Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Kom att tänka på en grej ikväll, ska ta upp det på nästa möte tänker jag.
Är det vanligt att man drar sig undan folk när man går igenom jobbiga grejer?

Jag märker på mig själv att jag inte riktigt orkar träffa vänner (förutom bästis som jag verkligen saknar) för jag orkar inte lyssna på deras liv. :o
Tycker det känns rätt hemskt, eftersom jag bryr mig i grunden...
Otroligt vanligt.
 
Var och tog nya prover idag, har fortfarande inte fått resultatet på första, eller ja, jag frågade sjuksköterskan, hon mumlade nåt svar som jag inte hörde. Jajja.

Påtalade min ångest och hon sa att "jaa promenad kan ju hjälpa, eller mindfulness" här höll jag på gå i taket. När jag får mina skov tar jag mig inte för nånting.
Men visst, jag förstår tanken hon hade.

Läkaren kom in en sväng och sa att jag kan testa ta en halv lergigan när jag känner att det börjar komma. I söndags tog jag 4... vilket jag inte kom för mig att säga :meh:
Ska dit i slutet av december igen så får väl ta upp det då om det blivit ett "tema" som läkaren sa.

Nä allmänt grinig och lätt till ångest just nu. Inte kul, nånstans.
Saknar nån som bara ger mig en kram, säger att hen tycker om mig och klappar mig på huvudet.
Jidderish jidderish, behövde skriva av mig.
 
Var och tog nya prover idag, har fortfarande inte fått resultatet på första, eller ja, jag frågade sjuksköterskan, hon mumlade nåt svar som jag inte hörde. Jajja.

Påtalade min ångest och hon sa att "jaa promenad kan ju hjälpa, eller mindfulness" här höll jag på gå i taket. När jag får mina skov tar jag mig inte för nånting.
Men visst, jag förstår tanken hon hade.

Läkaren kom in en sväng och sa att jag kan testa ta en halv lergigan när jag känner att det börjar komma. I söndags tog jag 4... vilket jag inte kom för mig att säga :meh:
Ska dit i slutet av december igen så får väl ta upp det då om det blivit ett "tema" som läkaren sa.

Nä allmänt grinig och lätt till ångest just nu. Inte kul, nånstans.
Saknar nån som bara ger mig en kram, säger att hen tycker om mig och klappar mig på huvudet.
Jidderish jidderish, behövde skriva av mig.
Men STACKARS dig som inte får mer för ångesten under en avgiftningsfas! Kan ju bara utgå från mig själv men alltså jag fick ett halvt apotek och höll ändå på att gå under av ångesten! Kramar
 
Sa till vaktmästaren på jobbet idag att jag inte alls var sugen på terapeutmöte.

Men väl där var det jätteskönt, jag har berättat saker åt henne som jag aldrig har berättat åt nån annan.
En timma går verkligen fort!

Och det är väl först nu jag börjar inse vilket övertag alkoholen hade, hur den styrde mig.
 
Mycket uppdateringar nu.
Men hipp som happ så vet mamma om allt 🙃

Hon lämnade av Totte. Vi kom att prata om 2 julfester jag ska på.

Och så ställer hon frågan "har du haft återfall" och eftersom jag inte ska ljuga så sa jag ja.
Berättade sen rubbet om öppenvården, terapeuten, arbetsgivaren osv.

Hon hade anat det (som jag innerst inne visste) eftersom jag slutat skicka dagar från appen plus att jag var extremt bakis (det syntes långa vägar) en gång i somras när hon hämtade vovvi.

Känns skönt ändå.
 
Kanske skönt att du fick ur dig det, även om det säkert inte var lätt. Så behöver du inte tänka på det.
Kämpa på!

Om du vill ha något annat att ägna dig åt på kvällarna rekommenderar jag ost framför tv:n.
Blandade ostar framför en bra tv-serie och en kopp te är det som får mig att klara av vintern. :p
 
Kanske skönt att du fick ur dig det, även om det säkert inte var lätt. Så behöver du inte tänka på det.
Kämpa på!

Om du vill ha något annat att ägna dig åt på kvällarna rekommenderar jag ost framför tv:n.
Blandade ostar framför en bra tv-serie och en kopp te är det som får mig att klara av vintern. :p

Jag har skaffat hbomax 😄 och köpt en äppelcider som visst ska vara god. Laddat upp med lösgodis och chips också :D
 
Jag har skaffat hbomax 😄 och köpt en äppelcider som visst ska vara god. Laddat upp med lösgodis och chips också :D
Jag skaffade också HBO Max nu!
Lösgodis och chips är utmärkta alternativ till ost.

Jag tycker det är ganska mysigt att ha en bra serie att längta till på kvällarna. Åtminstone jag har ganska lite energi när det är mörkt och kallt så det är skönt att stanna hemma och bara titta på något.
 
Jag brukar slökolla på såna där förutsägbart gulliga julfilmer på netflix när jag vill slappna av. Kanske inte fungerar för alla, men för mig i alla fall. Och chips eller godis är aldrig fel :d.
 
Jag skaffade också HBO Max nu!
Lösgodis och chips är utmärkta alternativ till ost.

Jag tycker det är ganska mysigt att ha en bra serie att längta till på kvällarna. Åtminstone jag har ganska lite energi när det är mörkt och kallt så det är skönt att stanna hemma och bara titta på något.

What We Do In The Shadows 😍 (serien, filmen den baseras på är inte så bra enligt mig)
 
Jag såg nyligen Lovesick (Netflix). Hade fördomar, trodde den skulle vara löjlig men den var ju jättemysig! Kände mig nästan lite ledsen när jag blev klar med sista avsnittet. :down:
Har även sett It's a Sin (Hbo) som nån tipsade om här på Buke. Den var också bra, men inte sån feelgood som Lovesick.
Igår började jag med The Wire som har lite långsamt tempo i början, men det kanske tar sig.
 
Hon är uppväxt med en pappa som var alkoholist. Vet inga detaljer, men tänker att det kan vara nånting vi borde prata om.
Hon nämnde nånting om att hon haft ett helvete :( sen är en del gråt för att hon är väldigt orolig för mig ❤
Absolut behöver hon någon att prata med om sina känslor, beroende drabbar alla de som håller oss kära. Däremot vill jag råda dig att i detta läge inte axla ansvaret för din mammas känslor. Senare, när ni båda fått hjälp och mår bättre kan det vara givande att man pratar (om ert förhållande och känslorna kring det) men i den akuta fasen behöver man stöd från annat håll. Al-Anon till exempel hjälper medberoende och har möten där de kan prata. Det finns fler organisationer, men den är såvitt jag vet den mest vidspridda.
 
Absolut behöver hon någon att prata med om sina känslor, beroende drabbar alla de som håller oss kära. Däremot vill jag råda dig att i detta läge inte axla ansvaret för din mammas känslor. Senare, när ni båda fått hjälp och mår bättre kan det vara givande att man pratar (om ert förhållande och känslorna kring det) men i den akuta fasen behöver man stöd från annat håll. Al-Anon till exempel hjälper medberoende och har möten där de kan prata. Det finns fler organisationer, men den är såvitt jag vet den mest vidspridda.

Nä det är väl lätt det jag gör och tar på mig dåligt samvete osv.
Ska kolla upp det åt henne, tror aldrig hon varit på nåt sånt.

Hittade! Och har nu smsat över uppgifter åt henne 😊
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp