Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Försäkringshandläggare, nä tack. Dom har väldigt strikta scheman, ingen rörelse och så avskyr jag att prata i telefon :D

Kommer inte börja plugga, jag har inte betygen som krävs och ingen ork eller lust att läsa upp :o
Haha - sådana finns det nog som det räcker av jo.

Jag hade inte heller några gångbara betyg och de jag hade var ogiltiga. Men ändå öppnades en möjlighet att söka in på universitetet. Kom nu inte riktigt i mål, men oj vad jag lärde mig, men sen att osätta det till något jobbande är väl det mindre bevänt med för tillfället.

Sen är där yrkeshögskoleutbildningarna, där är inte samma krav, utan andra. Sen deltidsutbildningar delvis på distans mm - finns mer än vad man tror, man ska bara hitta dem efter att man kommit på att man vill hitta dem.
Kan tänka mig att du i det som varit fått släppa en och annan bekant och hitta möjligheter för att ramla på nya bekantskaper skulle kunna vara lite trevligt.
 
Mitt nya lördagsnöje, tycker det är så himla skönt :love:
Screenshot_20220611-111558_Connect.jpg
 
Min granne hojtade till när jag gick till tvättstugan, skulle kolla på en blomma hon fått av mig (detta minns jag inte 🙄 ) och så frågade hon om vi skulle gå ut och ta en drink nångång.
Sa att jag inte dricker längre, och så berättade jag allt :) alltså det är så jäkla skönt att vara ärlig om det, inget hymlande!
 
Min granne hojtade till när jag gick till tvättstugan, skulle kolla på en blomma hon fått av mig (detta minns jag inte 🙄 ) och så frågade hon om vi skulle gå ut och ta en drink nångång.
Sa att jag inte dricker längre, och så berättade jag allt :) alltså det är så jäkla skönt att vara ärlig om det, inget hymlande!
Du är modig! Och jag är övertygad om att du genom din öppenhet, både här och i verkliga livet, hjälper andra :)
 
Något som är så bra, tycker jag som gillar att gå ut och ta en drink men inte gillar känslan av berusning, är att det finns många goda alkoholfria drinkar. Jag brukar ofta välja att be bartendern att blanda något gott åt mej. Bara grejen med god dricka i vackert glas med pynt gör att det känns festligt.
 
Tycker du ska avvakta tills det ska rekryteras växlare/radioloksoperatör i Boden eller Luleå! :D Kollar annonser regelbundet för att tipsa dig när det dyker upp, tror det skulle passa dig och vill minnas att du gillar tåg.

Och stor och välförtjänt klapp på axeln för att du lyckats så bra med allt :heart
 
Något som är så bra, tycker jag som gillar att gå ut och ta en drink men inte gillar känslan av berusning, är att det finns många goda alkoholfria drinkar. Jag brukar ofta välja att be bartendern att blanda något gott åt mej. Bara grejen med god dricka i vackert glas med pynt gör att det känns festligt.

Jo jag har liksom inget emot att gå ut att ta en alkoholfri drink, det var hon som var snabb med att säga att vi kunde hitta på nåt annat :)
 
Tycker du ska avvakta tills det ska rekryteras växlare/radioloksoperatör i Boden eller Luleå! :D Kollar annonser regelbundet för att tipsa dig när det dyker upp, tror det skulle passa dig och vill minnas att du gillar tåg.

Och stor och välförtjänt klapp på axeln för att du lyckats så bra med allt :heart

Åh vad snällt! :laugh: jag sökte ju till lokförare för herrans massa år sen, men klarade inte ens första testerna 😆

Tack snälla ❤️
 
Sommarfest med stället jag är uthyrd till ikväll.

Halvers kväll, det var middag med show, hög volym så man fick skrika till varandra för att höra nåt, dålig vegetarisk mat och jag kände mig allmänt obekväm.
Och nu är jag i säng alldeles för sent och jättetrött 😅
 
När jag var vegetarian drömde jag då och då att jag åt falukorv. Tror att det var just falukorv för att det dels var kött, d.v.s. fel, och dels inte ens gott så att jag ångrade mig extra mycket och verkligen kände att jag hade förstört allt och det var så extremt onödigt. En chans att påminnas om att man verkligen inte vill göra så på riktigt? Men ja, väldigt stressande före insikten att det inte var verklighet.
 
Ännu en dröm om att jag drack.
Obehagligt verkligt i vanlig ordning och jag vaknade upp alldeles svettig O_o
I början av min graviditet drömde jag ofta att jag rökte, vilket jag hade slutat med när jag fick reda på graviditeten. Handlade ofta om att jag glömde att jag var gravid och då rökte, sen blev jag förtvivlad när jag kom på det O_o
 
Det jag kan tänka mig är att det är sommar, det är alkohol banne mig överallt. Alla i min närhet dricker, folk på stan dricker..
Sen närmar sig midsommar, som jag avskyr. Alla ska dricka 🤓

Så rimligt att detta påverkar undermedvetet också. Men fasen vad pissigt det känns när det blir så. Låt en va ifred i ens drömmar, liksom! Hjärnan alltså.. :heart
 
Midsommar!

Ska snart iväg och köra backträning med en kompis, förhoppningsvis bada efteråt.
Har köpt hem så jag ska käka tacos till middag, godis och chips till kvällen.
Eventuellt promenerar jag milen ikväll då det är jättefint väder 🌞

Är bjuden på 4 olika grejer, men jag orkar inte vara med par eller folk som dricker just den här dagen. Känns som ett bra beslut!
Har eventuellt en plan att springa milen imorgon, då vill jag vara pigg.

Har helt ärligt ett rätt stort sug just nu. Inte jättekul, men det går ju över!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp