lite meckigt med vovve och barnvagnen, så oftast går jag en ordentlig runda på dagen, och sen blir jag för slö :o

Men när jag är själv är det inga problem! Märker även att träningen gör mig gott.

Kan varmt rekommendera bärväska om din vovve är ok med att bli buren, tänker att det kanske kan vara enklare att använda än vagn ibland? :)
Jag har en ryggsäck till min pudel som hon kan åka i om hon blir trött eller frusen på längre promenader, jättesmidigt! Beställde hem några olika på tinypets eller firstvets webshop för att testa vilken vi gillade bäst. Tror din är mindre än min och då finns ju också typ axelremsväskor om man tycker bättre om det.

Bara ett tips om du inte redan testat :up:
 
Kan varmt rekommendera bärväska om din vovve är ok med att bli buren, tänker att det kanske kan vara enklare att använda än vagn ibland? :)
Jag har en ryggsäck till min pudel som hon kan åka i om hon blir trött eller frusen på längre promenader, jättesmidigt! Beställde hem några olika på tinypets eller firstvets webshop för att testa vilken vi gillade bäst. Tror din är mindre än min och då finns ju också typ axelremsväskor om man tycker bättre om det.

Bara ett tips om du inte redan testat :up:

Han vägrar :D köpte en och testade pga som du skriver enklare än vagn.
Är nog lättare om man vänjer in i tidigare ålder..
 
Mot ångest rekommenderar jag kinesisk akupunktur. Hjälper snabbt och ger inga biverkningar och annat skit som mediciner kan ge. Lite dyrt förstås, men en bra investering.

Nu har jag personligen ingen vetskap alls om kinesisk akupunktur, men ja, det finns såklart flera lösningar för att lindra ångest. Till viss del individuellt, och kanske även olika beroende på hur ångesten tar sig uttryck och i vilken situation man befinner sig. Jag vill inte framhålla någon lösning framför någon annan, men tycker att det vore jättebra om @pepp kan lyfta fram och ha en dialog om ångestproblematiken med sin läkare, för oavsett vad finns det bra hjälp att få för att kunna hantera när ångesten blir för stark. Speciellt som ångesten kan vara väldigt lömsk och har en grym tendens att matas av - eller, paradoxalt nog, frånvaron av - alkohol. Ibland kan man behöva hjälp när det är svårt, helt enkelt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp