Bukefalos 28 år!

Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Igår var tanken att jag skulle på spinning/core. Men var typ helt förlamad av trötthet under dagen så skippade.
Detta är vad jag sov under natten, helt underbart SKÖNT!
Screenshot_20211229-051942_Samsung Health.jpg
 
Emma fattar du hur jävla stolt du kan vara över dig själv? Bara det att erkänna problemet för sig själv, sen öppna upp sig så på ett forum, söka hjälp, ta emot den, kämpa emot ångest... Helt fucking otroligt.

❤ Jag har lite svårt att inse det själv, terapeuten säger det också... Jag är mer i stadiet "har jag verkligen problem, när det gått såhär enkelt att bli nykter" :grin:

Men tack!
 
Suck. Min mamma hade skickat sms runt 19 igår, jag sov ju och hade telefonen på ljudlöst.

Svarade på smset nu och då ringer hon upp, jag sa som det var att jag sov. "Är det säkert" frågar hon 😏 då sa jag att jag har bevis på det.
 
Suck. Min mamma hade skickat sms runt 19 igår, jag sov ju och hade telefonen på ljudlöst.

Svarade på smset nu och då ringer hon upp, jag sa som det var att jag sov. "Är det säkert" frågar hon 😏 då sa jag att jag har bevis på det.
Du gör det så himla bra :heart

Det kan nog vara svårt både med anhöriga och för de anhöriga. Min svärmor tog det år för innan hon litade på sin son att han fortfarande var nykter.

Även om det känns tröttsamt att din mamma inte litar på dig, kändes det skönt att veta att du inte har något att dölja, utan att du faktiskt är nykter? :)
 
Suck. Min mamma hade skickat sms runt 19 igår, jag sov ju och hade telefonen på ljudlöst.

Svarade på smset nu och då ringer hon upp, jag sa som det var att jag sov. "Är det säkert" frågar hon 😏 då sa jag att jag har bevis på det.

Hur känns det när hon frågar sånt? Jag hade tagit väldigt illa vid mig kan jag säga. Du har ju ditt liv och du har all rätt att somna när du vill utan att behöva redovisa detta med bevisföring. Jag förstår att hon bara är orolig, men ser inte hur det ska vara bra för er relation att du hela tiden ska ställas till svars, speciellt om det egentligen inte spelar roll vad du svarar då hon inte vågar tro dig. Jag hade försökt säga att "Mamma, jag älskar dig, men om du ställer frågor måste du vara redo att acceptera mina svar".
 
Du gör det så himla bra :heart

Det kan nog vara svårt både med anhöriga och för de anhöriga. Min svärmor tog det år för innan hon litade på sin son att han fortfarande var nykter.

Även om det känns tröttsamt att din mamma inte litar på dig, kändes det skönt att veta att du inte har något att dölja, utan att du faktiskt är nykter? :)

Tack ❤
Jo det var skönt att inte behöva ljuga. Men jag blir så märkbart irriterad på henne. Fattar att hon inte har nån tillit, men varför ens fråga då?
 
Hur känns det när hon frågar sånt? Jag hade tagit väldigt illa vid mig kan jag säga. Du har ju ditt liv och du har all rätt att somna när du vill utan att behöva redovisa detta med bevisföring. Jag förstår att hon bara är orolig, men ser inte hur det ska vara bra för er relation att du hela tiden ska ställas till svars, speciellt om det egentligen inte spelar roll vad du svarar då hon inte vågar tro dig. Jag hade försökt säga att "Mamma, jag älskar dig, men om du ställer frågor måste du vara redo att acceptera mina svar".

Jag blir irriterad...
Skickade bild på "beviset" och då svarade hon:
"Så skönt😊 Men vi är oroliga det måste du förstå. Du har ljugit så mycket för oss förr så klart vi blir oroliga"
 
Jag blir irriterad...
Skickade bild på "beviset" och då svarade hon:
"Så skönt😊 Men vi är oroliga det måste du förstå. Du har ljugit så mycket för oss förr så klart vi blir oroliga"

Jag har full förståelse för henne MEN detta är skälet till att hon behöver anhöriggruppen! Hon kan inte lägga detta på dig, det är inte din sak att hantera. Du hanterar din nykterhet i din krets med behandling, samtal etc.

HON MÅSTE ta sitt ansvar och söka sin grupp för att inte lägga det på dig. Hon får bara sätta på sig vuxenbyxorna, kamma till sig och se till att sköta detta för sin egen och för din skull.
 
Jag har full förståelse för henne MEN detta är skälet till att hon behöver anhöriggruppen! Hon kan inte lägga detta på dig, det är inte din sak att hantera. Du hanterar din nykterhet i din krets med behandling, samtal etc.

HON MÅSTE ta sitt ansvar och söka sin grupp för att inte lägga det på dig. Hon får bara sätta på sig vuxenbyxorna, kamma till sig och se till att sköta detta för sin egen och för din skull.

Jag vet, jag känner samma. Men kan inte göra så mycket annat än att tipsa henne om möten...

Tror dom kommer gå på söndag, men det är inte möten som så utan mer att dom kommer få en bild av hur öppenvården jobbar osv.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp