Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Vad skönt! Här är det verkligen överallt, lite varierat ålderspann, men mest bland de yngre. Fattar ju att problemet sitter hos mig också, blir typ provocerad (avundsjuka?)

Det låter mysigt 💕 påsk känns lite som julafton, att det är barnens högtid.

Glad helg till dig med 😊
Så trist att alkoholen är så frekvent involverad i din omgivning. Den behövs ju inte.

Det är mysigt ❤️
Men som med alla högtider förstår jag inte varför man är ledig EFTER högtiden och inte före? Det är så mycket man "ska" hinna med innan, det hade ju varit smartare att ha ledigt då 😄
 
Jag jobbar hela helgen så ingen alkohol här.
Annars hade det nog blivit lite prosecco före middagen igår, om jag ska vara ärlig.
Godis dock. Mängden godis som barnen satt i sig... Och för att inte tala om vad som landat i min lilla mage. Dubbelt så mycket som alla barnen tillsammans MINST! Har hävt i mig påskharar och choklad hela natta. Hälsningar/aldrig-för-gammal-för-påskägg
Kram @pepp och jag önskar dig en skön ledig dag storhelg eller ej
 
Jag jobbar hela helgen så ingen alkohol här.
Annars hade det nog blivit lite prosecco före middagen igår, om jag ska vara ärlig.
Godis dock. Mängden godis som barnen satt i sig... Och för att inte tala om vad som landat i min lilla mage. Dubbelt så mycket som alla barnen tillsammans MINST! Har hävt i mig påskharar och choklad hela natta. Hälsningar/aldrig-för-gammal-för-påskägg
Kram @pepp och jag önskar dig en skön ledig dag storhelg eller ej

Godis är ju så jäkla gott 😁 skönt ändå att jobba storhelger!

Tack 💕 det känns bättre idag, det var nog en sämre dag igår, ensamheten finns alltid där i bakgrunden och ibland pockar den på mer än vanligt..
 
Godis är ju så jäkla gott 😁 skönt ändå att jobba storhelger!

Tack 💕 det känns bättre idag, det var nog en sämre dag igår, ensamheten finns alltid där i bakgrunden och ibland pockar den på mer än vanligt..
Godis är godare än vin.... ;) Jag dricker nästan ingenting längre för varje gång jag ska köpa något gott till helgen så tvingar jag mig själv att välja mellan vin ELLER godis och någon god alkoholfri dryck. Det blir i princip ALLTID godis som vinner.... :D
 
Godis är godare än vin.... ;) Jag dricker nästan ingenting längre för varje gång jag ska köpa något gott till helgen så tvingar jag mig själv att välja mellan vin ELLER godis och någon god alkoholfri dryck. Det blir i princip ALLTID godis som vinner.... :D

Det är det :d jag drack ju aldrig för att det var gott utan enbart för effekten.
Låter som en mycket bra deal för dig 😁
 
Idag fick jag säga till min mamma. Hon vill ju bara väl, men det blir för mycket.

Dom skjutsade mig till ortopeden och hon nämnde nog 3 gånger att "hoppas det går bra att gå hemma nu, så du inte börjar dricka igen", då sa jag att hon får jobba själv med sin oro och inte lägga över den på mig, även om det är svårt.
 
Tror nog aldrig hon kommer lita på mig fullt ut 💔 vilket är förståeligt med tanke på hur mycket jag ljugit.
Och det kan jag acceptera, men hon får inte lägga den oron på mig då det triggar och gör mig arg och upprörd.
Precis det tänkte jag. Klart hon får vara orolig och känna sig rädd/osäker, men hon ska nog hålla de känslorna för sig själv nu - åtminstone inte mata dig med dem.
Bra att du sade till!
 
Jag börjar få second thoughts ang bröllopet. Det är visst ingen vigsel utan bara middag och festligheter...

Det är inte ett par jag är så nära och den enda personen jag egentligen känner där är min bästis, men hon kommer ha med sin snubbe som jag inte riktigt tål.
Ska fundera lite mer, just nu känns det bara jobbigt..
 
Jag börjar få second thoughts ang bröllopet. Det är visst ingen vigsel utan bara middag och festligheter...

Det är inte ett par jag är så nära och den enda personen jag egentligen känner där är min bästis, men hon kommer ha med sin snubbe som jag inte riktigt tål.
Ska fundera lite mer, just nu känns det bara jobbigt..

Vill du inte så skit i det! Ibland är det bra att vara lite ego och strunta i saker som är jobbiga, speciellt när det är typ en middag man inte vill gå på.
 
Vill du inte så skit i det! Ibland är det bra att vara lite ego och strunta i saker som är jobbiga, speciellt när det är typ en middag man inte vill gå på.

Jaa, det är lite så jag känner... samtidigt så är det ju bra att utmana sig själv, säger dom 😂
 
Jag börjar få second thoughts ang bröllopet. Det är visst ingen vigsel utan bara middag och festligheter...

Det är inte ett par jag är så nära och den enda personen jag egentligen känner där är min bästis, men hon kommer ha med sin snubbe som jag inte riktigt tål.
Ska fundera lite mer, just nu känns det bara jobbigt..

Känner du så hade jag valt att inte gå. Det är ju en sak om det är en vigsel, då kan en ju vara med på den för att fira brudparet och sedan gå hem. Men att sas tvingas vara med på en fest där det finns alkohol när en egentligen inte vill... nej.
 
Känner du så hade jag valt att inte gå. Det är ju en sak om det är en vigsel, då kan en ju vara med på den för att fira brudparet och sedan gå hem. Men att sas tvingas vara med på en fest där det finns alkohol när en egentligen inte vill... nej.

Nej precis, vigsel hade jag jättegärna gått på, eventuellt middag efter vigsel också. Men enbart middag och sen fest, nja.

Har till 30/4 att bestämma mig, lutar starkt åt nej nu :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp