Bukefalos 28 år!

Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Till lite roligare saker, ikväll ska jag och bowla och äta middag med två stycken från kvinnomötet :) ska bli mycket trevligt!
En av dom känner jag verkligen att jag klickat med, kul att ha andra som är i samma sits som man kan umgås med ❤️
 
Kloka ord som vanligt.
Vet inte riktigt vad hon fiskar efter, det känns ju lite som att det inte spelar nån roll vad jag svarar eftersom hon ändå inte tror på mig..
Tänkte inte så mycket på det just där och då, men började reflektera över det när jag kom hem och insåg väl hur dåligt det faktiskt kändes.

Ska testa att vägra svara nästa gång och förklara att det får mig ur balans typ 🤔

Min teori är att hon har känslor av oro och försöker stilla dessa genom att fråga, men eftersom känslan kommer från henne själv så kan ditt svar inte ge lindrig, sant eller ej. Just att man vill tillsätta något utifrån (till exempel bekräftelse) när man mår dåligt/har ångest är ganska vanligt. Medberoende tar ofta på sitt ett stort känslomässigt ansvar också och har en stress i sig att de skall vara med och försöka kontrollera, moderera och hantera, och det kan vara jättesvårt att släppa taget om det.

Jätteroligt att höra att ni skall umgås! Jag är så glad att du kommit till kvinnomötena, utan dem hade jag inte suttit där jag gör idag :D:love:
 
Min teori är att hon har känslor av oro och försöker stilla dessa genom att fråga, men eftersom känslan kommer från henne själv så kan ditt svar inte ge lindrig, sant eller ej. Just att man vill tillsätta något utifrån (till exempel bekräftelse) när man mår dåligt/har ångest är ganska vanligt. Medberoende tar ofta på sitt ett stort känslomässigt ansvar också och har en stress i sig att de skall vara med och försöka kontrollera, moderera och hantera, och det kan vara jättesvårt att släppa taget om det.

Jätteroligt att höra att ni skall umgås! Jag är så glad att du kommit till kvinnomötena, utan dem hade jag inte suttit där jag gör idag :D:love:

Exakt sådär tror jag att det är! Hon har ju en del i bagaget också iom att hennes pappa var alkoholist :( jag är iallafall väldigt glad att hon fortsätter gå på anhörigträffarna och hoppas att hon får ut något av dom.

Jaaa, dom är så himla gulliga i gruppen, kommer helt klart fortsätta gå efter att jag är "klar" i november!
 
Jobbar på att försöka hitta en bra nivå på träningen så jag inte "bränner ut" mig igen.

Det är svårt, idag tänkte jag mig vilodag, men kommer ta en promenad iaf! Det är som att jag får dåligt samvete direkt... dumma hjärna.

Förra veckan var rätt intensiv..
Måndag: yoga 1h
Tisdag: promenad 5km
Onsdag: cirkelträning 40 min
Torsdag: spinning 1h
Fredag: helvila, var helt slut
Lördag: promenad 1 mil
Söndag: spinning 1h, promenad 4.4 km

Jag försöker tänka att jag faktiskt har ett väldigt aktivt jobb plus ett extrajobb på det. Kroppen behöver vila ibland!
 
Jag försöker tänka att jag faktiskt har ett väldigt aktivt jobb plus ett extrajobb på det. Kroppen behöver vila ibland!
Bra där!! :up:

Det är lika viktigt med återhämtning som med träning. Om du har veckoschema på det du tränar, lägg isåfall in två dagar med vila.
När jag skriver vila så kan det vara lika med en "strosa-runt-promenad", men inte en PW - du måste inte vara helt still, men du fattar ;)

och igen - DU är så attans grym i din resa. Jag kan inte nog betona det :heartbow:
 
Bra där!! :up:

Det är lika viktigt med återhämtning som med träning. Om du har veckoschema på det du tränar, lägg isåfall in två dagar med vila.
När jag skriver vila så kan det vara lika med en "strosa-runt-promenad", men inte en PW - du måste inte vara helt still, men du fattar ;)

och igen - DU är så attans grym i din resa. Jag kan inte nog betona det :heartbow:

Det är ju det! Och så lätt att glömma och bara kötta på!
2 dagar låter ju jättemycket i mitt huvud, men det är ju min osunda hjärna som talar :D

Jag skippade promenad efter kvinnomötet idag, kom ändå upp i mina steg (lite manisk där med...) ligger i badet nu och försöker koppla av 😊

Tack ❤️❤️
 
Jobbar på att försöka hitta en bra nivå på träningen så jag inte "bränner ut" mig igen.

Det är svårt, idag tänkte jag mig vilodag, men kommer ta en promenad iaf! Det är som att jag får dåligt samvete direkt... dumma hjärna.

Förra veckan var rätt intensiv..
Måndag: yoga 1h
Tisdag: promenad 5km
Onsdag: cirkelträning 40 min
Torsdag: spinning 1h
Fredag: helvila, var helt slut
Lördag: promenad 1 mil
Söndag: spinning 1h, promenad 4.4 km

Jag försöker tänka att jag faktiskt har ett väldigt aktivt jobb plus ett extrajobb på det. Kroppen behöver vila ibland!
Du kan inte ge dig själv en passande regel att följa? Tex träna varannan dag eller vad som passar dig och ditt liv. Då behöver du inte få dåligt samvete dagarna du inte tränar, för du följer ju bara din regel.
 
Du kan inte ge dig själv en passande regel att följa? Tex träna varannan dag eller vad som passar dig och ditt liv. Då behöver du inte få dåligt samvete dagarna du inte tränar, för du följer ju bara din regel.

Ja, jo. Jag har det rätt inrutat redan, tisdag och fredag är vilodagar. Sen skadar det ju kanske inte om jag tar en promenad då 🤔
 
Ja, jo. Jag har det rätt inrutat redan, tisdag och fredag är vilodagar. Sen skadar det ju kanske inte om jag tar en promenad då 🤔
En promenad för att njuta av våren, solen i ansikten, eller regnets mjuka droppar i håret, en promenad för att fylla lungorna med frisk luft utan att vara andfådd, en promenad för återhämtning och för att kravlöst låta tankarna vandra som de vill - absolut. En powerwalk för att höja pulsen - nope. :heart
 
Mötena med terapeuten blir bara kortare och kortare :D idag pratade vi lite om hemläxan (som jag inte hunnit göra) och jag berättade hur jag satte gränser (en irriterande kollega) i veckan.
Vi var klara efter en halvtimme.

Imorgon blir det festligheter, bett min kompis köpa blåbärsdricka på systembolaget!
 
Senast ändrad:
Mötena med terapeuten blir bara kortare och kortare :D idag pratade vi lite om hemläxan (som jag inte hunnit göra) och jag berättade hur jag satte gränser (en irriterande kollega) i veckan.
Vi var klara efter en halvtimme.

Imorgon blir det festligheter, bett min kompis köpa blåbärsdricka på systembolaget!
Vad är det för blåbärsdricka? :)
 
Vad är det för blåbärsdricka? :)

Denna! Min terapeut sa att den var grym :)
classic.png
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund
  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp