Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Prutthelg.
Sovit sjukt dåligt inatt pga extremt ont i magen.

Vaknade, var som spagetti, försökte ta en promenad med vovvi, men han vägrade 😅 och jag hade inte ork att tråckla ut vagnen.

Somnade på soffan.
Tog ett kort bad, blev rastlös, försökt se film men kan inte koncentrera mig övh.

Imorgon blir bättre, då ska jag orka ta ut vagnen, sen har jag bokat kettlebellcardio pass och sist kvällsjobb.
 
Nästa dag blir alltid bättre! Gosa med vovvi istället 🥰

Det här är det närmsta gos jag får 😁
20211106_194940.jpg
 
Min tatuerare skrev igår:
"Tjoo, den 20/11 kommer det vara invigningsfest på studion. Du är självklart bjuden.. men förstår självklart om du inte vill vara i sånna situationer nu😳 hur känner du?"

Svarade att jag inte ska utsätta mig för såna situationer nu, även fast jag hade velat gå.
Ska istället städa upp efter dom på söndagen och få dubbelt betalt :D

Han skulle se till att det inte fanns slattar eller alkohol kvar på bygget.
 
Försöker tänka att det är en del av processen, men ja, det är jobbigt.

Är en grundtrevlig person, men idag har jag verkligen fått anstränga mig på jobbet :o
Det värsta är när folk frågar om man haft en bra helg...

Lite beroende på vad jag orkar, så brukar jag faktiskt svara "nej" på sådana frågor om helgen inte alls varit bra. (Eller som när folk frågar hur det går med mitt hingstföl, då berättar jag att han har ett medfött fel som gör honom sjuk och kommer behöva tas bort - frågar man så får man deala med svaret liksom...)

Man behöver inte vara glad och trevlig hela tiden - kanske mot kunder, men inte kollegor och andra man umgås med. Så om du vill svara t. ex. "nej, den var skit, så låt oss inte prata om det" är det nog helt okej. :heart
 
Lite beroende på vad jag orkar, så brukar jag faktiskt svara "nej" på sådana frågor om helgen inte alls varit bra. (Eller som när folk frågar hur det går med mitt hingstföl, då berättar jag att han har ett medfött fel som gör honom sjuk och kommer behöva tas bort - frågar man så får man deala med svaret liksom...)

Man behöver inte vara glad och trevlig hela tiden - kanske mot kunder, men inte kollegor och andra man umgås med. Så om du vill svara t. ex. "nej, den var skit, så låt oss inte prata om det" är det nog helt okej. :heart

Jag brukar bara svara att den varit okej typ.

Grejen är att det inte är mina "riktiga" kollegor, jag är liksom bara inhyrd där, så dom är ju egentligen kunder... svår avvägning där ibland.

Vissa är jag närmare än andra, och där kan jag vara brutalt ärlig iallafall.
 
Försöker tänka att det är en del av processen, men ja, det är jobbigt.

Är en grundtrevlig person, men idag har jag verkligen fått anstränga mig på jobbet :o
Det värsta är när folk frågar om man haft en bra helg...
Ja det är ju verkligen en del av processen! Hjärnan gör ju allt som finns i dess makt för att man ska återfalla och inta ”sin” drog vilket är kopplat till dopaminpåslag/belöningscentrum i hjärnan. Hjärnan blir ju verkligen kidnappad vid beroende! Så det är ju verkligen inte konstigt att du känner så men såklart för jävla jobbigt!

Vill skicka all styrka ❤️❤️
 
Pratade för några veckor sedan med bekant som är nykter sedan nästan exakt ett år tillbaka. Han pratade om den stora tomheten.

Något som tar så stor plats som missbruket måste rimligen lämna ett lika stort tomrum att fylla, tänker jag. Som att ta bort varet ur bölden och vänta på att kratern växer igen. Fast här får du själv fylla kratern. Men först måste varet ut. Och det är kanske så att varet uppkom för att det var något som skavde från början? Det måste ju också åtgärdas innan läkningen kan påbörja.

Det är nog ingen som säger att det är en lätt väg att vandra, men missbruk är heller inte lätt. Hade det varit lätt hade du inte mått dåligt nu. Då hade du inte tänkt på hur du kommer ur det och tagit steget med arbetsgivaren.

Vägen framåt är en väg ur missbruket. Vägen tillbaka, som inte leder någonstans mer än åt helvete, den känner du redan. Väl.

För mig som anhörig inom AA har det betytt att jag måste fylla mitt liv med saker jag själv väljer. Och det har varit ett letande. Vad tycker jag är roligt? Vad vill jag göra fast jag inte måste? Vem är jag? Fasiken, det är rätt mycket att möta efter att ha klätt av allt som jag gått och trott och inbillat mig. Jag måste fortfarande göra det arbetet ibland, fast nu känner jag mig inte vilse och skrämd längre. Jag vet hur jag ska börja och fortsätta. Men jag inser att jag måste ta regelbundna inventeringar för att inte falla tillbaka i samma medberoendefallgropar som innan. Även om jag inte har någon missbrukare i mitt liv (längre).
 
@Lovisaleonora
Du skriver så klokt och igenkännande :heart
__________________

Det känns lite bättre just nu. När jag kom hem så körde jag ett städrejs då stök stressar mig.

Tog lergigan och åkte sen och yogade.
Yoga är fantastiskt 🙏

Nu ett varmt bad och sen blir det en tidig kväll.

Yoga kan verkligen vara välgörande :heart Låter som en skön kväll. Hoppas du fortsatt mår lite bättre idag!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp