Bukefalos 28 år!

Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Första kvinnomötet idag.
Jag presenterade mig lite kort bara, men verkar vara trevliga äldre damer där iallafall :) vet inte om jag nånsin kommer känna mig bekväm med att prata, men tiden får utvisa det.
Jag är inget fan att prata om mig själv IRL.

Annars har det varit en halvkass vecka so far.
I söndags när jag la mig så bröt jag ihop totalt när jag tänkte på att Totte är död :cry:

Är helt sjukt trött, på halvkasst humör och känner mig urlakad i kroppen. Lyssnat på kroppen och tagit 2 vilodagar i rad nu, jag hoppas det vänder snart, avskyr verkligen att känna mig såhär :meh:
 
Sorg följer ju de olika faserna (chock, reaktion, bearbetning och nyorientering) oavsett om det gäller sorg efter djur eller människa. Och man kan hoppa hejvilt mellan faserna, innan man lärt sig leva med sorgen. Så det är inte konstigt att du fortfarande mår dåligt emellanåt över förlusten av Totte :heart .

Har du några planer i helgen?

Ja, det kändes lite oväntat bara, var helt oförberedd på det.

På lördag ska vi ha nån form av återträff med lite folk på jobbet, är ju många som jobbat hemma fram till nu. Vet inte exakt vad vi ska göra, men blir nog trevligt :)
Innan det har jag yoga och sen ska jag med mina föräldrar och köpa målarfärg till hallen!
Söndag är det träning och extrajobbet, så har fullt upp 😊
 
Ja, det kändes lite oväntat bara, var helt oförberedd på det.

På lördag ska vi ha nån form av återträff med lite folk på jobbet, är ju många som jobbat hemma fram till nu. Vet inte exakt vad vi ska göra, men blir nog trevligt :)
Innan det har jag yoga och sen ska jag med mina föräldrar och köpa målarfärg till hallen!
Söndag är det träning och extrajobbet, så har fullt upp 😊
Vilken färg blir det i hallen :) ?
 
Vilken färg blir det i hallen :) ?

Det blir gult 😄 funderar även på att köpa denna lampa och ha där. Avskyr såna här väggord många har men tycker denna är lite kul :D
Screenshot_20220223-094728_Chrome.jpg
 
Det blir gult 😄 funderar även på att köpa denna lampa och ha där. Avskyr såna här väggord många har men tycker denna är lite kul :D
Visa bifogad fil 86399
Det är SÅ kul att förnya sig :) ! Jag hade alldeles för mycket tid att spendera på Rusta häromdagen och hittade såklart en ny vardagsrumstapet.... :angel: Tänker att den skulle passa SÅ bra till min blå soffa, alla mina "guldiga" inslag, osv....
1645606826335.png
 
Första kvinnomötet idag.
Jag presenterade mig lite kort bara, men verkar vara trevliga äldre damer där iallafall :) vet inte om jag nånsin kommer känna mig bekväm med att prata, men tiden får utvisa det.
Jag är inget fan att prata om mig själv IRL.

Annars har det varit en halvkass vecka so far.
I söndags när jag la mig så bröt jag ihop totalt när jag tänkte på att Totte är död :cry:

Är helt sjukt trött, på halvkasst humör och känner mig urlakad i kroppen. Lyssnat på kroppen och tagit 2 vilodagar i rad nu, jag hoppas det vänder snart, avskyr verkligen att känna mig såhär :meh:
Försök orka med en promenad - det brukar hjälpa. Annars så är det ok att ha svackor ibland, och jag tror inte på hårdträning sådana dagar. Bra att du lyssnar på kroppen👍
 
Veckan började ju kasst men blev bara bättre och bättre (tack och lov)

Hämtade hem Totte igår, det gick bra, men var väldigt ledsamt och absurt 💔 pappa ska ordna en fin liten skylt till urnan. Kallbad med bästis man och sen spinning/core på kvällen.

Idag är det terapeuten, ska köra ett pass löpband och får matleverans från willys.
Imorgon yoga 🧘‍♀️, hämta färg hos en kompis plus köpa mer färg, på kvällen nån slags återträff med några från jobbet, jag har röstat på bowling :D

Min gamla bekant S skrev idag och frågade om jag skulle med på AA i helgen, men jag hinner nog inte, och sen är jag helt ärligt inte jättesugen 😅
 
Min terapeut sa att jag strålade :D
Hon påpekade även en grej med min nygamla dejt som jag träffar, som jag inte riktigt hade tänkt på, nyttigt att få en annans syn på vissa saker :)
Känselspröten är fortfarande ute!
 
Min första festkväll i nykterhet! Jag la mig precis i sängen, är imponerad att jag höll ut så länge :D

Spelkväll med några från jobbet, senare anslöt sig två till. Vid 01 for vi ut på krogen.
Har haft askul! Och jag kommer vakna upp och inte vara bakis, så himla värt.

Mina största issues har varit att jag inte tycker jag är rolig nykter, och har därför tidigare druckit mig pruttfull. Men vet ni, jag är kul nykter, vilken fantastisk insikt.
Stötte på en annan kollega ute som är van att alltid se mig onykter, han frågade varför jag nu helt plötsligt inte drack, svarade bara som det var: att jag är alkoholist. :)
Kändes bra!

Nu ska jag sova :D
 
Min första festkväll i nykterhet! Jag la mig precis i sängen, är imponerad att jag höll ut så länge :D

Spelkväll med några från jobbet, senare anslöt sig två till. Vid 01 for vi ut på krogen.
Har haft askul! Och jag kommer vakna upp och inte vara bakis, så himla värt.

Mina största issues har varit att jag inte tycker jag är rolig nykter, och har därför tidigare druckit mig pruttfull. Men vet ni, jag är kul nykter, vilken fantastisk insikt.
Stötte på en annan kollega ute som är van att alltid se mig onykter, han frågade varför jag nu helt plötsligt inte drack, svarade bara som det var: att jag är alkoholist. :)
Kändes bra!

Nu ska jag sova :D

Jag är så sjukt imponerad av dig! Heja heja!!
 
Jag är så sjukt imponerad av dig! Heja heja!!

Läste ditt senaste inlägg nu, och vet du @pepp, att jag sitter och gråter av glädje nu.
Du är så värd detta! Du kämpar och Du gör det så bra!
Så klart att du är rolig! Det visste vi väl! Vilken häftig insikt för dig!
Stor kram/Din bukevän

Wow! Underbart roligt att läsa :heart

Men vad fina ni är ❤
Jag är så himla glad att jag har dom vänner jag har också, så himla stöttande. "Pepp, känns det jobbigt nån gång under kvällen så säg till" verkligen måna om att jag skulle ha det bra.

Och ja jag hat sovit alldeles för lite, drack en celsius och sen en liten kaffe ute, alldeles för sent. Men det är fint väder, så jag tänker mig en promenad 😊
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp