Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

En liten random uppdatering här.

Min kropp sparkade bakut förra helgen när min övertid var slut, fick feber och mådde illa, hade massor av kul grejer inplanerade just den helgen så efter det kände jag mig som världens ensammaste människa.
Fick träffa bästis i onsdags, det var lika fint som alltid, jag saknar verkligen att hänga mer med henne.

Känner mig stabil i nykterheten.
Måendet är lite upp och ner. Denna vecka har varit väldigt bra, jag är trots allt bra på att embraca den här ensamheten, tar mig ut själv osv. Men det tär, jag får panik av tanken att leva ensam utan en partner resten av mitt liv.
Fattar inte hur jag ska orka träffa nån, avskyr tinder, plus att jag är bannad därifrån så måste be min mamma om hjälp om jag ska ha det 🙄

Ser fram emot sommaren nu, att fara iväg och få vandra ensam. Vem vet, kanske träffar jag nån där på vägen.

På det stora hela bra alltså! Man får göra det bästa av situationen.
 
En liten random uppdatering här.

Min kropp sparkade bakut förra helgen när min övertid var slut, fick feber och mådde illa, hade massor av kul grejer inplanerade just den helgen så efter det kände jag mig som världens ensammaste människa.
Fick träffa bästis i onsdags, det var lika fint som alltid, jag saknar verkligen att hänga mer med henne.

Känner mig stabil i nykterheten.
Måendet är lite upp och ner. Denna vecka har varit väldigt bra, jag är trots allt bra på att embraca den här ensamheten, tar mig ut själv osv. Men det tär, jag får panik av tanken att leva ensam utan en partner resten av mitt liv.
Fattar inte hur jag ska orka träffa nån, avskyr tinder, plus att jag är bannad därifrån så måste be min mamma om hjälp om jag ska ha det 🙄

Ser fram emot sommaren nu, att fara iväg och få vandra ensam. Vem vet, kanske träffar jag nån där på vägen.

På det stora hela bra alltså! Man får göra det bästa av situationen.
Det är inte roligt när ensamheten slår till sådär :heart. Vad bra att du fick träffa bästis. Och skönt att läget är stabilt.

Gällande att träffa någon: Plötsligt händer det! Det tror jag på. En får som du är inne på ta för sig, hänga med på aktiviteter, för sin egen skull såklart, men det är ju annat folk där också...
Men jag är också rädd för att bli ensam resten av livet. Även om mitt läge är ett annat.
 
Det är inte roligt när ensamheten slår till sådär :heart. Vad bra att du fick träffa bästis. Och skönt att läget är stabilt.

Gällande att träffa någon: Plötsligt händer det! Det tror jag på. En får som du är inne på ta för sig, hänga med på aktiviteter, för sin egen skull såklart, men det är ju annat folk där också...
Men jag är också rädd för att bli ensam resten av livet. Även om mitt läge är ett annat.

Ja jag försöker tänka så, försöker hålla hoppet uppe, men har så svårt att se det.

Är ju tyvärr dålig på aktiviteter då jag inte gillar att träffa nya människor och hänga i grupp så där biter jag ju mig själv i arslet lite.

Ja jag har följt din tråd i tystnad ❤️ så hemskt att bli fråntagen sin älskade alldeles för tidigt :(
 
En liten random uppdatering här.

Min kropp sparkade bakut förra helgen när min övertid var slut, fick feber och mådde illa, hade massor av kul grejer inplanerade just den helgen så efter det kände jag mig som världens ensammaste människa.
Fick träffa bästis i onsdags, det var lika fint som alltid, jag saknar verkligen att hänga mer med henne.

Känner mig stabil i nykterheten.
Måendet är lite upp och ner. Denna vecka har varit väldigt bra, jag är trots allt bra på att embraca den här ensamheten, tar mig ut själv osv. Men det tär, jag får panik av tanken att leva ensam utan en partner resten av mitt liv.
Fattar inte hur jag ska orka träffa nån, avskyr tinder, plus att jag är bannad därifrån så måste be min mamma om hjälp om jag ska ha det 🙄

Ser fram emot sommaren nu, att fara iväg och få vandra ensam. Vem vet, kanske träffar jag nån där på vägen.

På det stora hela bra alltså! Man får göra det bästa av situationen.

Efter att jag gjorde slut med pappan till mitt barn trodde jag att jag skulle behöva vara ensam för alltid jag med. Vars skulle det ens kunna finnas någon som både matchar mig som person OCH var kapabel till en hälsosam relation OCH var intresserad av att komma in i mitt liv med hästgård och barn och norrbottensliv...

Jag hängde mycket i intressegrupper på discord och diskuterade nördiga ämnen för att fördriva tid och ha ett pandemisäkert umgänge. Och då dök det upp en! En alldelens underbart perfekt, men 6 år yngre och på andra sidan Atlanten och mitt i en pandemi.

Men det löste sig 💖. Vi är sambos nu.
 
Ja jag försöker tänka så, försöker hålla hoppet uppe, men har så svårt att se det.

Är ju tyvärr dålig på aktiviteter då jag inte gillar att träffa nya människor och hänga i grupp så där biter jag ju mig själv i arslet lite.

Ja jag har följt din tråd i tystnad ❤️ så hemskt att bli fråntagen sin älskade alldeles för tidigt
Äsch, så synd att vi inte bor närmare varandra.
Jag tror att jag skulle gilla att umgås med dig.
Då kunde vi peppa varandra att komma ut på lite grejer. :)
 
Ja jag försöker tänka så, försöker hålla hoppet uppe, men har så svårt att se det.

Är ju tyvärr dålig på aktiviteter då jag inte gillar att träffa nya människor och hänga i grupp så där biter jag ju mig själv i arslet lite.

Ja jag har följt din tråd i tystnad ❤️ så hemskt att bli fråntagen sin älskade alldeles för tidigt :(
Du är alltid välkommen till Skåne :heart Jag har inga problem att ta det sociala ansvaret om du inte orkar :heart
 
En liten random uppdatering här.

Min kropp sparkade bakut förra helgen när min övertid var slut, fick feber och mådde illa, hade massor av kul grejer inplanerade just den helgen så efter det kände jag mig som världens ensammaste människa.
Fick träffa bästis i onsdags, det var lika fint som alltid, jag saknar verkligen att hänga mer med henne.

Känner mig stabil i nykterheten.
Måendet är lite upp och ner. Denna vecka har varit väldigt bra, jag är trots allt bra på att embraca den här ensamheten, tar mig ut själv osv. Men det tär, jag får panik av tanken att leva ensam utan en partner resten av mitt liv.
Fattar inte hur jag ska orka träffa nån, avskyr tinder, plus att jag är bannad därifrån så måste be min mamma om hjälp om jag ska ha det 🙄

Ser fram emot sommaren nu, att fara iväg och få vandra ensam. Vem vet, kanske träffar jag nån där på vägen.

På det stora hela bra alltså! Man får göra det bästa av situationen.
Så glad att du uppdaterar, och att du fått hänga med bästis och att du känner dig stabil i nykterheten 🌷
 
Kvinnomöte i tisdags, kändes dåligt för min del. Vi var fler än vi brukar vara, jag fick inte fram nåt vettigt att säga i vanlig ordning, hasplade ut nåt av bara farten, och kände mig hopplös som inte kan ha djupare diskussioner i grupp 🤡 det.går.inte.

Less på jobbet, hemsk period att städa, sökte semester näst nästa vecka 3 dagar, men vi har ingen vikarie så får härda ut till mars.

Avstämningsmöte med läkare, ssk, ag och terapeut på onsdag, gillar inte dom mötena egentligen då jag avskyr att stå i centrum 😅 men dom brukar vara över fort tack och lov.

Idag brottas jag med min hjärna att jag måste ta en vilodag, det är okej att träna 5 dagar i veckan, jag behöver inte träna 6 dagar.
Ska ta en långpromenad istället, det är fantastiskt väder ute ❤️
 
Kvinnomöte i tisdags, kändes dåligt för min del. Vi var fler än vi brukar vara, jag fick inte fram nåt vettigt att säga i vanlig ordning, hasplade ut nåt av bara farten, och kände mig hopplös som inte kan ha djupare diskussioner i grupp 🤡 det.går.inte.

Less på jobbet, hemsk period att städa, sökte semester näst nästa vecka 3 dagar, men vi har ingen vikarie så får härda ut till mars.

Avstämningsmöte med läkare, ssk, ag och terapeut på onsdag, gillar inte dom mötena egentligen då jag avskyr att stå i centrum 😅 men dom brukar vara över fort tack och lov.

Idag brottas jag med min hjärna att jag måste ta en vilodag, det är okej att träna 5 dagar i veckan, jag behöver inte träna 6 dagar.
Ska ta en långpromenad istället, det är fantastiskt väder ute ❤️
Snart dags för den underbara femte årstiden ❤
Älskar mitt norrländska hem på vårvintern 🌞❄❤
 
Förklara för en Skåning, vad är den femte årstiden? 😁
Fotat genom ett smutsigt fönster. Är nog -5 i skuggan, men +5 i solen 😍
IMG20230211110411.jpg
 
Det ska också räknas in att solen står lågt, så den värmer framifrån om man sitter mot en husvägg. Dagsmejan ger skare som gör att ljuset reflekteras ännu mer av snön och dagslängden ökar denna tiden så mycket att man nästan märker det från en dag till en annan att den är över trädtopparna längre. Jag fattade inte vad vårvinter verkligen var innan jag flyttade upp och upplevde det på riktigt.

Bästa tiden på hela året att sitta på verandan med en kopp kaffe i februari/mars när det är -5 i luften samtidigt som man känner att solljuset värmer. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp