Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Detta!
https://www.addnature.com/msr-elixir-1-tent-with-footprint-M717944.html?vgid=G792094

Jag hoppas jag ska bli nöjd :D nu måste jag sätta mig ner och kolla sovsäckar också, tycker det är så tråkigt 😂
Har du råd (och känner dig ok med att det är djur, har för
Mig att du kanske är vegan?) så köp dun. Jag köpte en syntetsäck för ”mellantemperatur” av lite snålhet bara för att inse att jag behövde en dyrare, varmare och ffa lättare ändå 😂. Den jag använder mest nu har en temperatur ner till -20, använder den på sommaren oxå men då öppen och med sovsäckslakan. Tältade när det var som absolut varmast i somras (30 grader) och hade då min sambos tunna dunsäck för att spara plats då jag var ensam med dottern så behövde bära all utrustning , men frös faktiskt lite på natten. Det gör oxå stor skillnad om man är två vuxna i tältet, är min sambo med blir det ju klart varmare än bara jag och en tre-åring.
Tror det är en tidigare modell av denna https://www.addnature.com/marmot-micron-15-sleeping-bag-long-M1116983.html?vgid=G1652657#cgid=375980
 
Har du råd (och känner dig ok med att det är djur, har för
Mig att du kanske är vegan?) så köp dun. Jag köpte en syntetsäck för ”mellantemperatur” av lite snålhet bara för att inse att jag behövde en dyrare, varmare och ffa lättare ändå 😂. Den jag använder mest nu har en temperatur ner till -20, använder den på sommaren oxå men då öppen och med sovsäckslakan. Tältade när det var som absolut varmast i somras (30 grader) och hade då min sambos tunna dunsäck för att spara plats då jag var ensam med dottern så behövde bära all utrustning , men frös faktiskt lite på natten. Det gör oxå stor skillnad om man är två vuxna i tältet, är min sambo med blir det ju klart varmare än bara jag och en tre-åring.
Tror det är en tidigare modell av denna https://www.addnature.com/marmot-micron-15-sleeping-bag-long-M1116983.html?vgid=G1652657#cgid=375980

Är vegetarian, men kan tänka mig köpa dun! Har bokmärkt den du skickade så jag kan kika sen.

Enda gången jag frusit lite är när vi var mot Sarek på hösten, då var det nog nån minusgrad på natten. Men så har jag också en sliten sovsäck från typ intersport från 90 talet 😂
 
Åh, den lät bra! Jag hatar att det är bängligt och osmidigt att sova på sidan i min sovsäck och jag har alltid ont i höfterna när jag vaknar. Trots bra liggunderlag, kommer inte ihåg vad det heter, men ett sånt där uppblåsbart med lite dun i. Ser fram emot en recension sen 🙏😄

Visst! Jag sover alltid på sidan hemma, men undviker det ute just för att det är så bängligt :D
Får se om det blir den i slutändan, återkommer!
 
Julen har varit okej, vi firar väl inte direkt som så. Ätit gott, varit uttråkad hos mina föräldrar, badat, promenerat med bästis. Inte haft något direkt sug heller :)

Fick en fantastisk julklapp av mina föräldrar, en swish med en bra slant, "vi vill stötta dig så du kan köpa på dig utrustning när du ska och vandra" så nu har jag köpt mig ett tält! 😄 väska ska jag gå och prova ut till våren tänker jag ❤️

Haft vilovecka från träningen då jag är inne på min 3:e övertidsvecka, kände att det blev lite för mycket för kroppen. Men idag ska jag starta upp igen!

Mitt största issue nu är sömnen, jag vaknar före fan, och är därmed extremt kvällstrött, igår ville jag gå och lägga mig vid 19 redan, ska försöka få ordning på den, testa ta powernap mitt på dagen och se hur det funkar.

Nyår närmar sig, jag har bjudit in mig själv till mina föräldrar igen, det blir ju inte lika många timmar där som julafton så det blir nog bra :D

En liten random uppdatering!
Om du är osäker på vilken ryggsäck prova hyr en ocb provgå med. Så sjukt individuellt vad som passar var och en!

Höga kusten är inte så långt borta om du vill gå tidigare än fjällen tinat fram! Min favoritplats framförallt i april maj innan alla andra är där!
 
Om du är osäker på vilken ryggsäck prova hyr en ocb provgå med. Så sjukt individuellt vad som passar var och en!

Höga kusten är inte så långt borta om du vill gå tidigare än fjällen tinat fram! Min favoritplats framförallt i april maj innan alla andra är där!

Ska prova ut ryggsäck på Naturkompaniet 😊 nu har jag en retro haglöfs, älskar den, men den passar mig inte riktigt och den är inte så praktisk :D

Höga kusten är en favorit! 😍 Kommer nog dock bli turer närmare innan sommaren, tar sån tid att köra tänker jag. Kommer ändå inte ha bil förrän snön har tinat (jag är slö och vill ta mig fram själv istället för buss/tåg)
 

Ooh, jag visste inte heller att det fanns sovsäckar för sidosovare. Jag sover faktiskt på sidan även i tält eftersom jag äntligen har ett liggunderlag bra nog för att tillåta det, så jag borde definitivt titta på en sån. Fast jag vill inte ha med dun dock. Ifall du köper får du recensera sen, om det verkligen är skillnad!
 
Ooh, jag visste inte heller att det fanns sovsäckar för sidosovare. Jag sover faktiskt på sidan även i tält eftersom jag äntligen har ett liggunderlag bra nog för att tillåta det, så jag borde definitivt titta på en sån. Fast jag vill inte ha med dun dock. Ifall du köper får du recensera sen, om det verkligen är skillnad!

Visste inte heller att det fanns förrän nu 😄
 
Ska prova ut ryggsäck på Naturkompaniet 😊 nu har jag en retro haglöfs, älskar den, men den passar mig inte riktigt och den är inte så praktisk :D

Höga kusten är en favorit! 😍 Kommer nog dock bli turer närmare innan sommaren, tar sån tid att köra tänker jag. Kommer ändå inte ha bil förrän snön har tinat (jag är slö och vill ta mig fram själv istället för buss/tåg)
Hoppas in här med lite tips: Du kanske har koll på detta, eller så har du inte det... Så tipsar om att kolla lite youtubevideos om hur du provar ut ryggsäck innan du börjar. Och se till att packa i ordentligt med vikt i ryggsäcken innan du provar. Om det finns vikter så är det bra att varva med annat beroende på hur de ser ut. Väldigt få ryggsäckar fungerar bra med en stor tung klump i botten t.ex.
Vet inte hur det är hos dig men här finns en miljon naturkompanietbutiker och personalen är ofta förtroendeingivande men de har ingen egentlig koll på hur grejer egentligen fungerar. Men de är ju de som har grejerna så man får ändå gå dit och prova.
 
God fortsättning till alla er som följt och stöttat mig i den här resan, den fortsätter nästa år 💕💫🙏 ni är guld.

Avslutar med ytterligare jämförelsebild pga kul att se.
2019 vs 2022 🙃
IMG_20221231_121103.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp