Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

När det tydligt är par middag så känns det inte som att jag har nått att tillföra
Men va?! Det är där är ju uppåt väggarna. Det har hänt att jag har haft middag med flera par men inte på något vis att det med att de är par det som "tillför" något till middagen som inte den eller de singlar som är med eller inte är med?

Man blir bjudan för att man är skön person helt enkelt.
 
Här kommer lite random gnäll.

Nyår var "okej", hade ju bjudit in mig själv till mina föräldrar, när jag kom dit kände jag bara nej jag vill ju inte vara här, pappa sitter och fäller rasistiska kommentarer så fort nyheterna kommer på. Det var god mat åtminstone 🙃
Fick sen skjuts till gymmet, även där fäller pappa en rasistisk kommentar. Jag kräks på detta.
Körde ett dåligt pass och gick sen hem och somnade innan 12.

Vaknade på söndagen med ångest, skrev till min kompis att hojta till om hon skulle till gymmet så vi kunde samåka, hon skrev 5 min innan, då hade jag hunnit käka och kunde inte följa, hade behövt en heads up. Tog en promenad på isen senare istället.

Är på så fruktansvärt dåligt humör, är så himla trött, less på typ allt.

Är inne på min 5:e vecka med övertid, tror det har mycket med mående att göra, min vilopuls har höjts och jag sover sämre. Det är inte speciellt jobbigt fysiskt, men mer psykiskt då jag börjar väldigt tidigt. Det återstår bara 2.5 vecka nu sen är det tillbaks till det normala, jag LÄNGTAR.
 
Senast ändrad:
Konstaterade senast idag att mitt mående också ballade ur direkt efter helgerna (jag är sjuk så jobbade inte i mellandagarna som planerat) när jag insåg att det var dags att börja passa tider, "skärpa sig" och gå till jobbet 🙃

Hoppas du kan hålla nosen ovanför ytan och räkna ner 🙏
 
Något bättre känsla ikväll efter kvinnomötet :heart Det var en som sa att hon skulle ha som "löfte" att försöka tänka mer positivt, det ska jag försöka ta med mig i 2023, har så lätt att se allt det negativa istället för det som faktiskt är bra.
 
Träffade min terapeut i torsdags, det var fint.

Vi var rätt överens om att det är ensamheten som ställer till det som jag nämnt här tidigare, att jag måste våga prata om den, inte grotta ner mig och ta på mig offerkoftor.
Detta i samband med att jag återupptog kontakten med en gammal bekant som inte är bra för mig, samt triggern i kollegan som brukade köpa ut åt mig förut.
Har varit bra att få nästla i det lite. Och jag undrar fortfarande varför jag inte gått terapi tidigare 😅 det är nyttigt!

I slutet sa hon "nu pratar jag inte som beroendeterapeut utan som vanlig person" och så sa hon en massa fina saker om mig 🥺 jag har ju jättesvårt att ta till mig sånt, men försökte suga åt mig i den mån det gick 😁
 
Träffade min terapeut i torsdags, det var fint.

Vi var rätt överens om att det är ensamheten som ställer till det som jag nämnt här tidigare, att jag måste våga prata om den, inte grotta ner mig och ta på mig offerkoftor.
Detta i samband med att jag återupptog kontakten med en gammal bekant som inte är bra för mig, samt triggern i kollegan som brukade köpa ut åt mig förut.
Har varit bra att få nästla i det lite. Och jag undrar fortfarande varför jag inte gått terapi tidigare 😅 det är nyttigt!

I slutet sa hon "nu pratar jag inte som beroendeterapeut utan som vanlig person" och så sa hon en massa fina saker om mig 🥺 jag har ju jättesvårt att ta till mig sånt, men försökte suga åt mig i den mån det gick 😁
Önskar att du bodde närmare mig! Hade älskar haft en kompis som dig att träna/gå promenader och vandra med. 😃
 
Senast idag läste jag en artikel i Borås Tidning om två som önskade skaffa fler kompisar, den typen som vill gå på promenad/gymma/fika. Men att det var svårt eftersom de var vuxna. Jag kan hålla med, det känns som det är svårare att träffa kompisar men eftersom jag har hästarna så har jag träffat några bra vänner därigenom.

Såg i en lokal fbgrupp att de ordnade promenader en helgdag varje vecka. Alla var välkomna men man ska våga sig dit också 😅
 
Jag kollade Friluftsfrämjamdet i staden där jag tror att du bor, Pepp. De har en nystartad vandringsgrupp!

Jag bor i Luleå, testade söka nu, men hittade inget :(

Sen är det det där med att träffa nya människor, jag tycker det är skitjobbigt 😅 skulle nog kunna hitta badkompisar i en vinterbadsgrupp som jag är med i, men jag har inte ork eller energi just nu.

Ensamheten som jag skriver om gäller främst saknaden av partner, jag har en liten grupp med fina vänner som jag är rätt nöjd med. Nu är alla i förhållanden så det blir inte att man ses på samma sätt som förut riktigt.
 
Jag älskar liksom mina ensampromenaderna där jag får gå när jag vill, i mitt eget tempo, stanna och fota och lyssna på musik. Lite samma med gymmet, jag vill inte vara beroende av nån annan för att ta mig iväg.

Idag ska jag iallafall fara och bada med min bästis man, uppskattar verkligen att vi kan umgås på tu man hand!
 
Jag bor i Luleå, testade söka nu, men hittade inget :(

Sen är det det där med att träffa nya människor, jag tycker det är skitjobbigt 😅 skulle nog kunna hitta badkompisar i en vinterbadsgrupp som jag är med i, men jag har inte ork eller energi just nu.

Ensamheten som jag skriver om gäller främst saknaden av partner, jag har en liten grupp med fina vänner som jag är rätt nöjd med. Nu är alla i förhållanden så det blir inte att man ses på samma sätt som förut riktigt.
Aha, jag förstår. Här är länken i alla fall!
https://www.friluftsframjandet.se/regioner/norr/lokalavdelningar/lulea/vandring/
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp